• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 GT-M Pacific Bleu (ArjanD300)

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Afgelopen zaterdag met ArjanD300, die ook medeforummer van het Mazda 6 forum is, zijn Mazda 6 station gedetailed.
ArjanD300 had zelf al enkele spullen gekocht en durfde zelf niet te gaan kleien en machinaal te gaan poetsen.
Tijdens de detail vele tips aan hem gegeven en het gevoel van kleien en machinaal poetsen laten ervaren.
ArjanD300 heeft zelf de foto's gemaakt want foto's maken is een passie van hem en dat zie je wel tijdens deze show-off.

ArjanD300 had zelf al eens de gehele auto met de hand gedaan meet de PB-SSR1 en afgewerkt met de EX-P en Natty's Bleu.
Als eerste hier de stappen die ik heb gedaan.

Als eerste de velgen gedaan met de Meg. Wheel Brightener en gewassen.
De auto geheel gewassen met de Dodo Juice Born to be mild en de kieren en naden had ik eerst met de Meg. APC 1:10 ingespoten.
Gekleid met de PB- Poly Elastic clay 200gr i.c.m. Dodo Juice Born to be slippy clay lube 1:10
Wederom weer gewassen en gedroogd met de CSF - Delirium Orange Drying Towel en de naden en kieren uitgelazen met perslucht

De auto naar binnen gezet en rubbers + kunststof afgeplakt, het dakrail was niet mogelijk omdat deze nog in een behandeling zaten waarop geen plakband bleef zitten.
De staat van de lak was in één woord super te noemen en de ervaring die ik had met mijn eigen 6 ben ik begonnen met de PB-SSR 1 op de witte Monello pad (2).
De swirls die waren te zien hebben we met deze combinatie kunnen verwijderen.
Vervolgens een testspot gemaakt waarop we Black-Hole gingen testen en dit gaf geen toegevoegde waarde en hebben deze stap overgeslagen, uiteraard i.o.m. de eigenaar.
JeffreyRallye en Noeltie stonden hier ook bij en zij gaven ook toe dat het niet echt veel uit haalde.
Daarna begonnen met de PB-EXP op de rode Monello Pad (0).
Later afgewerkt met de Natty's Bleu die we met de Monello handpad hadden aangebracht.
Buitenkant van het glas gereinigd met de Meg. NXT glass cleaner gebruikt

Voor het machinaal aanbrengen heb ik de Dap-900 D/A gebruikt.
Voor het uitwrijven van de SSR-1 heb ik de doek van PB The luxe mega towel gebruikt.
En voor het uitwrijven van de EX-P en Natty's heb ik de Dodo Juice Fantastic Fur doeken gebruikt.

Helaas was er voor de binnenzijde geen tijd meer over.
De tijd die we hiervoor hebben nodig gehad was ik 7 uur ongeveer en ArjanD300 ongeveer 2,5 uur
Tussen alle bedrijfigheid door van een andere medeforummer van het Mazda 6 forum de motorkap gedaan met dezelfde producten als op deze hiervoor beschreven 6 om hem ook kennis te laten maken naar wat de producten toe in staat zijn en ook het gevoel van machinaal poetsen laten ervaren.
Ook hij is nu ook echt overtuigd en gaat nu ook het één en ander aanschaffen.

Nu hier dan de foto's

Hier een foto waar de meeste swirls zijn te zien.

dsc3791r.webp

Foto's van het begin en tijdens het wassen.

vies.webp

vies3.webp

vies1.webp

wassen1.webp

Eén shot van het kleien wat nagenoeg niet nodig was omdat de auto al eens met de hand en SSR1 waren behandeld.

kleien.webp

Nog maar een keertje wassen.

wassen3.webp

wassen5.webp

Afplakken.

afplakken.webp

afplakken1.webp

DAP900 D/A in action.

polijsten.webp

polijsten4.webp

Tussenstand na de SSR-1 behandeling.

gepolijst.webp

gepolijst2.webp

gepolijst5.webp

En dan nu het eindresultaat.

klaar1.webp

klaar5.webp

klaar7.webp

klaar8.webp

zon1.webp

zon2.webp

zonpv.webp

klaar1.webp

geenswirls.webp

En van vanmorgen zijn er ook nog foto's gemaakt van de dauwdruppels die zich gevormd hadden.

douw.webp

douw2.webp

Namens ArjanD300 en ik bedankt voor het lezen.

Mooie wagen mooi resultaat, maar is foto 1 nou bewerkt zelfs de velgen en ramen zijn blauw geworden ?

Verder weet ik niet wanneer die beading foto's zijn genomen ? en wil absoluut niet zeuren ofzo en ook ABSOLUUT niet zeggen dat ik het beter kan maar ik vind ze tegenvallen ik had mooiere rondere druppels verwacht.

PS:nogmaals mijn persoonlijke mening en niet om kritiek te brengen maar je kan het beter zien als opbouwend:ja

Hey thanks !!

Berkant, die foto is idd overdreven "over" bewerkt ;)

En die beading das geen regen Hè, maar slechts de dauw van vanmorgen.....
Maar goed, spiegeltje staat er mooi bij zo hier op de Dam....:-d

ArjanD300, de eigenaar van deze 6, heeft zelf de foto's genomen en ik heb ze verwerkt in deze show off.
De ramen zijn getint met folie en dit is door een proffesioneel bedrijf gebeurd in opdracht van de vorige eigenaar.
ArjanD300 zou wel kunnen toelichten in hoeverre hij de foto's heeft bewerkt maar veel kan het zeker niet zijn, de kenteken platen zijn wel bewerkt.

En van kritiek kun je alleen maar van leren denk ik altijd maar zo.

Bedankt allemaal, het was een heerlijk klusje en die kleur was ook bijzonder apart te noemen.
Deze kleur was ik voorheen nog nooit tegen gekomen op een Mazda 6 en past uitstekend bij het model auto.

Die reflectiefoto's zijn mooi, vooral die met de buxushaag :-)^
(Berkant had ook al zo'n mooie maar dan met een schutting)

Nicknamelessjes maar dan even anders :lol

Kijk aan thanks mensen en natuurlij Janhenduk die dit heeft gedaan !!

Maar hier betere beading shots, van nu net...vrouwtje is net thuis en het regent :(

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik denk dat er nu meer mensen blij worden :jippie
Een beading van de dauw is totaal anders als die van de regen en dat heb je mooi op beeld vast gelegd Arjan :cool