• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mag Black Hole altijd?

Dat is idd de grote 'boosdoener', staat soms zo verschrikkelijk veel en dan nog eens de persoonlijke voorkeuren erbij :(
Ik houd de stelregel gewoon aan:
zomer: wel glaze, wellicht korte standtijd maar dan toch vaker aan den poets dat mijns inzien niet echt spectaculair is
winter: geen glaze: minder detailing en dat komt de standtijd ten goede

mk-us zei:
Dat is idd de grote 'boosdoener', staat soms zo verschrikkelijk veel en dan nog eens de persoonlijke voorkeuren erbij :(
Ik houd de stelregel gewoon aan:
zomer: wel glaze, wellicht korte standtijd maar dan toch vaker aan den poets dat mijns inzien niet echt spectaculair is
winter: geen glaze: minder detailing en dat komt de standtijd ten goede

Thanks MK-US , deze regel ga ik onthouden . ;-)

Even voor de duidelijkheid: is jip/janneke uitgelegd, zoals aangaf er zijn zoveel ideeën / meningen ( zeker als voorkeurswax naar voren wordt geschoven )
Je kan echt alle kanten op, maar vind dat zeker in het begin men moet proberen om de basis even goed te pakken en dan pas te gaan experimenteren met alle soorten en maten en smaakjes etc
Pakt het wel vs pakt het niet / langer vs korter / lost de vorige laag op vs lost vorige niet op >>> veelvuldig vermeld: nog nooit plasjes glaze / sealant / wax tegengekomen: svp mensen maak elkaar niet al te gek !

lol het worden toch ook geen plasjes :-p . Het hecht/bindt alleen niet en je veegt het dus ook meteen weg bij het afwrijven.

Ik had het ooit bij Jetseal: ooit opgebracht na het wassen met een shampoo die een wax toevoeging had :schaam . Tsja.. je weet het: sealant kan niet na een wax :rules , dus 2 weken later zat ik zonder enige sheeting of beading . Geen plasje Jetseal naast de auto natuurlijk, maar het hechtte niet en ik nam het meeste dus net zo makkelijk af als het opging. :s

Dan bevestigt het alleen maar mijn denkwijze: wassen is 1, waxen is 2 >> geen combi pakken.
( wellicht om die reden ook de reguliere shampoo in het stappenplan en geen 2-in-1
Kom ik weer terug op vorig stukje: basis eerst, dan pas experimenten met andere mogelijkheden
Wanneer komt men in de 'problemen': als men gaat grijpen naar chemische waxen / sealants ( colli 845 / dgps bv >>> dan moet je wat meer inlezen om de bekende redenen )

Wil je snelle blinbbling upgrade: na het wassen met een detailerspray even snel nalopen en blinkt weer als een tiet ( owkee ietsie langer werk maar meer vreugde )

Voor de duidelijkheid: het is ook mijn uitgangspunt om steeds verder te ontdekken en onwikkelen en het begrip detailen verder uit te bouwen, maar ik blijf er nogmaals bij dat de basis eerst goed onder de knie moet zitten voor men verder gaat.
Je gaat een newbee ook niet meteen aan de wetsand + rotary zetten: eerst wassen/kleien/waxen, daarna DAPpen >>> dan de trede hoger stappen en verder koekegluren.
( no offence naar wie dan ook, maar klinkt mij gewoon logischer allemaal )

mk-us zei:
Wil je snelle blinbbling upgrade: na het wassen met een detailerspray even snel nalopen en blinkt weer als een tiet ( owkee ietsie langer werk maar meer vreugde )

Ik zou dan kiezen voor Dodo Juice Red Mist of Poorboy's World QD+

Even extra Bling-factor en toegevoegde bescherming!

RM nog niet in het bezit, maar kan wel vertellen dat de QD+ onwijs werkt ( met name op warme+donkere kleuren )

Goed wat ik hier uit maak , is dat ik het gewoon rustig aan moet doen en nog niet teveel experimenteren .
Gewoon de basis wassen , kleien , en wax . En nog veel lezen hier . :-b ;-)

Even terugkomend hierop. Nu heb ik onlangs een auto gedetailed. Volledig met de DAP onderhanden genomen. Is het dan raadzaam om wel of geen glaze te gebruiken in de winter (vanwege de "verloren oliën" )of hebben we het hier over het gebruik van glaze zonder polijsten?
Ik heb namelijk wel glaze gebruikt, maar wilde eigenlijk een zo'n lang mogelijke standtijd....

'Men' zegt dat als je de glaze weglaat, de wax een betere hechting heeft aan de lak, waardoor de duurzaamheid toeneemt.

Maar ik snap de vraag niet helemaal...of hebben we het hier over het gebruik van glaze zonder polijsten?

Ik denk dat het wel meevalt dat de standtijd vermindert, gewoon zo laten vind ik.

Als je een Glaze gebruikt zal die zijn werk doen waar ie voor bedoeld is, voeden (dus vullen).

Dan kunnen er m.i. twee dingen gebeuren;
- Je neemt na de Glaze een soft wax met olieen erin >> weinig of geen nadeel van de Glaze
- Je neemt een Hybride wax > wel nadeel van de Glaze. de dunne component van de Hybride is (meestal) een sealant.
Waar olieen uit de Glaze zitten hecht een sealant minder en doe je dus het hybride karakter van de wax geweld aan.

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat Dodo voorstelt eerst een hard wax te gebruiken en met een soft wax te toppen :weetniet
Voor het effect moet ik de Double Wax nog een keer in de "verkeerde" volgorde testen

Hans (to be corrected when wrong)

Weet je wanneer je een glaze bovenop een wax kan gebruiken, als je met je auto op een show/meeting staat.
Even een glaze over je wax en je auto even (tijdelijk) een lichte boost te geven, maar dit blijft maar zitten tot de eerste regenbui of wasbeurt.
Leuk voor shows/meetings, minder praktisch voor dagelijks gebruik.

tamer zei:
'Men' zegt dat als je de glaze weglaat, de wax een betere hechting heeft aan de lak, waardoor de duurzaamheid toeneemt.

Maar ik snap de vraag niet helemaal...of hebben we het hier over het gebruik van glaze zonder polijsten?

Ik denk dat het wel meevalt dat de standtijd vermindert, gewoon zo laten vind ik.

Mijn vraag is eigenlijk of het noodzakelijk is na het polijsten de lak te voeden met glaze. Dit ivm evt gebruik van een sealant.

RedCat zei:
... Waar olieen uit de Glaze zitten hecht een Sealant minder ...

Noodzakelijk is niets. Voeden heeft vaak (niet altijd) een diepere glans als resultaat.
Een Sealant geeft bescherming maar ook glans. Een Glaze onder een Sealant beperkt de standtijd
Als dat gebeurt doe je gewoon na een tijdje een nieuw beschermlaagje

Hans