• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meeting klaar maken

neef_m

Detailing rookie
30 aug 2010
2
0
Hallo allemaal Ik ben in het bezit van een rode Seat leon uit 2005 welke een week of 6 geleden compleet machinaal is aangepakt en voor 99% swirl en kras vrij is.

Auto is toen behandeld met de volgende producten:
Monello inizio
Monello mezzo
Monello finale
Pb black hole
Pb exp ( 24 uur laten uitdampen )
2 lagen dodo orange crush

Sinds die tijd is de auto wekelijks met de hand gewassen en veelal binnen gestaan. Nu is er aanstaand weekend mivw meeting en willen we en er uiteraard weer netjes bij zetten, alleen twijfel ik hoe te werk te gaan.

Uiteraard netjes wassen en licht kleien waar nodig
Ik heb de volgende producten tot mijn beschikking:
-Pb exp
-Pb black hole
-megs m7
-gc black light
-dodo juice orange crush
-gc Peter 53
-collinite 915
-megs m16 mirror glaze
-verschillende quick detailers en spray waxen

Graag zou ik eens de gc black light proberen met daar over bijvoorbeeld 2 lagen wax. ik vind het geen probleem om nieuwe producten aan te schaffen, vind het altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen

Wat denken jullie wat ik het beste kan doen om de mooiste glans te behalen, standtijd is in dit geval niet erg van toepassing. Alvast bedankt!

edit, post aangepast, mijn ipad maakte er 1 lang verhaal van, niet zo fijn om te lezen
 
Je stelt dat je zes weken geleden je Leon compleet machinaal hebt aangepakt. Je wilt voor de komende meeting je auto er weer pico bello uit laten zien en geeft aan dat weer delen wilt kleien en ook uiteindelijk twee lagen wax wilt aanbrengen. Als slot van je complete detailactie heb je twee lagen Dodo crush aangebracht die als het goed is nog een goede toplaag vormt voor je auto. Als dat zo is en de lak nog steeds na het wassen een glad en glimmend oppervlak heeft, waarom dan opnieuw gaan kleien en twee keer een waxlaag aanbrengen? Als na het wassen blijkt dat de lak niet vol zit met allerhande imperfecties is kleien absoluut niet noodzakelijk, zeker in de wetenschap dat de auto vrijwel de gehele tijd binnen heeft gestaan. Om een mooi glimmend effect te krijgen, kan gebruik van een goede detailler iof finisher zoals bijvoorbeeld. Poorboy's World - Quick Detailler Plus hiervoor zorgen. Simpel opsprayen en uitwrijven zorgt voor reiniging van de lak en geeft een prima glans. Het wordt voor niet voor niets als een prima middel tussen de wasbeurten in aanbevolen. Het is in ieder geval een snelle en effectieve manier . Mocht je dit onvoldoende vinden omdat je toch een extra waxlaag wilt aanbrengen kies dan voor bijvoorbeeld Collinite. Een snelle manier met de hand is gebruik maken van Collinite - Super Double Coat wax no. 476S. Met een hand pad kan het gemakkelijk dun worden opgebracht en er weer gemakkelijk af worden gehaald. Een snelle, effectief manier om een bijzondere glans te realiseren met een standtijd van minstens 2 maanden. Een machinaal oplossing is Collinite Liquid Insulatorwax no. 845. Ook deze is zeer makkelijk aan te brengen ( wel heel dun) en af te nemen met ook een zeer bijzondere glans en bovendien met een standtijd van zeker 5 maanden!!! Dit heb ik zelf al meerdere keren toegepast en de stand tijd is inderdaad erg lang. Er zijn uiteraard nog vele andere middelen en oplossingen denkbaar, maar als je snel een goed resultaat wilt boeken, dan is een van de genoemde methoden een prima manier. Veel succes ermee.
 
Als ie zes weken geleden helemaal netjes is gemaakt zou ik wassen, eventueel kleien, glaze en wax aanbrengen. Misschien zelfs wel alleen wassen en een nieuwe wax aanbrengen voor de looks.
 
