• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

matte blanke lak

Woody

Detailing rookie
14 okt 2011
997
0
36
Ik ben benieuwd of er hier mensen bij zijn die ervaring hebben met het verwijderen van oneffenheden in matte blanke lak.
Matte lak zonder blanke lak is sowieso een no go dat weet ik, maar ben heel benieuwd hoe het zit met matte blanke lak.

Als er iemand hiermee ervaring heeft hoor ik het graag.
Mocht er niemand zijn wil ik best eens een test op gaan zetten.

Alvast bedankt voor alle antwoorden/suggesties

Helemaal niemand die hier iets vanaf weet?
Het gaat voor namelijk om eventuele stofjes uit een matte blanke lak te halen.

Persoonlijk denk ik dat je hier NIETS mee kunt...
Elke aanraking van matte lak zal de structuur dichter maken (en dus meer glans geven...)

Daar zat ik zelf ook al aan te denken.
Aangezien het in dit geval echt om de blanke lak gaat.

Denk dat ik er maar eens testje van op ga zetten zodra ik er tijd voor heb :)

Er zit ook geen verschil in behandeling van uni lak tegenover blanke lak.

Waarom zou dat bij een matte finish anders zijn? Bij matte blanke lak zou je dus net zoveel kunnen doen als bij uni matte lak.

Verschil tussen glans en mat is alleen de ruwheid (op nanoschaal), zodra je hier dus aan gaat polijsten ofzo, krijg je glans. Probleem hierbij is, dat het waarschijnlijk onmogelijk is, om dit egaal te doen, zodat je overal dezelfde glans krijgt, tenzij je de matte blanke lak, volledig tot glanzende blanke lak polijst (vergelijk het met sinaasappelhuid). Blijft de vraag of de kleurlak eronder een matte lak is, of een glanzende lak (maakt uit voor glans/matheid van het eindresultaat).

Ik heb net matte blanke lak besteld, dus van de week even wat opzoeken waar ik het op kan gaan proberen.
Ik zal hier ook mijn bevindingen neerzetten :-b

Woody;341133 zei:
Ik heb net matte blanke lak besteld, dus van de week even wat opzoeken waar ik het op kan gaan proberen.
Ik zal hier ook mijn bevindingen neerzetten :-b

Wat wil je nog meer weten dan ? Ik heb er jaren mee gewerkt, alle antwoorden zijn al gegeven. Je kan er niks mee.