• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Martin245 z'n collectie

Martin245

Detailing rookie
24 apr 2010
113
0
60
't Heeft even geduurd, maar toch de gelegenheid gevonden de collectie op plaat en nu in een topic te zetten.

Overall shot:
DSC_0049.jpg


De machinerie en borstels: (idd geen velgenborstel. Daar gebruik ik nu de Karcher borstel voor, komt dat ding ook nog eens van pas :grinning: )
DSC_0052.jpg


Alles voor een schone auto:
DSC_0050.jpg

Realiseer me alleen dat de gallon Valet Pro (die ik heb aangeschaft als Bilt Hamber....) mist. Die stond thuis.

Van alles door elkaar....:
DSC_0051.jpg


De voorraad PB, Surfex in 2 verschillende verdunningen, Wolfgang clay & lubricant:
DSC_0053.jpg


De pads en bijbehorende zaken:
DSC_0054.jpg

PS: De ongedefinieerde kleuren van de pads tussen de oranje en de gele achter aan waren ooit de witte. Foutje....

Doeken, spons en mitt:
DSC_0055.jpg


[EDIT] Photootje vergeten: De AG-producten
DSC_0056.jpg


En alles ingepakt:
DSC_0058.jpg


Lijstje:
DAP500 V2 CCS Starterspakket 1 (De Poorboy's versie)
Bilt-Hamber - Surfex HD sprayer - 1000ml 1
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher 1
Poorboys World - Black Hole - 946ml 1
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml 1
Wolfgang - Clay Lubricant - 473ml 1
Wolfgang - Elastic Poly Clay Bar - 200g
Bilt-Hamber - Auto-Foam - 5000ml 1
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Grit Guard - Grit Guard - Rood 1
Grit Guard - Grit Guard - Blauw 1
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard 2
Mothers Wax - Tire Brush 1
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 1
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad 1
Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad 2x
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad 2
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm 1
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling 3
Cobra - 'The Bone' Spons 1
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm 3
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 3
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 3
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm 1
LC orange 6,5"
LC 6,5'rood
Monello Kompressor pad geel
PB's Trim Restorer
PB's Natural Look
Collinite's 845
CG Pete's 53 (overgenomen van Quincy)
2x 250 ml spray bottle
Meguiar's Tyre Gel applicator
AutoGlym Engine & Machine Cleaner

[EDIT] En de AG-producten uit een eerder leven :-"
Instant Tyre Dressing
Ultra Deep Shine
Super Resin Polish
Bumper Care
Glass Polish


3x 35 ltr box van het Office Centre om de zaak in op te slaan. (Een (vuile) machinebox, een pads- en doekenbox en een box voor de flessen en sprayers.)

Extractor op het verlanglijstje, rotary toch maar niet. (Lak van de auto is op sommige plaatsen te dun om dat risico te nemen)
Verder ook het verlanglijstje met zaken aan het uitbreiden die ik later pas nuttig ging vinden (Prof. Polish) of domweg vergeten (AG Vinyl & Rubber Care)

En dat is eigenlijk alleen voor m'n eigen auto........

Bedankt voo
 
Ziet er goed uit. En duidelijke gebruikssporen dat hoort erbij.

Wolfgang clay, al gebruikt ? kan ik mij niet herinneren al iets van te hebben gelezen ...
Zo blijft er altijd wel wat te wensen :party:

Hans
 
Yep, je hebt helemaal gelijk......
Ik heb het overzicht gekopieerd uit eerdere posts maar daarin staan alleen de items die ik heb aangeschafd bij CC. De AG-producten heb ik in het verleden (voordat ik überhaupt van het bestaan van CC op de hoogte was) gekocht bij een lokale autoshop.
Ik zal de startpost aanpassen.

[EDIT] Zie nu ook dat ik het fotootje van de AG-producten helemaal niet geplaatst heb........ Lekker bezig.:|~*
 
Mooie overzichtige collectie:)^ Alleen snap ik die emmers niet waarom hebben die zoveel randen, het lijken er wel 4 in elkaar 8-())
 
@Redcat: De Wolfgang is m'n eerste clay. Nu dat je dit meldt, ben ik gaan zoeken en heb er idd geen review van gevonden. Nu is dit geen aanbod om hem te maken: had hiervoor nooit een auto gekleid en heb ook geen vergelijk. Waat ik kan melden uit ervaring is dat ik hem hard vindt, maar wel beinvloedbaar door temperatuur. Hij wordt dus makkelijker verwerkbaar als ik hem eerst tussen m'n handen opwarm. (Niet dat dit nu nodig is....) Toch heb ik op mijn zachte lak geen effecten van de clay (marring) kunnen ontdekken. Een echt nadeel was alleen dat op het moment dat de clay zonder lubricant over de lak ging dat flinke zichtbare sporen trok. (Beginnersfoutje....) Die zijn er echter wel uit gepolijst zonder me specifiek op die plek te concentreren. Overall een positief gevoel bij dit spul. :)^ (En dus een 2e bar meegenomen na de machine-demodag) Over de gebruikssporen: Ik heb het niet gekocht om op een fotootje mooi te wezen in dit topic. Werken moet het!! Het staat anders met een paar weken in de "Te Koop"-sectie. En zo zitten we dus niet in elkaar....... :grinning:

@wasbeermeneer: Geen idee. De emmers wekken de indruk dat ze er later een extra verhoogde rand op hebben ontworpen, omdat anders een deksel of ander stuk accessoire klem liep op de hengsels. Ze zitten wel precies op de goede hoogte zodat de GrittGuards niet met de bodem van de ingestapelde emmer in contact komt.
Ben nu ook wel nieuwsgierig: Heeft iemand een idee?