Inmiddels al weer een tijd geleden, maar toch nog maar even een verslag gemaakt van deze Mazda MX5 die ik heb voorzien van een Full detail inclusief lederbehandeling en Gyeon Cancoat. De auto zat vol met swirls en diepe krassen, deze zijn er helaas niet geheel uit gegaan omdat de lak erg dun was. Zo dun heb ik het nog nooit op auto’s gezien. De meeste auto’s hebben een lakdikte tussen de 110 en 130 micron, deze mx-5 had op sommige plaatsen maar 75 micron. Oppassen dus tijdens het polijsten!
Om te beginnen eerst maar eens wat foto’s van toen de auto door de klant werd aangeleverd:
Toen de auto gefoamd en vervolgens gewassen volgens de 3 emmer methode. Door deze methode verklein je de kans op waskrassen aanzienlijk. De velgen zijn behandeld met Bilberry Safe wheelcleaner, Gyeon Iron en Gyeon Tar. De Gyeon Iron en Gyeon Tar zijn ook gebruikt op de lak, om ijzerdeeltjes en teervlekken te verwijderen.
Hierna de auto gekleid met de Monello klei in combinatie met de Gyeon Claylube (eerste keer dat ik dat product gebruikte, is een erg fijne claylube! Super glad en droogt niet snel in). Hier kwam de volgende vervuiling vanaf:
Toen het cabriodak goed gedroogd was heb ik de hardtop er op gezet, zodat ook deze mee behandeld kon worden.
De lak was, zoals reeds beschreven, erg dun. Daarbij kwam dat hij enorm onder de krassen zat en de lak best hard was. Na een aantal testspots kwam ik uit op de Rupes Rotary met Scholl S3 gold op een Scholl Sandwich Spider pad. Dit afgewerkt met de Rupes LHR 15 excentrische poetsmachine in combinatie met de Rupes gele pad en polijstmiddel.
Dit gaf het volgende resultaat:
Deur voor polijsten:
Deur na polijsten:
Motorkap voor polijsten:
Motorkap na polijsten:
Vervolgens de uitlaat aangepakt. Deze heb ik gepolijst met een Monello Cone in combinatie met Mothers metal polish. Dit gaf het volgende resultaat:
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Ten slotte het rekje dat op de kofferklep zit handmatig gepolijst met Monello Finale en de auto geheel ontvet. Toen een laag Cancoat aangebracht en goed laten drogen.
Het interieur is compleet gestofzuigd, de ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol glass cleaner, alle kunstof delen zijn behandeld met Poorboy’s Natural Look en al het leder is gereinigd en gevoed met de Gliptone producten.
Dit alles gaf het volgende resultaat:
Om te beginnen eerst maar eens wat foto’s van toen de auto door de klant werd aangeleverd:
Toen de auto gefoamd en vervolgens gewassen volgens de 3 emmer methode. Door deze methode verklein je de kans op waskrassen aanzienlijk. De velgen zijn behandeld met Bilberry Safe wheelcleaner, Gyeon Iron en Gyeon Tar. De Gyeon Iron en Gyeon Tar zijn ook gebruikt op de lak, om ijzerdeeltjes en teervlekken te verwijderen.
Hierna de auto gekleid met de Monello klei in combinatie met de Gyeon Claylube (eerste keer dat ik dat product gebruikte, is een erg fijne claylube! Super glad en droogt niet snel in). Hier kwam de volgende vervuiling vanaf:
Toen het cabriodak goed gedroogd was heb ik de hardtop er op gezet, zodat ook deze mee behandeld kon worden.
De lak was, zoals reeds beschreven, erg dun. Daarbij kwam dat hij enorm onder de krassen zat en de lak best hard was. Na een aantal testspots kwam ik uit op de Rupes Rotary met Scholl S3 gold op een Scholl Sandwich Spider pad. Dit afgewerkt met de Rupes LHR 15 excentrische poetsmachine in combinatie met de Rupes gele pad en polijstmiddel.
Dit gaf het volgende resultaat:
Deur voor polijsten:
Deur na polijsten:
Motorkap voor polijsten:
Motorkap na polijsten:
Vervolgens de uitlaat aangepakt. Deze heb ik gepolijst met een Monello Cone in combinatie met Mothers metal polish. Dit gaf het volgende resultaat:
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Ten slotte het rekje dat op de kofferklep zit handmatig gepolijst met Monello Finale en de auto geheel ontvet. Toen een laag Cancoat aangebracht en goed laten drogen.
Het interieur is compleet gestofzuigd, de ramen zijn gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol glass cleaner, alle kunstof delen zijn behandeld met Poorboy’s Natural Look en al het leder is gereinigd en gevoed met de Gliptone producten.
Dit alles gaf het volgende resultaat: