• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 GTM

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Afgelopen zaterdag had Arjan eindelijk de weg gevonden naar de stal hier:lol :jippie .

Na het gedoe afgelopen keer met hologrammen , swirls en kalkvlekken die hij zag na het wassen toch nog een keer het aanbod gedaan.Tijd geleden al een keer het aanbod gedaan voor het testen van wat waxjes.Dus nu maar een full detail ervan gemaakt.


Dus zaterdag stond Arjan al lekker op tijd voor de deur.En aangezien de wagen vrijdags al was gewassen door hem , was die lekker schoon :

DSCN5713.webp

DSCN5717.webp

DSCN5718.webp


Dus na wat gebabbel en gebrabbel zijn we aan de slag gegaan met wat APC van Poorboys op de trims en banden.En vervolgens de wagen gewassen met de SS&S van Poorboys.Wagen gedroogd.

En vervolgens zijn we gaan kleien.Voor Arjan een geheel nieuwe ervaring.Eerst de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de S&W van PBW.Alleen de klei bleef "plakken" aan de lak.En kwam er marring te voorschijn.Dus de klei van PBW gepakt en dit ging stukken beter.

Wat meteen opviel was dat er weinig vervuiling van de lak afkwam.

DSCN5738.webp


En vervolgens een rondje wagen gedaan :

DSCN5721.webp

DSCN5733.webp

[IG]http://i860.photobucket.com/albums/ab161/IVDL_Cardetailing/Mazda%206%20GTM%20%2010%20sep%202011/DSCN5735.jpg[/URL]

Ondertussen was onze vaste stamgast Riccardo ook geariveerd om ons van het werk te houden.En dus wagen afgeplakt.

En begonnen aan een tesspotje.Uitgekomen op Heavy Green met Mezzo en Light Green met Finale.Beide op de DAP.Hiermee toch een correctie van zo`n 90% behaald.De rechte krassen waren wat lastiger.Op de achterklep is die verdwenen.En dit was voor Arjan ook de eerste keer voor de DAP ervaring.

DSCN5741.webp


Zelf met de andere DAP en de Spotpads aan de gang gegaan op de bumpers en de andere kleine delen.

En de diepte kwam er goed 8-)

DSCN5742.webp


Kras boven logo is weg :

DSCN5746.webp


Van de overige ben ik helaas vergeten foto`s van te maken:klap

Maar Arjan had de zin er wel in met Dappen:lol

DSCN5750.webp


Na het polijsten de wagen afgenomen met de Carppro Eraser.Product werkt goed en ruikt naar aanmaakranjax-] .

En dan komt de keuze voor wat er vervolgens opgaat.Arjan had niet het resultaat met Black Hole.En EX-P en de Dodo Purple Haze en Blue Velvet waren al bekend bij hem.Dus werdt deze keuze bij mij neergelegdt.

Zelf zat ik te denken aan de DGPS van Wolfgang.Alleen de weersvooruitzichten waren niet al te best.Dus dit toch maar laten staan waar die stond.En gekozen voor de Fuzion.En na een stuk te hebben voorgedaan is Arjan zelf aan de gang gegaan met deze wax :

DSCN5752.webp


Lekker dun

DSCN5753.webp


Verders zijn de bandjes in de Bold N Brigth Gel gezet.De ramen met de Megs Glass Cleaner.De trims met de Carpro Perl.De lak nog een keer nagewreven met een gladde doek van PBW.

En daarna de wagen buiten gezet en genoten van de kleur en glans o:-)

DSCN5761.webp

DSCN5769.webp

DSCN5771.webp

DSCN5779.webp

DSCN5780.webp


Reflectie was goed te vinden op de lak.

