• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine's Honda Civic CTR FN2'07 (31-07 detail update)

Veel voorkomend problem bij de laatste Civic, een bekrast tellerpaneel. Als detailer in hart en nieren kun je hier max 30 minuten aan blootgesteld worden.

Met een flesje PlastX van Meguiar's ongeveer een uur bezig geweest maar wel met resultaat!

Ervoor:

0e8943bd.webp

Erna:

2e613301.webp

c550d46e.webp

McShine zei:
Veel voorkomend problem bij de laatste Civic, een bekrast tellerpaneel. Als detailer in hart en nieren kun je hier max 30 minuten aan blootgesteld worden.

Met een flesje PlastX van Meguiar's ongeveer een uur bezig geweest maar wel met resultaat!

had ik al maar over deze site gehoord toen ik nog met een civic reed. Was echt een pest dat tellerpaneel zo helemaal bekrast, terwijl het net de blikvanger van het interieur was (naar mijn smaak)

komt vooral omdat het zacht plastic is.

iets wat makkelijk bekrast, kun je ook makkelijk herstellen lijkt me.

ik heb zelf ook plasticX, maar vind het niet zulk wonderspul (ja, wat wel eigenlijk van meguiars)

ik zie zelf meer effect in het demonteren van het instrumentenpaneel en dan polijsten met mezzo of finale ism met een 4"pad.

@Henriant, Met een gewoon polijstmiddel werd het alleen maar erger. Plast X had een soort chemische reactie. Geloof me, ik heb zowel Mezzo, als Finale, Propolish als SSR1 gebruikt, geen werkte zo mooi af als PlastX. Ik ben niet echt een Meguiar's fan maar ze hebben nog steeds enkele zeer goede producten ertussen zitten.

Prachtige auto, ben een echte fan.
Maar je R ziet er in mijn ogen beter uit met het optionele Grand Prix pack :heart_eyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige krasjes opgevuld en gewetsand,gepolijst met Inizio Forza op geel, gepolijst met Mezzo op wit.. Volgend weekend verder maar de glans komt eraan.

Dan nog de nodige details:

Wielkasten zwart gemaakt met Tectyl
Velgen in donker antraciet gespoten
Remklauwen zwart gemaakt met "Type-R"afwerking in kleur:

ae8775eb.webp

f6840170.webp