• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda MX-5, British Racing Green - flinke poetsbeurt!

proxii

Detailing rookie
3 mrt 2010
37
0
Naar aanleiding van dit topic met probleempunten: https://forum.Carclean.com/cc_postst7294/Mazda-MX5-een-aantal-probleempunten-opin-de-lak-waar-ik-zelf-niet-uit-kom.aspx
En dit topic met vragen over de juiste volgorde: https://forum.Carclean.com/cc_postst7456/Grote-cleanbeurt-veel-producten-maar-welke-volgorde.aspx

Eerst wat plaatjes om te laten zien hoe de auto er bij stond:

4-16.webp

3-25.webp

6-10.webp

Bij deze dan het resultaat!

7-7.webp

5-10.webp

(Note! Deze foto is om 22:00 's avonds genomen, dus het resultaat is bij daglicht echt een stuk beter.)

En dankzij wat druppels vandaag... de beading... heel duidelijk de 50-50 te zien!

1-41.webp

En nog twee beading pictures:

2-39.webp

3-24.webp

Dan de kofferklep, dat was echt een probleem punt waarvan ik dacht dat ik hem nooit handmatig beter kon krijgen:

lak1.webp

En dit is hem geworden:

1-42.webp

2-40.webp

Ook heb ik een mooi timelapse filmpje van de hele dag gemaakt:

Later deze week maak ik nog wat plaatjes bij zonlicht, wat mooie reflectie plaatjes en ook wat overzicht foto's.
Ik heb overigens de Blackhole over de SRP gebruikt en op sommige plekken leverde dit wel iets extra op (met name de achterklep), maar niet extreem veel.

Zo-de-knetters, die is eventjes goed opgeknapt !
Vind dat er wel een mooie foto in natuur-omgeving geschoten mag worden ( als je bekijkt hoe de totaal foto er nu uit ziet :love )

Dank allemaal!

@ericon:
Alleen kleiner gemaakt en iets verscherpt. Contrast e.d. heb ik niks aan gedaan.
Helaas krijg ik die kleur en glans alleen uit de zon, als de zon er op staat, vind ik hem een stuk minder mooi. :-d Dan wordt de lak een stuk groener namelijk...

Ziet er zeer goed uit! Heb een tijd terug eenzelfde mazda gedaan, ook in die kleur. Die uni-kleur groen pakt erg mooi op :)
Mijn exemplaar had vééél slechtere, verwaarloosde lak, helaas nog niet zo mooi als jouwe!

Trouwens, wat een prachtige velgen liggen daaronder!

Dank allemaal!
Uiteraard heb ik de motorkap meteen 100% gemaakt, na de foto's.
Ik zal deze week wel even een mooi plekje opzoeken voor wat foto's. :)

Helaas is de lak nog niet helemaal perfect hoor, maar met de hand is dat ook onmogelijk denk ik. Als de zon er niet direct op staat ziet hij er waanzinnig uit, met de felle zon erop wordt de lak wat 'vlak', maar dat ligt meer aan de lak en kleur als de staat denk ik. :)