Vandaag begonnen met de full detail van mijn Mazda 6.
Inmiddels 3,5 jaar in mijn bezit en is sinds een jaar niet meer in de krasstraat geweest maar gewoon volgens het 2 emmer methode gewassen.
Al die tijd dat deze auto in mijn bezit is heb ik de auto nog nooit gedetailed of op z'n boeren manier gepoetst.
Voor het eerst gebruik gemaakt van de foamlans wat eigenlijk een flop bleek te zijn.
Ik heb inmiddels al nuttige tips gekregen dus gaan we het de volgende keer op die manier te werk.
De verdunning had ik 200cc BH op 1 liter water en ik moest snel een foto schieten van het resterende schuim.
Daarna heb ik de auto weer afgespoeld nadat ik de emmers water had gevuld voor het wassen.
Hiervoor heb ik de DJ Born to be mild shampoo gebruikt.
Vervolgens aan het kleien gegaan met het kleisetje van PB i.c.m. DJ born to me slippy.
Na het kleien heb ik de motorruimte behandeld met Motor & engine cleaner van autoglym op de koude motor.
Vervolgens dit met een borsteltje op bepaalde plekken bewerkt en met de tuinslang afgeneveld.
Toen de motor ruimte ingespoten met Vinyl & Rubber Care van Autoglym en de motor ongeveer 5min laten draaien.
Daarna de auto weer gewassen en gedroogd.
Om het morgen het gemakkelijker te maken heb ik de binnenzijde van de deuren en dorpels gedetailed met handpads met de PB SSR-1-->EXP-->Natty's Bleu.
Dit klusje geklaard en het interieur was aan de beurt.
Eerst de ramen schoon gemaakt met NXT glass-cleaner van Meg., alle kunststof delen behandeld met PB Natural look en de lederen bekleding behandeld met PB Leather stuff.
Uiteraard had ik de auto ook stofgezogen.
Vanmorgen begonnen om 11:30 tot vanavond 19:30 vanzelfsprekend tussen door wel gegeten en de nodige bakjes koffie gehad, heel belangrijk.
De foto's zijn geplaatst in de volgorde zoals ik het verhaal hierboven heb beschreven.
Als laatste een aanvulling wat enkele krasjes.
Inmiddels 3,5 jaar in mijn bezit en is sinds een jaar niet meer in de krasstraat geweest maar gewoon volgens het 2 emmer methode gewassen.
Al die tijd dat deze auto in mijn bezit is heb ik de auto nog nooit gedetailed of op z'n boeren manier gepoetst.
Voor het eerst gebruik gemaakt van de foamlans wat eigenlijk een flop bleek te zijn.
Ik heb inmiddels al nuttige tips gekregen dus gaan we het de volgende keer op die manier te werk.
De verdunning had ik 200cc BH op 1 liter water en ik moest snel een foto schieten van het resterende schuim.
Daarna heb ik de auto weer afgespoeld nadat ik de emmers water had gevuld voor het wassen.
Hiervoor heb ik de DJ Born to be mild shampoo gebruikt.
Vervolgens aan het kleien gegaan met het kleisetje van PB i.c.m. DJ born to me slippy.
Na het kleien heb ik de motorruimte behandeld met Motor & engine cleaner van autoglym op de koude motor.
Vervolgens dit met een borsteltje op bepaalde plekken bewerkt en met de tuinslang afgeneveld.
Toen de motor ruimte ingespoten met Vinyl & Rubber Care van Autoglym en de motor ongeveer 5min laten draaien.
Daarna de auto weer gewassen en gedroogd.
Om het morgen het gemakkelijker te maken heb ik de binnenzijde van de deuren en dorpels gedetailed met handpads met de PB SSR-1-->EXP-->Natty's Bleu.
Dit klusje geklaard en het interieur was aan de beurt.
Eerst de ramen schoon gemaakt met NXT glass-cleaner van Meg., alle kunststof delen behandeld met PB Natural look en de lederen bekleding behandeld met PB Leather stuff.
Uiteraard had ik de auto ook stofgezogen.
Vanmorgen begonnen om 11:30 tot vanavond 19:30 vanzelfsprekend tussen door wel gegeten en de nodige bakjes koffie gehad, heel belangrijk.
De foto's zijn geplaatst in de volgorde zoals ik het verhaal hierboven heb beschreven.
Als laatste een aanvulling wat enkele krasjes.