• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg. Gold class wax en Meg. NXT wax na elkaar?!?

Greener

Detailing chief
17 jan 2011
45
75
Hoekse Waard
Beginnersvraag:

Heeft het nut om na bijv. de wagen met Meg. gold class wax te hebben gedaan nog een waxlaag aan te brengen van bijv. de NXT lijn?

Sebas

Andersom. Ik begreep dat de NXT een sealant is, en de Gold Class een echte wax. Dus eerst de sealant, voor bescherming, dan de wax, voor net dat beetje extra glans en een mooiere beading van waterdruppels.

Ik weet niet wat de gold class wax voor iets is, maar heb begrepen dat in de nxt wax cleaners zitten. Je moet dan denk ik eerst de nxt opbrengen en dan pas de andere wax.
Heb vorig jaar de auto na het wassen en kleien met de nxt wax gedaan en een dag later de dodo sn eroverheen aangebracht. Tot m'n verbazing bleek dit ook een super combie te zijn. Niet alleen qua glans, maar ook qua standtijd. Misschien moeten we de nxt dan meer zien als een sealant :weetniet

Euhmmm.... 1 van de 2, beide heeft weinig zin aangezien beide cleaners in zich hebben, en dus de voorgaande laag (deels) zal verwijderen. Beide zijn geen pure wax.

Beide producten hebben een milde cleaner en een glaze aan boord en zijn beiden bedoeld als een one-step-product en minder geschikt om te layeren (=aanbrengen in lagen).

Geen van de twee is puur.

@Stimpy en Tim -1 (is wel de eerste keer :lol )

In mijn Meg-tijd topte ik de NXT vaak met Gold Class Carnauba Clear Coat. Ik vond dit zeker een toegevoegde waarde hebben. Dë eventuele cleaners in Gold Class wax heb ik nooit veel van gemerkt. Wel merkte ik de langere standtijd van NXT en ook de warmere "kleur" van de Gold Class, en deze dan gecombineerd.

Natuurlijk zijn er betere en toch goedkopere producten (EX-P + Natty's) maar deze combi werkt wel...

Het is meer perceptie waarschijnlijk. Beide producten hebben bijvoorbeeld een glaze. Top je NXT met de Gold Class Wax dan gaat de glaze over de sealantlaag heen, geen logische combinatie.

Zoek maar eens op het Meguiars International forum, daar wordt meermaals vermeld dat beide producten een milde cleaner bevat.

Het is en blijft geen optimale combinatie, maar als iemand er blij mee is... Vooral lekker blijven gebruiken. ;)

@mcshine,

hoe weet je zeker dat de NXT nog aanwezig was? en dat je deze door de cleaner en door het aanbrengen van de 2elaag (ja hiermee verwijder je ook wat van de huidige laag) niet volledig is verwijderd.

Ik heb het vroeger in mijn "Meg's tijd" ;) ook gedaan, de looks leken inderdaad donkerder, ik zeg expres "leken" aangezien ik nooit een 50/50 gedaan heb. Het is eerder het gevoel wat je er bij hebt. Van een langere standtijd heb ik nooit iets gemerkt.

@Bartezz Eerlijk is eerlijk, toendertijd was mijn perceptie dat Meg de top was in detailing. Qua standtijd ligt de NXT, in normale omstandigheden, zo rond de 1,5-2,5 maanden afhankelijk van het weer. Dat van de Gold Class is vrij kort, na een maand was de mooie beading wel weg.

@Tim Wist niet eens dat ze ook glaze bestanddelen hebben. Dus wax, cleaner en glaze in 1? Dat is nooit optimaal.

Over optimale combinatie gesproken:

Door de ervaringen op dit forum gebruik ik nu op de BMW voor Wolfgang DGPS , getopt met Fuzion, de Golf krijgt EX-P en Natty's. Ik merk het vooral bij het wassen van de auto, wanneer de wax er niet meer is, en de sealant wel. Minder bolle druppels, iets meer sheeting. Kan ook een idee zijn hoor.