• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 323f 2.0 V-6 1996 rood

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Gisteren avond begonnen met een rode Mazda 323f en vervolgens gekleid en wederom gewassen en gedroogd.
De auto kon mooi een nachtje drogen onder de carport en dat ik vanmorgen kon beginnen met afplakken en de klus.
Hieronder in stappen hoe de auto is behandeld.

Gewassen met de DJ BtbM en de velgen in de IronX.
Kleien met de PB elastic clay met de DJ Born Slippy.
Wederom gewassen met DJ BtbM en gedroogd met de Delerium droogdoek.

Vanmorgen de trims afgeplakt.
Omdat het een Uni lak is zonder blanke lak heb ik gekozen voor de lichte kombinatie wat ook de juiste beslissing was.
Motorkap en het dak en de spoiler eerst behandeld met de Pro900 en witte pad (Cf.2) en de PB Proffesional Polish.
Daarna de gehele auto met de Pro900 en lichtgroene pad (Cf.1) en de PB Professional Polish.
Na de polish de DAP900 met rode pad (Cf.0) de PB EX-P aangebracht en goed 3 kwartier laten intrekken.
Als laatste met de hand de Meguiar's Professional Mirror Glaze M16 aangebracht.

Banden behandeld met de Wolfgang tyre Gel.
Velgen met de WheelWax behandeld.
Trims met de SmartGel behandeld.
En de ramen met de Meguairs Professional Glas Cleaner schoongemaakt.

En dan hier de plaatjes.

IMG_0314.webp

IMG_0315.webp

IMG_0318.webp

IMG_0319.webp

IMG_0320.webp

IMG_0321.webp

IMG_0323.webp

De volgende twee foto's zijn genomen toen de Polish was gedaan

IMG_0333.webp

IMG_0334.webp

En dan hier de after pics

IMG_0337.webp

IMG_0338.webp

IMG_0342.webp

IMG_0344.webp

IMG_0347.webp

IMG_0348.webp

IMG_0354.webp

IMG_0343.webp

IMG_0352.webp

IMG_0353.webp

IMG_0351.webp

En bedankt maar weer voor het lezen.

Echt heel netjes geworden :-)^ Ik vind het trouwens wel interessant hoe je met PB prof polish alles gedaan heb icm verschillende pads. Het is trouwens ook een leuk model Mazda.

chost10 zei:
Echt heel netjes geworden :-)^ Ik vind het trouwens wel interessant hoe je met PB prof polish alles gedaan heb icm verschillende pads. Het is trouwens ook een leuk model Mazda.
Reden dat ik dit zo heb gedaan is omdat het een Unilak is zonder blanke lak dus moet je zeker oppassen dat je niet te ruig aan het werk gaat.
Met de groene pad had ik het dak half gedaan en toen was die helemaal rood.
Tussendoor de pads ook regelmatig in de padwasher gewassen om eventuele schade aan de lak te voorkomen.

Verder iedereen bedankt voor de reacties:cool

Wat kan ik zeggen: In een woord top! Wat behaald die M16 toch verassende resultaten. Ik heb gezien dat je geen glaze hebt aangebracht, is dat omdat er al een polish in de M16 zat.

gr. Bob

Mooi geworden hoor.

Je geeft aan dat er gene blanke lak op zit, maar gek genoeg lijken de plekken op de dakstijl naast de achterruit (foto 4) juist plekken waar de blanke lak heeft losgelaten. Wat voor plekken waren dit en hoe is het geworden?

DKBM zei:
Mooi geworden hoor.

Je geeft aan dat er gene blanke lak op zit, maar gek genoeg lijken de plekken op de dakstijl naast de achterruit (foto 4) juist plekken waar de blanke lak heeft losgelaten. Wat voor plekken waren dit en hoe is het geworden?
Klopt want daar is de auto in het verleden een keer bijgespoten.
Dit is gedaan bij de vorige eigenaar en wat er niet goed is gedaan is dat ze tot het ruitje hebben gespoten en dan krijg je dit soort problemen op den duur.
Het kleine ruitje had eruit gemoeten en tot waar het ruitje op het metaal zit had het gespoten moeten worden.

De achterbumper zit ook blanke lak op en als je goed kijkt is dan de kleur rood ook een tintje anders.

bs zei:
Wat kan ik zeggen: In een woord top! Wat behaald die M16 toch verassende resultaten. Ik heb gezien dat je geen glaze hebt aangebracht, is dat omdat er al een polish in de M16 zat.

gr. Bob
De M16 had hijzelf meegenomen en hij gebruikt deze altijd en vroeg of deze er gebruikt kon worden.
Het voornaamste voor hem was dat de hele auto een keer machinaal werd gedaan want hij wil nog het nodige aan de auto gaan doen.
Zo heeft hij sideskirts liggen die er nog op moeten, de neus wordt nog gespoten, andere voor en achterbumper en nog een andere achterklep komt er nog op.
Ook heeft hij in de planning om er een andere motor in te bouwen dit is ook een V-6 maar dan een 2.5 ipv. de 2.0 die er nu in ligt.
Straks in September heeft hij nog een meeting in Engeland en nu heeft die de auto er alvast wat strakker bijstaan want met de hand kon hij dit niet halen en kort voordat hij naar Engeland heen gaat zet hij hem nogmaals even in de wax.

Ook kwam hij er gisteren achter dat hij altijd veel te veel wax aanbrengt en nu heeft hij gezien hoe ik het doe en hoe gemakkelijk de wax er na die tijd af gaat.
Zoals hij de wax aanbracht was de hele auto wit en een behoorlijke klus om het er af te poetsen.

:-)^ Zeker netjes hoor. Jammer, weinig voor foto's, maar de na foto's mogen er zeker wezen!