• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's APC of APC+ voor het reinigen van bekleding?

fabia2.0

Detailing rookie
15 aug 2011
155
0
Ik ben van plan om dit weekend de bekleding van de Fabia schoon te maken met een extractor.
Nu was ik van plan om hier voor APC + van Meguiars te bestellen, alleen nu is deze niet op voorraad en ook niet bekend wanneer wel.
Kan ik hiervoor ook de normale APC gebruiken?

APC+ is door de EU verboden, waarom is niet duidelijk, maar er moet een nieuwe versie voor komen en dat kan maanden / jaren duren (Meguiar's kennende).

Het verschil is voornamelijk het schuimen, dus de normale APC kan ook gebruikt worden.

Dus APC+ is niet meer leverbaar? Die van mij is bijna op... dit is balen zeg. Zo kan ik niet meer gebruik maken van mijn extractor!

APC+ is niet meer leverbaar, dus zal toch de gewone maar proberen.
Moet je per se APC in de extractor doen?
Kun je niet gewoon met een sprayer opspuiten, inwerken en dan met de extractor schoonzuigen?

Je hoeft het niet speciaal in de extractor te gooien begreep ik ,

gewoon insprayen en inborstelen en dan opzuigen met de extractor !

Suc6

Insprayen met Biotex. APC in de extractor. Tenminste dat vind ik het beste werken...

Ik spray ook APC op de bekleding en spoel dit met behulp van de Extractor met schoon water uit.
Ja het schuimt, maar zodra tijdens het extraheren de schuim verdwenen is, weet ik dat het materiaal helemaal schoon is en vuil- en reinigingsmiddelvrij. (Voor als iemand met zijn blote beentjes op de stoel zit).

Dat APC+ op glas een waas nalaat is mijns inziens helemaal niet vreemd. Er zit een anti schuimmiddel in en dat laat een waas na. Anti schuimmiddelen zijn vaak redelijk inerte vetachtige substanties (siliconen). Het zou mij ook niets verbazen als dat antischuimmiddel binnen de EU regelgeving de boosdoener is dit product te verbieden. Want reinigingsmiddlen moeten zoveel mogelijk biologisch afbreekbaar zijn. En de reinigende stoffen in APC+ zullen niet veel afwijken van APC dus dat deel is wel biologisch afbreekbaar. Maar die antischuimtoevoeging is heel slecht biologisch afbreekbaar (zoals de meeste siliconen) en dat mag je dus niet zomaar het riool inkieperen van de EU. En terecht......

Maar wel jammer want het wat een ideaal product.

Vraag dat middel dat destijd met de extractor (van de groupbuy) meegeleverd werd....is dat nog wel leverbaar?

Is er überhaupt een alternatief?

Groeten GdV

APC = All Purpose Cleaner = Allesreiniger

Net zoiets als Andy/Ajax e.d. maar dan voor automotive gebruik. Je doet de ramen van je huis ook niet met Andy/Ajax e.d. ;)