DSCN5762.webp

DSCN5768.webp

DSCN5781.webp


De wax :

DSCN5756.webp


De wielen :

DSCN5782.webp



Arjan , was een gezellige dag en nog bedankt voor de Uilenballen en de Konijnenkeutels:-)^

DSCN5739.webp

DSCN5740.webp



En om af te sluiten :


DSCN5758.webp

DSCN5792.webp
 
Wauw, wauw en nog eens wauw :eyes Wat blijft het een beauty Arjan, helemaal in deze superkleur! Mooi resultaat behaald heren :-)^
 
Helemaal top !
Als eerste heb ik veel respect voor Iwan zijn collectie maar vooral passie en kennis wat betreft het detailen !

Erg geslaagde dag, en ik kom zeker nog een keer terug,hopelijk met GOED weer voor bijvoorbeeld de dgps zo was de afkorting toch ?

Het lijstje met een nieuwe DAP is in de maak, best even schrikken, zie PB smurf.

Maar je hebt de auto mooi gesmurft....
Mijn foto's volgen !! Zit nu met de phone op het net......
 
Nou nu mijn versie dan, doe alles nog uit het hoofd en heb zoveel gezien en gehoord dat er misschien het een en ander niet klopt ]-| :lol:
Het spijt me van de vele foto's maar ja jullie kennen mij wel ;-)

Zoals in het begin van dit topic kwam er na de was beurt van alles omhoog, kalkvlekken, hologrammen en krassen.
Ik schrok daar best wel van en dacht sh*t hoe nu verder, Janhenduk was al meer dan bereid te helpen, maar na een vraag op CC forum bood RST-smurf voor de tweede keer zijn diensten aan, ditmaal ben ik ervoor gegaan.

Zo zat ik dus zaterdag ochtend 10-9-'11 om 7 uur in de auto om naar bodegraven te gaan, en ruim voor 8 uur op lokatie waar Iwan al "ongeduldig"op mij stond te wachten :-))

aankomst:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bij aankomst zeker een uurtje of anderhalf staan kletsen over wat Iwan doet en heeft (RESPECT !! kennis, kunde en materiaal) even de C1tjes gezien en de fiatjes 500.....

Toen was het was tijd, trims en banden met een kwastje APC ingesmeert, daarna de wagen gewassen met natuurlijk het 2 emmer systeem.
Als shampoo is de Poorboy's Super slick & suds gekozen, na het afspoelen is de gehele wagen ingespoten met Poorboy's Spray & Wipe, om het drogen met de Delirium droogdoek te vergemakelijken en gelijk spot less droog te krijgen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hij is er stil van :lol:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met zijn FAVO wash mitt, en volgens mij miste de buren nu hun kat.......(netjes gehouden niet herkenbaar)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De wagen naar binnen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vervolgens moesten we gaan kleien, Iwan nam als eerste de Dodo Super naturals klei met heelveel Poorboy's Spray & Wipe als glij middel.
Deze klei wilde niet mee werken en plakte aan alle kanten op de lak, zo heb ik dus ook gezien wat MARRING is, slik :-o
Hij nam gauw een stuk klei van Poorboy's en dit ging beter, gaf mij een stuk klei en de fles Spray & Wipe en ik werd aan de gang gezet, de vervuiling viel erg mee maar ik verwachte eigenlijk niet anders juli is hij voor het laatst nog gedaan.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na het kleien een rondje wagen gedaan, het viel me op dat je alles moeilijk kon zien, verschillende lampen gebruikt maar daglicht en zon daar zie je de meeste en het beste de inperfecties....
Helaas veel te veel rechte krassen, ook zeker nog wat swirls en wat hologrammen en om maar te zwijgen over de kalkvlekken...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

nog steeds die rare streep vanaf de vakantie in de zomer:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dikke kras:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ondertussen idd kennis gemaakt met Riccardo (DB9), toffe gast !! en een hele nette mazda3 GTM-line, mooie kleur !! mooie wieltjes, alleen nog effe iets zakken hoor Riccardo dan is hij perfect !

