@morphf @Dibbuz Foutief advies lijkt inderdaad wat te kort door de bocht, en ik had geen rekening gehouden met de lichte lakkleur, en dacht meer aan de waas die je krijgt bij het gebruik van grove polijstmiddelen. Aan de andere kant heb ik als starter destijds voor mijn toenmalige Skoda advies gekregen van Dibbuz, met oranje handpad voor de Mezzo, en Poorboys Professional Polish op een witte handpad als Finish. Alleen ik had toen een donker metallicgroene Fabia, en heb over 3 dagen verspreid, zo'n 25 uur nodig gehad om de hele auto handmatig te wassen, kleien, polijsten en van een glaze en sealant te voorzien.
Grootste verschillen zijn denk ik de lakkleur (donker tegenover licht) en de besteedde tijd. Daarnaast had ik een paar weken daarvoor een Summer Detail Day bezocht en veel demo's bekeken, waardoor ik niet alleen via filmpjes maar ook met eigen ogen gezien hoe je te werk moet gaan.
Beading in het geval van Sgoon, kan heel goed komen uit de oliën in de polijstpasta, dus hoeft niet van de wax te komen. De korte tijd van 1,5 uur voor het wassen, polijsten en beschermen, zag ik pas later, maar zegt denk ik ook wel iets.
Grootste verschillen zijn denk ik de lakkleur (donker tegenover licht) en de besteedde tijd. Daarnaast had ik een paar weken daarvoor een Summer Detail Day bezocht en veel demo's bekeken, waardoor ik niet alleen via filmpjes maar ook met eigen ogen gezien hoe je te werk moet gaan.
Beading in het geval van Sgoon, kan heel goed komen uit de oliën in de polijstpasta, dus hoeft niet van de wax te komen. De korte tijd van 1,5 uur voor het wassen, polijsten en beschermen, zag ik pas later, maar zegt denk ik ook wel iets.