Denk dat je de meeting inmiddels wel gehad hebt. Maar wilde toch nog wat aan je kwijt. Ik lees dat het het over een rode auto gaat, ik heb zelf een uni rode volvo en als ik daar de gyeon cure na het wassen aanbreng komt de kleur en de glans weer helemaal omhoog.
 
Ik ga even op dit topic inpikken aangezien mijn vraag ongeveer hetzelfde onderwerp aanspreekt, namelijk de wagen meetingseizoen klaarmaken.

Ik rijd met een vw Scirocco in de kleur deep black pearl (metallic zwart dus).
Aangezien er komende winter wat werkjes aan de wagen gaan gebeuren wil ik dus ook dat de auto tegen volgend seizoen tiptop in de lak staat.

Tot nu toe deed ik het volgende; na het kleien en polijsten of cleanen een laagje pb black hole, laagje ex-p en aftoppen met 1 of 2 laagjes Nattys blue.

Nu zou ik de stap willen zetten naar de hogere klasse wat betreft wax. Hiervoor heb ik momenteel een paar opties:
- Monello Ibrido
- Dodo Purple haze
Of
- Dodo Blue velvet
- Dodo Blue velvet én Purple haze.

Het volgende vraagstuk is dan; wat met de voorgaande stappen?
Ik weet dat een glaze de standtijd van een wax enorm naar beneden haalt; maar is het toch de moeite om een.laagje black hole te geven om net dat ietsje meer glans te krijgen? (Wat uiteindelijk wel de bedoeling is; maximale glans voor een 'showwagen')
En als ik dit doe; na hoeveel tijd zou ik dan ongeveer terug een waxlaag moeten zetten?

Zelfde vraag weer voor de ex-p..dit verlengt in zekere zin de standtijd van de wax..maar ik heb al op sommige plekken gelezen dat de Dodo waxen.beter hechten op een kale lak..

voor elke meeting wordt de wagen ook even rondgegaan met een detailspray voor maximale glans. (Dit zal waarschijnlijk met (pure?) Spray & wipe gebeuren)

Dus..wat is jullie mening dat ik het beste doe na het wassen, kleien, polijsten, ontvetten..?
 
Doel is maximale showglans en als de auto reeds perfect gepolijst is dan zou ik geen glaze toepassen anders wel. Ik zou in dit geval ook geen sealent gebruiken maar 1 laag Ibrido (beetje te vergelijken met een ddj pro wax met een goede standtijd) . Evt 2e laag naar keuze . Als detailspray zou ik pb qd+ Meenemen.
 
Juvke, heb je deze wassen al in je bezit, of mag ik nog een alternatief voorstellen? En is dit een mooi weer auto, of is standtijd ook van belang omdat hij altijd buiten staat?
 
Heb nog geen wax van bovenstaande in mijn bezit dus alle voorstellen zijn welkom ;)

De wagen wordt ook effectief dagelijks gebruikt met +- 18000km per jaar.
Moet momenteel spijtig genoeg wel altijs buutenstaan thuis. Dit veranderd normaal binnenkort wel als we verhuizen.
Standtijd is op zich niet zo belangrijk. Ik kan altijs wel even tijd maken voor een nieuw laagje aan te brengen :)
 
dan zou ik gaan voor de dodo juice purple haze pro, en als de kosten niet van belang zijn -> ibrido :kissing:
 
Daar gaan we dan Juvke. Het licht er wat mij betreft een beetje aan hoeveel nadruk je op je metallic wil leggen. Ik heb zelf geen ervaring met blackhole, enkel met lime prime en Ultra Glaze. Die eerste doet het erg goed op donkere lak en geeft hier zeker extra diepte aan, maar dimt ook je metallic. Ultra Glaze doet dat in mindere mate, maar heb dit nog niet bij daglicht met een 50/50 kunnen vergelijken, maar over het algemeen been er zeer over tevreden.

Wil je wel iets van je metallic terugzien, dan is mijn mening dat je beter de glaze kan laten staan en netjes polijsten. Daarna een wax gebruiken die zo helder mogelijk is. Ik heb zelf blue velvet pro gebruikt en in combinatie met lime prime ziet dat er bijzonder goed uit op een uni zwarte lak, maar voor metallic zou ik deze laten staan. Ik ben zelf erg tevreden over Sherbet fizz. Hele heldere wax, redelijke standtijd en prima looks. Heb je iets meer ruimte in je budget dan kan je Vanilla Ice nemen. Betere standtijd, maar wellicht iets minder flake. Is standtijd geen enkel probleem en kan je makkelijk meerdere lagen aanbrengen en voor een meeting tijd vrij maken voor wassen en waxen, dan zou ik een serieuze showwax nemen zoals Capture the Rapture of Illusion. Spirit van AF zou ook goed moeten zijn voor metallic, maar met een betere standtijd. Zodra het weer weer slechter wordt, ga je weer terug naar je 'oude' regime, van EX-P met twee lagen natty's. Denk overigens wassen en waxen voor elke meeting net even beter eruit ziet dan enkel nalopen met een detailer.

Voorde wassen die je zelf voorstelt zou ik zeggen: voor meer flake, kies ibrido, heb je liever zo zwart mogelijk en maakt flake niet uit, ga voor blue velvet.

Succes!
 
Nou dat is nog eens een uitleg, bedankt!
In het waxwereldje ben ik (nog) niet echt thuis..
Alles wat je noemt valt ongeveer binnen dezelfde prijsklasse dus dat zal het probleem niet zijn. Ik wil ook gerust wat extra betalen voor een echt goede wax. (Natuurlijk ook geen +2000€ zoals er ook waxeb bestaan ;) )
Ook de flake pop is niet het allerbelangrijkste; eerder de wetlook.

Je zegt om telkens voor een meeting te waxen..maar dit is elke zondag..is dat niet een beetje téveel van het goede?

Niemand ervaring met de combi purple haze, blue velvet? Deze zijn samen ongeveer eve duur als de andere waxen apart..maar wil dit zeggen dat ze ook samen evengoed zijn als bv een ibrido? Of is de ibrido met rede wat duurder? (Het leest logische is natuurlijk het tweede..:D)
 
Juvke;n407279 zei:
Je zegt om telkens voor een meeting te waxen..maar dit is elke zondag..is dat niet een beetje téveel van het goede?

Een redelijk bekende detailer op YouTube heeft als motto; Use what you like and use it often. Dus nee, het is nooit teveel. Of het echt nodig is, een andere vraag;) In principe heeft een showwax een redelijk korte standtijd. Stel dat je Bouncers neemt en je kiest voor Capture the Rapture, dan zou ik het wel bijna om de meeting doen. Kies je Sherbet Fizz of Vanilla Ice, dan zou om de maand ruim voldoende moeten zijn. In de tussentijd volstaat wassen voor dat beetje extra kan je dan je auto nalopen met een detailspray met wax. Qd+ is al gesuggereerd, maar je zou ook Finale van AF kunnen overwegen of Done & Dusted als deze in het assortiment wordt opgenomen. Dodo heeft ook enkele capabele detailers, maar die zijn wat duurder Als je nu gaat bestellen zou ik zeker naar Sonax BSD kijken, 9,99 is geen geld:)

Eerlijk gezegd zie ik het nut niet zo van purple haze met blue velvet combineren. In theorie zou een blue velvet iets langer moeten blijven zitten omdat het een harde wax is en zou purple haze iets meer wetlook geven omdat het een zachte wax, maar ik denk dat het marginaal is. Als looks het belangrijkste is, doe dan twee lagen purple haze. Wil je het extra donker maken, doe er dan nog een laagje Lime prime lite onder (of blackhole, maar daar heb ik geen ervaring mee). Wil je ook nog maximale standtijd, neem dan purple haze pro.

Weet je het nog steeds niet zeker, dan kan je de 27ste voor 18 euro een sampletje lime prime en een potje blue velvet en purple haze gratis thuis laten bezorgen. Altijd nog goedkoper dan een verkeerde wax kopen:)

Succes
 
  • Leuk
Reactions: jesso88
De wagen wordt ter plaatste altijd nagegaan met een detailspray om het vuil van naar daar te rijden te reinigen. (Gaat ook altijd een emmer etc mee.voor als er echt hardnekkig vuil zou zijn; maar wordt altijd dag of ochtend voordien gewassen).