Tussendoor meters tape geplakt:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En de lakdikte gemeten, slik :-o das niet veel toch of wel ?? een BUDGET C1 heeft 20micron meer :hmmm:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iwan deed een test spotje op de motorkap met de DAP900 geloof als eerste met pad heavy green en Monello finale, dit gaf niet het gewenste resultaat.
Dus zwaarder, heavy green met Monello Mezzo dat was beter.
Nu werdt mij de DAP in handengdrukt en ga je gang, what the fuck hoe deed je dat ook alweer ???? :-D
4 erwtjes Mezzo op de pad, even op verschillende plekken op de lak drukken, verdelen op standje 3, daarna 2 maal een damboordje maken op standje 6 en je werk steeds half overlappen en als laatste afbouwen met standje 1, oké zogezegt zogedaan....

De glans en diepte werd al SUPER na alleen een rondje Monello Mezzo:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zonnetje erbij:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ondertussen ging Iwan aan de slag met dezelfde combo alleen met de DAP500 en de spotpads, voor de lastige delen van de wagen...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu dat gedaan was de gehele wagen nog eenkeer met pad Light green en de Monello Finale gedaan, verdelen op standje 1 damboordje op stand 3....
Wat mij opviel was dat na elke 2 hits je de pad schoonmaakt met een spraytje APC en de padwasher, en ontiegelijk veel doeken gebruiken !!

Na het polijsten alle kieren en gaten nagelopen met Carpro Eraser (vervanger van IPA) om alle polijst residu te verwijderen.
En toen wat wil je erop hebben ???
DGPS was wel een keus die ik zou willen maar gezien de voorspelling van het weer zou dat niet goed komen, helaas.
Tja jou feestje zeg het maar Iwan, dus daar kwam de heerlijk ruikende Fuzion te voorschijn, dit was mijn eerste ervaring met deze wax.
En jeetje van een geur, jeetje wat smeert dit makelijk !! jeetje ZO dun ?? en uitbuffen ?? swipe test ?? nee gewoon de gehele auto doen en dan van voor af aan weer uitbuffen......en het uitbuffen dat gaat MAKELIJK zeg !!!!!!

Toen natuurlijk de bandjes in de Poorboy's Bold & Bright gel en de ramen met de Megs Glass Cleaner (top spul overigens)
Iwan heeft toen de trims etc in de Carpro Perl gezet en als finishing touch de auto nag een keer voor het laatst nagewreven met een glade doek van Poorboy's.

Even genieten....
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En naar buiten dat ding !!
Prachtige glans, wat is het weer een plaatje !!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

DE witte schoentjes :-))
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Helaas tijdens mijn ritje naar huis al gelijk door de regen :-( gereden.
Maar de volgende ochtend zag ik dit als eerste:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En daar werd ik wel weer vrolijk van !
Helaas verder geen ZON foto's, had een druk schema zondag's en de wagen heeft alweer een dikke 500km achter de rug.
Kan al bijna niet meer wachten om hij te wassen, om dan gewoon weer met mond open te staan kwijlen :-)) :-))

Nu is het zaak om de carpoort te gaan bouwen, en langzaam wat spulletjes bij elkaar te verzamelen om toch aan de slag te gaan met een DAP....
Zal dan zeker weer eens langs gaan bij een ervaren rot om weer even op te frissen zeg maar :up:
 
Dank je Henk !

KAn echt niet wachten totdat hij weer voorzichtig is gewassen, en weer zo glimt....
Het is echt een nadeel hoor dat detailen, je houd er echt een TIK aan over....

De auto moet het liefst ALTIJD schoon zijn wat het weer ook is...:-"
 
Top kwaliteit foto's Arjan, de lakdefecten heb je goed in beeld gebracht :-)^ En ze zijn weer mooi hersteld :jippie

Lak lijkt wel vloeibaar, prachtig :love Zou bijna mijn 80 inruilen op zo'n 6 GT-M :-b
 
Thanks !!

Gideon, begin maar vast met zoeken en ik denk dat je wel eventjes zoet bent, tenzij je over de grens gaat zoeken.

Rijden er slecht 60 van in NL. En dan nog een blauwe....:-b