• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte lak Vogelpoep beste verwijderen

Oli1234

Detailing rookie
18 nov 2019
5
15
Goeiedag allemaal,



Mijn naam is Oliver en ben sinds vorige week ben ik een trotste eigenaar van een Bmw 4 serie in de kleur Frozen Silver. Hoe wel dit mijn eerste auto is, is het gelijk een lastige omdat deze een matte lak heeft. Heb er net over gelezen dat ik nooit in een wasstraat mag gaan en alleen met speciale shampoo moet wassen.

Nu vroeg ik mij af wat voor mij de beste manier is om vogelpoep van mijn auto te verwijderen. Moet ik hier een speciaal middeltje voor hebben of is er een andere betere methode?



Alvast bedankt!
 
Hoi Oli, proficiat met de wagen.
Ik denk dat Poorboys bird sh#t remover wel geschikt is. Even er op sprayen, laten inwerken en afnemen met een mf doen.
Heb van een vriend gehoord dat je best de vogelpoep ASAP verwijderd van deze matte lak.
Ow, en het is altijd leuk dat je jezelf ook even hier voorstelt.
 
Bedankt rednose voor je snelle reactie. Ik ga me gelijk even voorstellen!
En met ASAP verwijderen. Bedoel je dan binnen 24 uur of 4 uur?

Ohja, en hoe het beste insecten verwijderen van je voorkant?


Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Zolang je hem maar geen dagen laat zitten, zeker in de zomer niet. Maar dat is eigenlijk voor alle lakken zo.
Zodra je een vogelpoep ziet, verwijderen.
Zo doe ik het en heb geen matte lak.
Wat zeker niet wil zeggen dat wanneer je bv onderweg naar je werk bent en bekogeld wordt door een vogel, je gelijk moet stoppen om hem te verwijderen :yum .
Ik heb in mijn koffer een flesje bird sh#t remover, spray and wipe en een glass cleaner liggen met enkele mf doeken, dan kan ik altijd vogelpoep en vuil verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: Oli1234
Maakt het inprincipe niet uit wat voor vogelpoep verwijderaar het is, zolang het geen residu achterlaat? En kan het ook met een microvezel doek weghalen?
 
Je kan gewoon afnemen met een zachte mf doek hoor. :)
Door wrijving kan de lak zijn matte effect verliezen en gaan glimmen, maar je gaat ook niet als een bezetene over de vogelpoep staan wrijven.
Gebruik ook geen wax, polish, detailers etc. tenzij ze voor matte lak dienen.
Neem hier een kijkje voor producten die je wel veilig kan gebruiken.
 
En kan het ook met een microvezel doek weghalen
Bedoel je alléén met een doek? Dat is niet zo'n goed idee. Dat kan krassen veroorzaken doordat er harde stukjesin zitten of doordat de poep al is aangekoekt. Ik zou altijd een 'smeermiddel' gebruiken.
 
Ik gebruik (op niet matte lak) als het vers is wat met water doorweekt wc papier, deze leg ik op de poep om in te laten weken, daarna een MF doek (met detailer) om af te nemen. Heb ook bird sh#t remover, dat gebruik ik als het echt zo’n ‘bom’ met veel inhoud is ;) , daarna wel weer extra detailer tbv de zeep achtige vlekken van de bird sh#t remover.

Misschien heb je hier wat aan, maar aanpassen nav je matte lak natuurlijk!
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Afhankelijk van het dieet van de dader, kan die shit knap agressief zijn. In de zomer/voorjaar ken ik meerdere mensen die binnen 2 uur al lakschade hadden na een 'dropping', en dat gaat zowel om zachte als harde lakken, maar wel allemaal donkere en vooral zwarte lak. (hoe donkerder de lak, hoe heter deze wordt in de zon, als je dat combineert met een vogeldieet van zure bessen....)
Daarom dus geen uren laten zitten, maar gewoon zo snel mogelijk afnemen (voor je instapt, of als het onderweg gebeurt, zodra je stopt). Zelf heb ik voor dit doel een fles met sprayer met gewoon water in de auto: kan ik altijd en overal hervullen, en liever wat watervlekken dan craquelé effect op de lak.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Hier ook standaard PB bird shit remover + doeken in de auto. S&W kan ook maar ik heb het idee dat Bird shit remover net wat “gladder” is Als je met een doek over de lak gaat. Ik vind het een aanrader.
 
Keukenpapier en flesje water altijd in de koffer houden. Stukje keukenpapier in 4 vouwen en nat maken. Daarna op de vogelpoep leggen en licht aandrukken, niet wrijven. Het opdrogende papier zal de grootste shit absorberen. Thuis zo snel mogelijk afspuiten met hoge druk.