• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal vraagje: is dit een goed DAP500 pakket?

Bmw750I

Detailing rookie
2 mrt 2009
16
0
Hey poets vrienden,

Een vraag, heb op het moment dit in mijn bestellijst staan .

DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml

Sealent, glaze en wax heb ik al.

Is dit goed ? Dan kan ik de bestelling vandaag nog bevestigen.

Alvast bedankt :-)^

Het pakket tot zover klinkt goed. Ik zou je adviseren de pads tenminste dubbel te nemen, daar je een redelijke lap plaatwerk hebt te doen. Tevens kun je nog variëren door bijvoorbeeld SSR1 op oranje te doen. Daarnaast zou ik nog de Professional Polish (om in PBW producten te blijven) en een zwarte LC pad aanschaffen als afwerkende stap na de SSR1.

DKBM zei:
Het pakket tot zover klinkt goed. Ik zou je adviseren de pads tenminste dubbel te nemen, daar je een redelijke lap plaatwerk hebt te doen. Tevens kun je nog variëren door bijvoorbeeld SSR1 op oranje te doen. Daarnaast zou ik nog de Professional Polish (om in PBW producten te blijven) en een zwarte LC pad aanschaffen als afwerkende stap na de SSR1.

Heb van de bovengenoemde pads 2 stuks per kleur ,^^

Afwerkende stap ? Dus de Polish met de zwarte pad. Naar de SSR1 te doen ?

Yep. Ook de SSR1 op wit kan nog heel miniscuul kleine krasjes achterlaten. In dat geval kan je die nog weghalen met de Prof Polish op zwart als finish. Alhoewel geen BMW werkte het bij mij heel goed. Uiteraard is het wel afhankelijk van de (staat van de) lak.

DKBM zei:
Yep. Ook de SSR1 op wit kan nog heel miniscuul kleine krasjes achterlaten. In dat geval kan je die nog weghalen met de Prof Polish op zwart als finish. Alhoewel geen BMW werkte het bij mij heel goed. Uiteraard is het wel afhankelijk van de (staat van de) lak.

Oke thanks, zie dat ik toch nog niet alles weet :schaam

In het algemeen ? :

Wassen
Clayen
SSR 2.5 - Oranje pad
SSR 1 - Witte pad
Prof Polish - Zwarte pad
Glaze ?
Sealent
Wax

Is dit in het algemeen goed voor auto's met swirlls ?

Bmw750I zei:
Oke thanks, zie dat ik toch nog niet alles weet :schaam

Geloof me, als je nog nooit met een machine hebt gewerkt en regelmatig een auto hebt gedetailed weet je nog lang niet alles!

Je bovenstaande beschrijving zou een goede beschrijving kunnen zijn, echter is dit op voorhand niet te bepalen. Elke auto en elke autolak is anders en reageert dus ook anders op bepaalde product / pad combinaties.

Ikzelf denk dat je op jouw BMW die doorgaans een vrij harde lak hebben meer aan de polijstmiddelen hebt van Menzerna dan aan de van Poorboys!

Xizer zei:
Geloof me, als je nog nooit met een machine hebt gewerkt en regelmatig een auto hebt gedetailed weet je nog lang niet alles!

Je bovenstaande beschrijving zou een goede beschrijving kunnen zijn, echter is dit op voorhand niet te bepalen. Elke auto en elke autolak is anders en reageert dus ook anders op bepaalde product / pad combinaties.

Ikzelf denk dat je op jouw BMW die doorgaans een vrij harde lak hebben meer aan de polijstmiddelen hebt van Menzerna dan aan de van Poorboys!

Oke maar zal ik resultaat boeken ? Mijn vrouw heeft een Audi en mijn dochter een Astra twintop. Zit ik in het algemeen dan goed ?

De volgorde is goed, we kunnen je alleen niet zeggen welk product met welke pad je moet gebruiken.
Dat verschilt per auto!

Bmw750I zei:
Oke maar zal ik resultaat boeken ? Mijn vrouw heeft een Audi en mijn dochter een Astra twintop. Zit ik in het algemeen dan goed ?

Resultaat boeken zul je zeker, of het aan de verwachtingen gaat voldoen kun je op voorhand niet zeggen.

Paultjuh zei:
De volgorde is goed, we kunnen je alleen niet zeggen welk product met welke pad je moet gebruiken.
Dat verschilt per auto!

Oke daarvoor moet je een testspot doe toch ? Maar hoe is jullie ervaring in het detailen met SSR 2.5 + Oranje en nabewerking met SSR 1 + Wit ? Neem aan dat je dan zowiezo al verbetering ziet toch. Op welke je lak je dit ook zal uitoefenen ?

@Benny, kan heel goed zijn dat Menzerna het beter doet. Ik heb daar nog te weinig van gezien om het verschil goed te kunnen beoordelen. Zowel bij de DAP-workshop (diverse Audi's en Audi testpaneel) als op mijn eigen auto (Opel) als op de vele VAG's die hier op het forum staan, blijkt de SSR lijn van Poorboys goede resultaten te bereiken. Het kan uiteraard zijn dat BMW weer een andere lak heeft. Er zijn teveel variabelen om een goed en eenduidig antwoord te kunnen geven

Ik dacht eerst ook dat de Poorboys niet goed werkte, maar zoals een ander forummer zelf altijd aangeeft: het lag aan mij, niet aan de spullen. :lol

DKBM, ik zie hier steeds vaker de naam mezerna langs komen, ik heb nog genoeg SSR en M80 staan maar verdiep me binnenkort toch eens in mezerna.

@Paultjuh: +1! ;) , ondanks dat de verwerkbaarheid beperkt is als je het buiten in de open lucht moet doen (geen zon / warmoppervlak, temperatuur 15-20 graden).

Zoals gezegd heb ik nog te weinig gezien om het onderlinge verschil goed te kunnen vergelijken. Enkele weken geleden bij de eerste DAP-workshop hadden Tim c.s. een Audi motorkap stevig toegetakeld met schuursponzen en alle creatieve zaken die ze maar konden verzinnen. De kap zag er niet meer uit! Hij was ook buitensporig veel zwaarder toegetakeld dan zo goed als 99% van de auto's behandeld zullen worden. Met de SSR lijn en de DAP waren zo'n beetje alle toegebrachte krassen verdwenen.

Voor de Audi zul je zeker resultaat boeken met de SSr2.5 op de oranje. Alleen kun je hier niet mee finishen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat na de SSR2.5 op de oranje, Menzerna Superfinish op de light green pad echt een top finish geeft. Daarna een glaze, sealant en wax...top!

In eerste instantie gebruikte ik na de oranje pad + ssr2.5 ook nog als tussenstap de witte pad met SSR2,5. maar dat resultaat was voor mijn (audi) lak echt niet goed. vandaar dat ik op de workshop eens met menzerna ben gaan testen...en tja...toen was ik verkocht (En de fles Menzerna ook...:lol )

De verwerkbaarheid van menzerna is mij trouwens reuze meegevallen. Gisteren was het best warm (ook in de schaduw) maar het was echt goed te doen!