• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maurits stelt zich voor

m.adegeest

Detailing rookie
29 dec 2008
18
0
Ik ben Maurits en 21 jaar en woon in Zoetermeer.
Mijn auto is een BMW 118i cabrio in de kleur zwart. Ben soms niet erg blij met de kleur zwart je ziet er elk krasje op.
Maar als hij goed schoon is dan is het echt :grinning: .

De auto is van augustus dit jaar dus een paar maanden oud. Heb door de dealer een protech behandeling laten uitvoeren omdat de auto dan mooi diep zwart blijft.
Ik weet ook dat protech krasjes niet tegen houdt, maar veel mensen denken van wel.
Maar toch zit ik met een veel voorkomend probleem.. Ik was graag mijn eigen auto en ook die van mijn ouders en zus.
Maar steeds als ik de auto's heb gewassen en de zon schijnt erop dan zie ik allemaal lelijke vegen op de auto's :(
En als de auto in de schaduw staat (waar ik hem trouwens ook was) dan zie je er niks van en dan is het vaak een plaatje.
Heb er alleen geen foto van.. omdat ik mijn auto weer een deel heb gepoetst en nu zie je het niet meer.
Maar na 1x wassen komen ze weer tevoorschijn. Wel heb ik een foto van onze andere auto.. maar je ziet het niet heel goed maar wel wat ik bedoel.
IMG_3462.jpg


Heb al verschillende shampoos gebruikt en ook verschillende droogmiddelen bijvoorbeeld een zeem of een spons.

Ik gebruik nu:

Hoogdruk reiniger
NXT shampoo ( een scheut )
2 emmer’s met grid
Miracle Dryer (chemical ...)
Washmitt (meg.)

Mijn gevoel zegt dat ik iets verkeerd doe met wassen van de auto's maar als ik op dit forum lees dan doe ik het wel aardig goed.
Vrijdag aanstaande krijgt mijn vader zijn nieuwe auto en de kleur is donkerblauw en wil dat deze auto niet dit probleem krijgt.
 
Welkom op het forum Maurits, leuk voorstelrondje en erg mooie auto zeg! ;)

Ik kan niet echt iets ontdekken op deze auto van wat jij zegt. Zie wel wat vage strepen op de deuren maar vind het erg moeilijk om te zien of dit hologrammen zijn of reflecties? Misschien dat je een binnekort een wat duidelijkere foto kunt maken!
 
Welkom Maurits!

Mooi wagenpark hebben jullie. Foto's maken onder een laag en schuinstaand winterzonnetje, dan zie je de defects het beste. Ik zweer het in de zomer zag ik het op mijn auto nauwelijks, omdat het alleen aan de zijkanten is/was. Op andere foto's van mijn auto hier op het forum zie je het immers niet. Lekker verder lezen hier op het forum, een DAP aanschafffen en lekker gaan poetsen. Geen betere klus, als de klus die jezelf opknapt. Teruggaan naar de dealer heeft mijn inziens weinig zin. Kans is groot dat ze het erger maken of weglachen.

Succes en graag meer foto's!

Groeten,
Mila
 
Dennis en ik wonen om de hoek (nootdorp en Den Haag (Leidschenveen)) en Bergschenhoek is ook om de hoek, wil je een goede expertise hebben van je lak dan kunnen we altijd even kijken. Ga gerust even langs bij Tim, krijg je een lekker bakje koffie en genoeg advies :)^
 
Op deze foto zie je een soort waas over de auto.. ook heb ik een klein stukje met wat wax behandelt. Vind het best raar.
IMG_0184-1.jpg
 
Mooie wagen hoor!

Is hij niet gewoon door de dealer slecht gepolijst? Mijne is ook een keer gedaan door een "pro" maar als hij in de zon staat zie ik ook overal hologrammen...
 
Ik vind het slecht te beoordelen afgaande op de foto's. Als je het zeker wilt weten zul je de lak moeten ontvetten met een alcohol en vervolgens in de zon kijken. Zie je die waas nog steeds dan ga er maar van uit dat het hologrammen zijn.

Let wel, die alcohol tast je Protech laag aan.
 
Nog een klein vraagje:
Ik heb sinds kort een DAP500 en wil zelf proberen om mijn auto in een mooie conditie te krijgen.

Wat ik ga gebruiken:
Polijsten met witte pad met SSR2 van PB
Polish megu... Step 2 of Black hole van PB met zwarte pad
Waxen met blauwe pad met Wax bleu van PB

Mijn vraag is welke standen ik precies moet gaan gebruiken?
 
m.adegeest zei:
Nog een klein vraagje:
Ik heb sinds kort een DAP500 en wil zelf proberen om mijn auto in een mooie conditie te krijgen.

Wat ik ga gebruiken:
Polijsten met witte pad met SSR2 van PB
Polish megu... Step 2 of Black hole van PB met zwarte pad
Waxen met blauwe pad met Wax bleu van PB

Mijn vraag is welke standen ik precies moet gaan gebruiken?

Kijk hier eens: http://www.dap500.nl/HandleidingDAP500.pdf
 
Vandaag heeft m'n vader zijn nieuwe auto gehaald.. en wil ik hem binnekort een goede bescherming geven dus is de wax van PB Blue voldoende? of moet er verder nog iets op? ps. ik ben ook maar aan amateur haha
 
Beste Heren,

Ik heb een aantal vraagjes over een aantal producten die ik nog wil aanschaffen.
1 - Een goede shampoo die goed is voor mijn auto. Ik heb nu een wax van Dodo op mijn auto, en heb hem voor de eerste keer na de wax gewassen met meg. gold class cas wash maar mijn auto voelt nu al stroef aan.

2- Ik heb rood leer, maar heb wat spijkerboek vlekken erop. Wat moet ik hiervoor gerbuiken?

3- Met wat kan ik het beste mijn cabrio dak schoonmaken en beschermen?

Alvast bedankt!
 
1. Dodo Born To Be Mild ,Wolfgang Auto Bathe..
2. Je zou een echte leder reiniger kunnen gebruiken ,maar mss eerst een lichte APC mix proberen ?
3. Ook hier kan je reinigen met APC en beschermen met de Raggtop (er bestaat ook een Reiniger van Raggtop).