Afgelopen zaterdag had Arjan eindelijk de weg gevonden naar de stal hier .
Na het gedoe afgelopen keer met hologrammen , swirls en kalkvlekken die hij zag na het wassen toch nog een keer het aanbod gedaan.Tijd geleden al een keer het aanbod gedaan voor het testen van wat waxjes.Dus nu maar een full detail ervan gemaakt.
Dus zaterdag stond Arjan al lekker op tijd voor de deur.En aangezien de wagen vrijdags al was gewassen door hem , was die lekker schoon :
Dus na wat gebabbel en gebrabbel zijn we aan de slag gegaan met wat APC van Poorboys op de trims en banden.En vervolgens de wagen gewassen met de SS&S van Poorboys.Wagen gedroogd.
En vervolgens zijn we gaan kleien.Voor Arjan een geheel nieuwe ervaring.Eerst de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de S&W van PBW.Alleen de klei bleef "plakken" aan de lak.En kwam er marring te voorschijn.Dus de klei van PBW gepakt en dit ging stukken beter.
Wat meteen opviel was dat er weinig vervuiling van de lak afkwam.
En vervolgens een rondje wagen gedaan :
[IG]http://i860.photobucket.com/albums/ab161/IVDL_Cardetailing/Mazda%206%20GTM%20%2010%20sep%202011/DSCN5735.jpg[/URL]
Ondertussen was onze vaste stamgast Riccardo ook geariveerd om ons van het werk te houden.En dus wagen afgeplakt.
En begonnen aan een tesspotje.Uitgekomen op Heavy Green met Mezzo en Light Green met Finale.Beide op de DAP.Hiermee toch een correctie van zo`n 90% behaald.De rechte krassen waren wat lastiger.Op de achterklep is die verdwenen.En dit was voor Arjan ook de eerste keer voor de DAP ervaring.
Zelf met de andere DAP en de Spotpads aan de gang gegaan op de bumpers en de andere kleine delen.
En de diepte kwam er goed
Kras boven logo is weg :
Van de overige ben ik helaas vergeten foto`s van te maken:klap
Maar Arjan had de zin er wel in met Dappen
Na het polijsten de wagen afgenomen met de Carppro Eraser.Product werkt goed en ruikt naar aanmaakranjax-] .
En dan komt de keuze voor wat er vervolgens opgaat.Arjan had niet het resultaat met Black Hole.En EX-P en de Dodo Purple Haze en Blue Velvet waren al bekend bij hem.Dus werdt deze keuze bij mij neergelegdt.
Zelf zat ik te denken aan de DGPS van Wolfgang.Alleen de weersvooruitzichten waren niet al te best.Dus dit toch maar laten staan waar die stond.En gekozen voor de Fuzion.En na een stuk te hebben voorgedaan is Arjan zelf aan de gang gegaan met deze wax :
Lekker dun
Verders zijn de bandjes in de Bold N Brigth Gel gezet.De ramen met de Megs Glass Cleaner.De trims met de Carpro Perl.De lak nog een keer nagewreven met een gladde doek van PBW.
En daarna de wagen buiten gezet en genoten van de kleur en glans o
Reflectie was goed te vinden op de lak.
De wax :
De wielen :
Arjan , was een gezellige dag en nog bedankt voor de Uilenballen en de Konijnenkeutels^
En om af te sluiten :
Na het gedoe afgelopen keer met hologrammen , swirls en kalkvlekken die hij zag na het wassen toch nog een keer het aanbod gedaan.Tijd geleden al een keer het aanbod gedaan voor het testen van wat waxjes.Dus nu maar een full detail ervan gemaakt.
Dus zaterdag stond Arjan al lekker op tijd voor de deur.En aangezien de wagen vrijdags al was gewassen door hem , was die lekker schoon :
Dus na wat gebabbel en gebrabbel zijn we aan de slag gegaan met wat APC van Poorboys op de trims en banden.En vervolgens de wagen gewassen met de SS&S van Poorboys.Wagen gedroogd.
En vervolgens zijn we gaan kleien.Voor Arjan een geheel nieuwe ervaring.Eerst de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de S&W van PBW.Alleen de klei bleef "plakken" aan de lak.En kwam er marring te voorschijn.Dus de klei van PBW gepakt en dit ging stukken beter.
Wat meteen opviel was dat er weinig vervuiling van de lak afkwam.
En vervolgens een rondje wagen gedaan :
[IG]http://i860.photobucket.com/albums/ab161/IVDL_Cardetailing/Mazda%206%20GTM%20%2010%20sep%202011/DSCN5735.jpg[/URL]
Ondertussen was onze vaste stamgast Riccardo ook geariveerd om ons van het werk te houden.En dus wagen afgeplakt.
En begonnen aan een tesspotje.Uitgekomen op Heavy Green met Mezzo en Light Green met Finale.Beide op de DAP.Hiermee toch een correctie van zo`n 90% behaald.De rechte krassen waren wat lastiger.Op de achterklep is die verdwenen.En dit was voor Arjan ook de eerste keer voor de DAP ervaring.
Zelf met de andere DAP en de Spotpads aan de gang gegaan op de bumpers en de andere kleine delen.
En de diepte kwam er goed
Kras boven logo is weg :
Van de overige ben ik helaas vergeten foto`s van te maken:klap
Maar Arjan had de zin er wel in met Dappen
Na het polijsten de wagen afgenomen met de Carppro Eraser.Product werkt goed en ruikt naar aanmaakranjax-] .
En dan komt de keuze voor wat er vervolgens opgaat.Arjan had niet het resultaat met Black Hole.En EX-P en de Dodo Purple Haze en Blue Velvet waren al bekend bij hem.Dus werdt deze keuze bij mij neergelegdt.
Zelf zat ik te denken aan de DGPS van Wolfgang.Alleen de weersvooruitzichten waren niet al te best.Dus dit toch maar laten staan waar die stond.En gekozen voor de Fuzion.En na een stuk te hebben voorgedaan is Arjan zelf aan de gang gegaan met deze wax :
Lekker dun
Verders zijn de bandjes in de Bold N Brigth Gel gezet.De ramen met de Megs Glass Cleaner.De trims met de Carpro Perl.De lak nog een keer nagewreven met een gladde doek van PBW.
En daarna de wagen buiten gezet en genoten van de kleur en glans o
Reflectie was goed te vinden op de lak.
De wax :
De wielen :
Arjan , was een gezellige dag en nog bedankt voor de Uilenballen en de Konijnenkeutels^
En om af te sluiten :