• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte velgen coating vraag

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.625
193
44
Beste iedereen,

mij is gisteren gevraagd om velgen te coaten.
normaal geen probleem en voldoende ervaring hiermee ware het niet dat deze velgen mat zijn.
ik ben gek op polijsten en ondergronden perfectioneren maar dat gaat hier dus net wat anders vermoed ik.

ik denk zelf aan ontijzeren, ontvetten, ont-teren maar correctie is niet mogelijk.

dus dan zie ik voor me dat na alle chemische reiniging zonder wrijving (dus ook geen klei?) extra ontvetten en een coating smeren.
maar welke matte coating? is een matte coating echt anders dan bijvoorbeeld Gyeon Rim qua matheid?

het gaat om deze velgen:
E5E8D863-E587-4A5F-8439-679B583A70DE.jpeg

alvast bedankt voor het meedenken.
 
Ik zou in ieder geval niet polijsten, wrijving = glans.

Je kan er gewoon Gyeon Rim op aanbrengen, de glansgraad zal een fractie toenemen maar dat is echt te verwaarlozen.

Wel goed schoon maken en meermaals ontvetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Altos
Thanx beide, hier heb ik wat aan.
wel lastige hoeken in de velgen maar heb er de tijd voor dus komt wel goed.
 
Coating aanbrengen met een make-up pad. Zorg er voor dat er geen crème of aloe vera op de pads zitten. Volgens mij kun je van die groot formaat pads bij de drogist halen.

Werkt ideaal en geen kramp aan je handen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Een hele belangrijke tip met matte oppervlakken: neem een extra doek dan dat je normaal gebruikt en neem zeer secuur de velg een laatste keer af als je klaar bent. Je wilt echt geen plekje vergeten met afnemen bij matte oppervlakken. Dat is nauwelijks meer te herstellen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RoyR

Vergelijkbare onderwerpen