• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda van PapaPizza

*suede doekjes zijn exit na gebruik

*MF-doeken na afnemen in een emmer water/APC-oplossing stoppen tot aan het wassen (nat houden dus, niet laten drogen). Dan vanuit de emmer rechtstreeks de wasmachine in en apart wassen. Grote kans dat ze daarna nog bruikbaar zijn, maar bij voorkeur niet voor de lak. Wel voor velgen, sponningen, motorruimte etc.

*waxresidu haal je weg met APC, in eerste instantie met een MF-doek, lukt dat niet dan opschalen met een melaminespons (wonderspons). De ondergrond moet schoon en ontvankelijk zijn. Na schoonmaken en drogen ook nalopen met Prep!

*24 uur cure tijd is voorgeschreven, belangrijkste is dat het niet nat/vochtig wordt.

*niet aanbrengen op lak of ruit inderdaad: afplakken indien nodig!

*Naadjes, als in: kieren tussen de panelen en rubbers? Die loop ik zelf na met een satéprikker/houten stokje in een microvezeldoek. "Toothpickery" noemt Jim dat (WhiteDetails) en dat werkt uitstekend.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Thanks @RoCo , voor je uitgebreide antwoord.

Suede doekjes dus beter gebruiken als ik veel stukken kan aanpakken. Als ze op zijn...nieuwe kopen of is er mooi alternatief?

MF doeken....dat is een boel werk om een doekje te reden. Dan gebruik ik wel een simpel Action doekje van 25ct

APC om kunststof te reinigen van wax, wel vedund? 1:10? Zag net een gast op YT die met een tandenborstel alles nog borstelde met APC. Kwam nog wel iets vanaf. Daarna idd prep en dan rest.

Kiertjes bedoel ik bijvoorbeeld tussen bumper en spatbord, tussen achterruit en spoiler/achterklep, tussen achterlichten en plaatwerk.

Gr Pieter
 
Waar vuil zit wat je verplaatst met welke kwast dan ook krijg je krassen.
er is geen wonderkwast.
eerst het vuil goed laten losweken en naspoelen, daarna met veel sop en evt apc zachtjes na aaien met een superzachte kwast, niet van de bouwmarkt of action
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Die suèdedoekjes kosten de wereld niet, ken niet direct een beter alternatief. Gebruik voor krappe delen wel kleine sponsjes. Trim kan overigens prima met een MF-doek of applicator; komt op kunststof minder nauw als op lak! Wel om jezelf denken en handschoenen dragen.

APC inderdaad verdunnen! Zelf doe ik het meest ook 1:10 op kunststof, maar milder kan soms ook genoeg zijn.

De kieren en naden die je aanhaalt doe ik inderdaad door een MF-doek er tussendoor te halen met een tandenstoker o.i.d.
Een borstel waaiert teveel uit en dan zet je snel teveel druk om toch een stukje er tussen te vrotten met het gevolg dat een groot deel van de haren over je lak gesleept worden. Goed schoonspuiten vooraf zoals @Altos aangeeft is uiteraard noodzaak.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter