Eigenaresse wou de wagen al eerder gedaan hebben , maar door verbouwing/verhuizing was dit nog niet mogelijk.Maar omdat dat tot een eind loopt , was het nu de beurt aan de wagen.
Wagen is de eerste jaren als bedrijfswagen de functie gedaan.Maar sinds begin dit jaar is die van de huidige eigenaresse.En met 2 kleine kinderen ( 1 van 1 jaar en 1 van 4 jaar ) wordt het al sneller een rotzooitje.
En als eerst wat voor foto`s :
Interieur :
Motorruimte :
Flinke wagen , en en flinke klus.Dus stappenplan :
- Banden met PBW APC met Meg SD mengsel.
- Velgen met PBW Spray & Rinse
- Velgen met Iron-X
- Motorruimte met PBW APC met Meg SD mengsel
- Deursponningen met PBW APC
- Kunstof en rubberdelen aan buitenzijde met PBW APC
- Gewassen met PBW SS&S
- Vervolgens de gehele wagen met Iron-X
- Gekleid met Dodo SN klei en PBW S&W
- gepolijst met de DAP 900 met oranje pad en Monello Mezzo en vervolgd door zwarte pad met Monello Finale.
- Als Glaze de PBW Black Hole genomen
- Vervolgt door 2 laagjes Wolfgang Fuzion
- Kunstof aan buitenzijde met de Black Wow
- Al het raamwerk met de PBW S&W
- Velgen gekleid en in de PBW Wheelsealant gezet
- Banden in de Bold N Brigth van PBW
- Kunstof in motorruimte in de Perlcoat.
- Volledig interieur met de extractor behandeld.
- Kunstof en rubber aan binnenzijde eerst met PBW APC schoongemaakt
- vervolgt door de PBW Naturel Look
- Uitlaat met de Wolfgang Metall Works gedaan.
Als eerst met de wielen begonnen met de APC/SD mengsel :
En vervolgens met de Spray & Rinse de velgen grondig schoongemaakt :
Om vervolgens de Iron-X erop los te laten ( foto van een ander wiel , was bij dat wiel vergeten er 1 te maken )
Hierna de motorruimte met de APC/SD mengsel gedaan.Was niet vettig , maar eerder stoffig/zanderig.
En alle rubbers en kunstofdelen met de PBW APC schoongemaakt.Was wel nodig ook hoe zwart het schuim werdt zeg.
Vervolgens de emmers gevuldt met een overdosis PBW SS&S.En de wagen gewassen.Om vervolgens na het wassen de Iron-X op de wagen los te laten :
Hierna de wagen grondig afgespoeld en afgedroogd.En de wagen binnen gezet.
en als eerst de uitlaat behandeld met de Metall Works collectie van Wolfgang , voor :
En een half uur later :
De wagen gekleid met de Dodo SN klein in combinatie met de PBW S&W :
De lak was weer aardig glad na het kleien.Maar we waren er nog lang niet.
Na het kleien me met de extractor en interieur bezig gehouden , want na gebruik hiervan blijft het altijd wat vochtig de bekleding en zodoende kan dit de nacht door wat drogen.En een rondje extractor kon geen kwaad :
Hierna het rondje om de wagen gelopen om te zien wat we hadden :
Wat foto`s onder de vergrootglas :
Wagen afgeplakt :
en het hierbij gelaten voor de vrijdagavond.En zaterdag weer verder gegaan.
En de zaterdag begonnen met polijsten..Gekozen voor de DAP met eerst de oranje pad en Monello Mezzo.Vervolgd door de zwarte pad en Monello Finale.In deze combi aardig wat weg kunnen halen en kwam de glans weer tevoorschijn.Er is meer uit te halen , maar de tijd was er niet echt voor en er stond nog een interieur te wachten.
Spiegelkapje voor :
Andere kant al gedaan met 1 hit :
Zie het verschil :
Na het polijstwerk gekozen voor de Black Hole van PBW.Een heerlijk product met een mooi resultaat.En vervolgens 2 laagjes wolfgang Fuzion erop gezet om het af te maken.
En ondertussen ook het kunstofwerk aan de buitenzijde gedaan met de Black wow.en dit werkt echt heerlijk :
Spiegelkap voor :
en na :
En dan als laatst het interieur afgemaakt.Eerst alle met wat PBW APC goed schoongemaakt en vervolgens met de Poorboys Naturel Look behandeld.Raampjes met de PBW S&W gedaan.
En dan na flink wat werk te hebben verzet werdt het tijd om de wagen weer buiten te zetten.Helaas werkte het weer niet echt mee gister , maar resultaat is echt om van te houden :
Interieur na :
Motorruimte na :
Wiel na :
Uitlaatje na :
En wat close upjes :
En de wagen weer terug gegeven aan de eigenaresse.En Sas weer helemaal in d`r Sas met de schone Mazda.En zelfs d`r man was zeer onder de indruk ( is iemand die niet echt veel er om geeft ) , en stond gewoon perplex van het behaalde resultaat.
Heb Sas ook meteen een goede washmitt ( van Poorboys ) en een Dodo shampoo gegeven.Kan ze de wagen tenminste normaal wassen
En de padwasher heeft zich weer goed bewezen dit weekend :
Dank allen voor het weer lezen van m`n verhaaltje!
Wagen is de eerste jaren als bedrijfswagen de functie gedaan.Maar sinds begin dit jaar is die van de huidige eigenaresse.En met 2 kleine kinderen ( 1 van 1 jaar en 1 van 4 jaar ) wordt het al sneller een rotzooitje.
En als eerst wat voor foto`s :
Interieur :
Motorruimte :
Flinke wagen , en en flinke klus.Dus stappenplan :
- Banden met PBW APC met Meg SD mengsel.
- Velgen met PBW Spray & Rinse
- Velgen met Iron-X
- Motorruimte met PBW APC met Meg SD mengsel
- Deursponningen met PBW APC
- Kunstof en rubberdelen aan buitenzijde met PBW APC
- Gewassen met PBW SS&S
- Vervolgens de gehele wagen met Iron-X
- Gekleid met Dodo SN klei en PBW S&W
- gepolijst met de DAP 900 met oranje pad en Monello Mezzo en vervolgd door zwarte pad met Monello Finale.
- Als Glaze de PBW Black Hole genomen
- Vervolgt door 2 laagjes Wolfgang Fuzion
- Kunstof aan buitenzijde met de Black Wow
- Al het raamwerk met de PBW S&W
- Velgen gekleid en in de PBW Wheelsealant gezet
- Banden in de Bold N Brigth van PBW
- Kunstof in motorruimte in de Perlcoat.
- Volledig interieur met de extractor behandeld.
- Kunstof en rubber aan binnenzijde eerst met PBW APC schoongemaakt
- vervolgt door de PBW Naturel Look
- Uitlaat met de Wolfgang Metall Works gedaan.
Als eerst met de wielen begonnen met de APC/SD mengsel :
En vervolgens met de Spray & Rinse de velgen grondig schoongemaakt :
Om vervolgens de Iron-X erop los te laten ( foto van een ander wiel , was bij dat wiel vergeten er 1 te maken )
Hierna de motorruimte met de APC/SD mengsel gedaan.Was niet vettig , maar eerder stoffig/zanderig.
En alle rubbers en kunstofdelen met de PBW APC schoongemaakt.Was wel nodig ook hoe zwart het schuim werdt zeg.
Vervolgens de emmers gevuldt met een overdosis PBW SS&S.En de wagen gewassen.Om vervolgens na het wassen de Iron-X op de wagen los te laten :
Hierna de wagen grondig afgespoeld en afgedroogd.En de wagen binnen gezet.
en als eerst de uitlaat behandeld met de Metall Works collectie van Wolfgang , voor :
En een half uur later :
De wagen gekleid met de Dodo SN klein in combinatie met de PBW S&W :
De lak was weer aardig glad na het kleien.Maar we waren er nog lang niet.
Na het kleien me met de extractor en interieur bezig gehouden , want na gebruik hiervan blijft het altijd wat vochtig de bekleding en zodoende kan dit de nacht door wat drogen.En een rondje extractor kon geen kwaad :
Hierna het rondje om de wagen gelopen om te zien wat we hadden :
Wat foto`s onder de vergrootglas :
Wagen afgeplakt :
en het hierbij gelaten voor de vrijdagavond.En zaterdag weer verder gegaan.
En de zaterdag begonnen met polijsten..Gekozen voor de DAP met eerst de oranje pad en Monello Mezzo.Vervolgd door de zwarte pad en Monello Finale.In deze combi aardig wat weg kunnen halen en kwam de glans weer tevoorschijn.Er is meer uit te halen , maar de tijd was er niet echt voor en er stond nog een interieur te wachten.
Spiegelkapje voor :
Andere kant al gedaan met 1 hit :
Zie het verschil :
Na het polijstwerk gekozen voor de Black Hole van PBW.Een heerlijk product met een mooi resultaat.En vervolgens 2 laagjes wolfgang Fuzion erop gezet om het af te maken.
En ondertussen ook het kunstofwerk aan de buitenzijde gedaan met de Black wow.en dit werkt echt heerlijk :
Spiegelkap voor :
en na :
En dan als laatst het interieur afgemaakt.Eerst alle met wat PBW APC goed schoongemaakt en vervolgens met de Poorboys Naturel Look behandeld.Raampjes met de PBW S&W gedaan.
En dan na flink wat werk te hebben verzet werdt het tijd om de wagen weer buiten te zetten.Helaas werkte het weer niet echt mee gister , maar resultaat is echt om van te houden :
Interieur na :
Motorruimte na :
Wiel na :
Uitlaatje na :
En wat close upjes :
En de wagen weer terug gegeven aan de eigenaresse.En Sas weer helemaal in d`r Sas met de schone Mazda.En zelfs d`r man was zeer onder de indruk ( is iemand die niet echt veel er om geeft ) , en stond gewoon perplex van het behaalde resultaat.
Heb Sas ook meteen een goede washmitt ( van Poorboys ) en een Dodo shampoo gegeven.Kan ze de wagen tenminste normaal wassen
En de padwasher heeft zich weer goed bewezen dit weekend :
Dank allen voor het weer lezen van m`n verhaaltje!