Momenteel neig ik het meeste naar de Purple Haze Pro dan. Of er moest nog iemand met ontegensprekelijke argumenten komen in.het voordeel.van de Ibrido (de edizione limitata spreekt me wel aan ;) )
Zou elke maand een waxlaagje zetten genoeg zijn.met de Dodo? Wagen wordt wekelijks gewassen in de zomer.
En misschien een stomme vraag maar.is.het dan.ook nodig om elke maand te cleanen? Of is dit niet de moeite?

De combi purple haze/ blue velvet had ik al enkele malen zien passeren op het forum, met veel lof..vandaar die gedachtegang.

Een panel pot Purple Haze Pro staat klaar om besteld te worden! (Hoeveel doe je hier eigelijk ongeveer mee? Ik las in de reviews een volledige wagen..?)
Ik denk trouwens als ik het goed begrijp dat de actie van 27/11 niet te combineren valt met gratis verzendkosten? :)
 
Purple Haze pro is prima spul. Elke maand is dan niet nodig. Beter in het voorjaar de boel goed onder handen nemen met kleien en licht polijsten, dan evt een glaze en twee lagen wax. Je haalt makkelijk twee lagen uit een panel pot en in principe veel meer. Ik ben me nu aan het verdiepen in nat waxen, volgens mij kan je het dan helemaal dun aanbrengen, het uitpoetsen is dan alleen wat minder makkelijk. Het grootste probleem van een panel pot vind ik de opening. Een normale applicator past er nooit in en met een fingermit kan ik niet overweg. Dat laatste is mijn probleem, misschien jij wel.

De enige reden om voor Ibrido te gaan zou zijn dat het een helderdere wax is. Ik verwacht dat je dan iets meer flake zal hebben.

Wanneer je weer moet waxen is een beetje op gevoel. In principe zou twee lagen in het voorjaar de zomer moeten kunnen overleven, zeker als je de auto regelmatig naloopt met een detailspray met wax. Je zou halverwege de zomer nog een extra laag aan kunnen brengen. In principe doe je alleen cleanen als je weer van nul wil beginnen. Dus tenzij dat je heel veel onder bomen hebt gestaan of veel over vers asfalt heb gereden, is er eigenlijk geen reden om terug naar nul te gaan. Je kan beter netjes wassen en nog een extra laag aanbrengen.

Ik zou niet weten waarom je niet gratis kan verzenden op de 27ste?

Succes
 
Dan wordt het zowiezo een panel pot Purple Haze Pro om te beginnen en kijken we naar de resultaten!

Hartstikke bedankt voor de snelle en goede antwoorden Tonie ;)

Ik baseer mij op het zinnetje dat bij de Dodo actie staat; iets in de aard van ' korting niet geldig op andere acties etc..' maar misschien dat dit niet op de verzendkostloze week van toepassing is :)
 
Graag gedaan, Juvke. Het is altijd goed om op topics te reageren waar de originele vraagsteller ook weer op de antwoorden terugkomt:)^

Dit soort zinnetjes zijn meestal bedoeld om te voorkomen dat je op pakketten waar meestal al korting op zit, nog meer korting gaat krijgen. Wat mij betreft zijn dit twee verschillende acties dien niets met elkaar te maken hebben.

Succes!
 
Zoals gepland dus donderdag een panel pot Purple Haze pro besteld! (Samen met nog 2 andere Dodo productjes; trouwens mijn eerste van DJ!) En deze een dag later al thuis mogen krijgen! Weer topservice van CC!!
De Purple Haze ziet er op het eerste zicht een leuke wax uit! Wel niet zo'n doordringende geur als bv de Poorboys producten; maar misschien dat deze pas vrijkomt bij het verwerken. :)
Spijtig genoeg zal het pas in het voorjaar zijn dat deze gebruikt wordt, nadat de wagen volledig onder handen is genomen..tot die tijd gaat ie in de kast :D
(Moet enkel nog uitzoeken hoe ik de wax het beste uit het kleine potje ga krijgen ;) )

Toch ook wel spijtig dat er geen panel.pot versie bestaat van de Ibrido..zou deze ook graag eens testen namelijk..(maar man wat is die Edizione Limitata aantrekkelijk ;) )