• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 Full detail met veel foto's

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag begonnen met de full detail van mijn Mazda 6.
Inmiddels 3,5 jaar in mijn bezit en is sinds een jaar niet meer in de krasstraat geweest maar gewoon volgens het 2 emmer methode gewassen.
Al die tijd dat deze auto in mijn bezit is heb ik de auto nog nooit gedetailed of op z'n boeren manier gepoetst.

Voor het eerst gebruik gemaakt van de foamlans wat eigenlijk een flop bleek te zijn.
Ik heb inmiddels al nuttige tips gekregen dus gaan we het de volgende keer op die manier te werk.
De verdunning had ik 200cc BH op 1 liter water en ik moest snel een foto schieten van het resterende schuim.
Daarna heb ik de auto weer afgespoeld nadat ik de emmers water had gevuld voor het wassen.
Hiervoor heb ik de DJ Born to be mild shampoo gebruikt.

Vervolgens aan het kleien gegaan met het kleisetje van PB i.c.m. DJ born to me slippy.
Na het kleien heb ik de motorruimte behandeld met Motor & engine cleaner van autoglym op de koude motor.
Vervolgens dit met een borsteltje op bepaalde plekken bewerkt en met de tuinslang afgeneveld.
Toen de motor ruimte ingespoten met Vinyl & Rubber Care van Autoglym en de motor ongeveer 5min laten draaien.
Daarna de auto weer gewassen en gedroogd.

Om het morgen het gemakkelijker te maken heb ik de binnenzijde van de deuren en dorpels gedetailed met handpads met de PB SSR-1-->EXP-->Natty's Bleu.
Dit klusje geklaard en het interieur was aan de beurt.
Eerst de ramen schoon gemaakt met NXT glass-cleaner van Meg., alle kunststof delen behandeld met PB Natural look en de lederen bekleding behandeld met PB Leather stuff.
Uiteraard had ik de auto ook stofgezogen.
Vanmorgen begonnen om 11:30 tot vanavond 19:30 vanzelfsprekend tussen door wel gegeten en de nodige bakjes koffie gehad, heel belangrijk.

De foto's zijn geplaatst in de volgorde zoals ik het verhaal hierboven heb beschreven.
Als laatste een aanvulling wat enkele krasjes.

IMG_8883.webp

IMG_8884.webp

IMG_8887.webp

IMG_8888.webp

IMG_8889.webp

IMG_8892.webp

IMG_8894.webp

IMG_8893.webp

IMG_8895.webp

IMG_8896.webp

IMG_8902.webp

IMG_8903.webp

IMG_8904.webp

IMG_8906.webp

IMG_8905.webp

IMG_8897.webp

IMG_8898.webp

IMG_8899.webp

IMG_8900.webp

IMG_8901.webp

JanHenduk is mijn broer en wij wonen vlakbij de Evenementenhal in Hardenberg. Daar komen wij nog wel eens op een beurs waar ze weggegeven worden.
Ik heb er zelf ook een aantal :-d

Bedankt alvast voor de leuke reacties.
Wat betreft de emmers, waarvan ik er 5 van heb, komen er 3 bij de Wildkamp filiaal Hardenberg (Hardhill) en de andere twee zoals Noeltie al aangaf van de beurs.

Maar goed hier de update van de verdere detail van vandaag.
Wij zijn inmiddels weer met een volle buik terug van de Wok Inn en de dochters op bed.
Nu mooi tijd om de topic bij te werken.

Vanmorgen pas om 10:00 kunnen beginnen, er stond eerst een vrachtwagen met een kraan voor de oprit en ik kon niet eerder van huis.
Maar eenmaal na de koffie bij de ouders begonnen met een testspot en de juiste combinatie was de PB SSR 2,5 op de oranje pad.
Het dak heb ik twee passes gemaakt om krasjes te verwijderen maar dit vergt meer de aandacht voor een Rotary, nu heb ik die wel maar het lijkt me verstandig om hiervoor eerst naar een clinic te gaan of met iemand die ervaring met een Rotary heeft eens te gaan uit proberen.
Na het dak de hele auto, met uitzondering van de neus en achterbumper, de auto verder behandeld met met PB SSR2,5 en orandje Pad.

Daarna de gehele auto met PB SSR 1 op de witte pad behandeld en halverwege werd het klusje gemakkelijker want mijn vader kwam schuur binnen en die assistentie verleende.
Zowel de SSR 2,5 en SSR 1 zijn uitgepoetst met de doeken van PB De luxe Mega Towel

Toen was het tijd voor de Black Hole op de zwarte pad (non cuttingfactor) die zich bijzonder gemakkelijk liet opbrengen zo ook weer uit te poetsen met de Dodo Juice Fantastic Fur.

Vervolgens de PB EXP opgebracht en deze net als de Black Hole uitgepoetst met de Fantastic Fur.

Als laatste de Natty's Bleu van PB opgebracht met de Monello Concorso UltraSoft Finishing Handpad en ook hiervoor weer een Dodo Juice Fantastic Fur gebruikt voor het uitpoetsen.

Bij sommige foto's staat een opmerking en als laatste nog een opmerking van de eerder geplaatste foto's; De krasjes die ik daar liet zien heb ik weg kunnen krijgen met de SSR 2,5 op Oranje en hiervan heb ik geen extra foto's gemaakt.
Zoals meeste bekenden zullen zien zijn er ook enkele foto's gemaakt door Neil.

IMG_8907.webp

Hieronder de krasjes die na 2 passen SSR 2,5 niet geheel weg gingen
IMG_8908.webp

3-M tuning:D
IMG_8909.webp

16:45 Klusje geklaard
IMG_8910.webp

IMG_8911.webp

IMG_8912.webp

IMG_8915.webp

IMG_8916.webp

IMG_8917.webp

IMG_8919.webp

IMG_8920.webp

IMG_8922.webp

IMG_8923.webp

IMG_8924.webp

IMG_8924.webp

Bedankt voor het lezen en hieronder twee heel tevreden kereltjes.
IMG_8914.webp

En als leuke afsluiter nog een drive by picture die door Neil is geschoten.
IMG_6284_copy.webp