• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

matte afwerking kleien

XanderV

Detailing rookie
15 mei 2022
15
15
Dag iedereen, mag ik zomaar mijn wagen kleien, hij heeft een matte afwerking en keramische coat? Zoja, welke wax raden jullie mij daarna aan?
 
Een matte wagen kun je niet kleien, daar gaat hij namelijk van glimmen. Ook ken ik geen wax voor een matte wagen. Als je een keramische coating hebt dan heb je dus al bescherming. Gewoon wassen met de juiste shampoo en een chemische decontaminated moeten dan het gewenste resultaat geven, dus een ijzerverwijderaar en teer- en harsverwijderaar.
 
Inderdaad, was die even vergeten. Een matte finish wil je het liefst zo min mogelijk aantasten. Kleien veroorzaakt kleine krasjes die je normaal weg polijst, maar dat kan op een matte lak niet, hierdoor zou een matte lak dus lokaal kunnen gaan glimmen waar gekleid is.
 
  • Leuk
Reactions: XanderV
Weet je toevallig wat dit is? Gaat er niet af van het wassen en zit ook op de wagen met de matte finish
24268FA9-9FAE-4D17-B9C2-3662BDACE956.jpeg
 
Inderdaad, was die even vergeten. Een matte finish wil je het liefst zo min mogelijk aantasten. Kleien veroorzaakt kleine krasjes die je normaal weg polijst, maar dat kan op een matte lak niet, hierdoor zou een matte lak dus lokaal kunnen gaan glimmen waar gekleid is.
merci man!
 
Kijk maar eens bij de “Opaque” lijn van Swissvax. Deze lijn is ontwikkeld speciaal voor matte lakken. Het gebruik van gewone shampoo, insectenverwijderaar of wax is dan geen aanrader.