• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

matte lak behandeling

mark331m

Detailing addict
24 mei 2010
76
55
Hallo, vandaag heb ik bij de dealer mijn definitieve offerte meegekregen van een auto met matte lak. Maandag a.s. wordt deze auto ingeschoten bij de leasemaatschappij waarna ik hoop over 12 tot 16 weken mijn nieuwe auto in ontvangst te mogen nemen.

Mijn vraag; zijn er nog mensen met tips en tricks aangaande de behandeling van matte lak? Het is mijn eerste matte auto vandaar...

Wat ik zelf al weet:
Niet door een wasstraat
wassen met speciale shampoo
Heb al even zitten kijken matte lak en wraps van Carclean en wilde beginnen met matte shampoo van nanolex en bescherming in de vorm van Nanolex final Finish?

krasjes en dergelijke zijn zeker niet te behandelen??
 
Je zit heel goed met je idee idd. Schade op mat is pech gehad, je kunt niet polijsten wat dat gaat blinken. Kijk eens naar Gyeon Cure Matte of de Nanolex variant welke speciaal voor matte lak zijn.
Ook kun je de auto in een coating voor matte lak zetten, misschien bied dat nog wat krasbestendigheid.
Over wat voor auto gaat het?
 
530i touring. ja idd dat cashmere is ook een schitterende kleur. We hebben daar ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk moesten we ook een kleur hebben die goed paste bij zowel interieur, wat nu individual merino caramel wordt als wel de velgen in dit geval de 20 inch 669M Orbitgrey. Wat wij absoluut niet wilden was een zwart of wit (beige) leren interieur, dus daarmee vallen al bepaalde kleuren af.
 
Fijne wagen een 530, ik had er 2 weken geleden een touring mee toen mijn auto in de garage stond. Daar zat oa automatisch sturen in, dat was wel even wennen.

Ik ben erg benieuwd hoe het onderhoud van de lak zal gaan, toen ik mijn auto ging uitzoeken heb ik het overwogen, (idd de cashmere) maar ben uitgekomen op wat anders fraais (PMS) mede ook omdat ik niet goed kon inschatten hoe het te onderhouden was.
 
Tis een risico idd, maar aan de andere kant altijd op safe spelen vind ik dan weer saai:p Wat is PMS trouwens? Feit is wel dat ik al heel lang mat wilde gaan en nu kan ik wel mooi ervaring opbouwen. Wrappen daarentegen heeft mij nooit zo aangesproken. Tis matte lak of anders helemaal niet. Daarnaast ga ik ervan uit dat BMW het proces (redelijk) goed op orde heeft wat kwaliteit lak betreft, maar we zullen zien. Morgen ga ik hem inschieten bij de lease maatschappij.
 
Behalve de normale matte wrapping, heb je tegenwoordig ook een matte folie die over de glanzende lak gaat, waarbij je nog wat van de onderliggende lak ziet. X-pel is een voorbeeld van zo'n folie, en die stond ook met een demo op de laatste SDD. Ik weet ondertussen van iemand die zijn auto daarmee heeft laten wrappen, maar heb de auto zelf nog niet gezien. X-pel is een folie die zelfherstellend is, door met een föhn de folie op te warmen, herstellen krasjes vanzelf.