• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte houten sierlijsten reinigen en onderhouden, hoe?

L530e

Detailing rookie
8 apr 2018
16
15
35
Hasselt
In mijn wagen(bmw5) heb ik voor matte houten sierlijsten gekozen. Maar ik vraag menaf welke producten hiervoor gebruikt moeten worden voor reinigen en onderhoud?
Het lijkt me zeer delicaat.. ik was aan denken deze te voeden met minerale olie?

Alvast bedankt!
 
Lijkt mij iets om bij de dealer / importeur na te vragen
Is het wel echt hout ? en wat is de afwerking; lak / olie / anders
 
Het zal bij BMW wel echt hout zijn, is al 40 jaar zo, maar idd wat is de afwerklaag.?
Ik denk dat er sowieso iets van blanke lak op zit en dat olie dus niet veel zal doen omdat het hout al afgesloten is.
Ik zou schoonmaken met PB S&W en afwerken/beschermen met Gyeon Cure Matte of de Nanolex variant.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Het is de matte versie van het hout.. ik ga er inderdaad van uit dat het echt hout is! Het lijkt dat er geen lak op is, maar zou inderdaad vreemd zijn.
Ik zal me morgen bevragen bij de dealer hoe ik dit best kan behandelen. Ik zal fotos maken en jullie op de hoogte houden ;)
 
De dealer had er geen flauw idee van. Enkel dat ik geen product of niks moest gebruiken. Serieus mijn twijfels hier over.. volgende week een andere dealer zoeken..
 
Een detailspray zal nooit veel kwaad doen, maar idd vervelend dat dealers eigenlijk bijna nooit iets weten. Misschien Bmw België of Duitsland?
 
Mijn schoonbroer doet carroseriewerken voor BMW. Ik heb hem de opdracht gegeven, voor op zoek te gaan naar een antwoord :D