• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars bug and tar remover aankoop

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.778
193
Enige tijd geleden heb bovenstaand product gekocht en na de eerste keer gebruikt te hebben was ik er eigenlijk al klaar mee.
Die insecten kreeg ik er niet mee weg maar wel zat er vette bende op mijn auto die lastig te verwijderen was.
Ter vervanging heb ik Pb bug squash gekocht en die gebruik ik nu.
Dan nu eigenlijk het volgende vraagstuk wat doe ik er mee gewoon wegkiepen maar?
Heb ik het spul verkeerd gebruikt?
Is het uberhaubt ergens nog goed voor?

Misschien werkt ie niet goed tegen insecten, maar wel goed om teer te verwijderen?

Ja: houden
Ook niet: weggeven?

In mijn ervaring is de Bug&Tar remover van Meguiars een beetje een vet middel dat met "klodder" uit de sprayer komt. Je zou het dus eerst op een microvezelpad kunnen sprayen, daarmee je plek behandelen en afnemen. Nu schijnt het zo te zijn dat de Bug&Tar remover aan de sterke kant. Dat zou betekenen dat het je waxlaag flink aanpakt. Als jouw ervaring is dat het wel tegen teer werkt kun je het behouden. Zelf heb ik het destijds weg gedaan.

Ik denk dat ik bij mijn volgende keer dat ik velgen wissel kijk of het nog wat doet op evt teerplekken en anders neem ik afscheid van dit te dure waardeloze middel...
Evt ook af te halen in vlaardingen voor de liefhebber die het avontuur wil aangaan.