• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Detailer-lijn/Mirror Glaze

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Ik gebruik naar volle tevredenheid de verschillende produkten uit de detailer-lijn van Meg's. De beide APC's doen bijzonder goed hun werk en zijn multifunctioneel inzetbaar, de Wheelbrigthner is een beest van een velgenreiniger, Super Degreaser ook een top product, Shampoo Plus, Body Solvent, naja vul maar aan welk produkt, ik vind het over het algemeen prima produkten om mee te werken. :cool:

Nu zag ik op MOL dat er sinds kort een 3-tal nieuwe produkten in de Detailer-lijn zijn toegevoegd. Ik weet dat CC niet altijd even adequaat hun bestellingen van Meguiar's ontvangt, maar kan iemand met enige toezegging vertellen wanneer de nieuwe produkten naar ons kikkerlandje komen?

Ben o.a. benieuwd naar de D15601 (X-press Spraywax) en de D180 (Leather Cleaner & Conditioner) :ja .

Voor de rest ben ik erg benieuwd wat ze voor 2011 in petto hebben in de Mirror Glaze serie. De diversiteit in type en formaat pads misschien? Verbeterde versies van een aantal polishes en/of compounds? Of eindelijk weer is een keer een nieuwe wax erbij? De M16/M26 gaan immers al weer een tijdje mee :confused:
 
Verwacht geen topper van de duurzaamheid van Xpress wax (de naam heeft ie niet voor niks). Er was al eerder een Xpress wax.

Ook de D180 bestaat al even, misschien een nieuwe versie daarvan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarom is het ook een xpress wax, lekker vlot maar verwacht geen lange duurzaamheid.
 
Zonet via Facebook het bericht gelezen dat de nieuwe producten voor 2011 zijn aangekondigd. Logisch eigenlijk, want de Sema gaat weer van start die traditioneel de nieuwe produkten van o.a. Meguiar's laat zien.

Een snel bezoek aan MOL liet een aardige lijst zien van nieuwe en/of verbeterde spullen. Zit nu mobiel, maar zal vanavond een overzichtje posten van de aankondigingen :)
 
producten zien er weer goed uit voor 2011 :cool:

Synthetische verbeterde versie van Xpress wax :party:

padwasher en gritguard van meguiars.

ziet er allemaal weer goed uit:D
 
Ssst zowel de padwasher als de gritguard komen gewoon bij grit guard vandaan ;) Iets met patenten enzo...

Een aantal leuke nieuwe flesjes maar ook wat producten die er allang zijn alleen niet met Meguiar's erop: padwasher, gritguard ( had megs al in het zwart nu ook geel), reconditioning brush.

Ultimate formule uitgebreid alleen wordt het er niet makkelijker op: Carnauba wax (rode fles), Gold Wax, NXT wax, Ultimate Wax.
Wanneer heb je de NXT nodig en wanneer de Ultimate bijvoorbeeld... beetje vaag maar verpakkingen zien er zoals altijd bij Meguiar's top uit.
Nu nog die hoge prijzen naar beneden.
 
Nieuwe en verbeterde produkten voor 2011​

Heb alleen de echt nieuwe produkten en de verbeterde produkten er tussenuit gehaald, produkten die in een ander flesje en/of labltje zitten laat ik even achterwege.
Wat kunnen we verwachten volgend jaar?


metal_polish2.jpg


Is vergelijkbaar met de huidige All Metal Polysh, maar deze is ontwikkeld voor optimaal gebruik met de Meguiar’s® DynaCone™ wheel polishing tool, zie hier onder.




wheel_kit2.jpg


Een soort vergelijkbare powercone van Mothers, maar dan uit de schuur van Meguiar's. Deze kit bevat de cone, de all metal polish, en een flesje om de boel weer schoon te krijgen. Het ding in kwestie is redelijk lomp groot zoals het lijkt, maar het ziet er iig degelijk uit.
Het schoonmaken:

cone_cleaning_001.jpg

cone_cleaning_008.jpg

cone_cleaning_010.jpg

cone_cleaning_011.jpg

cone_cleaning_018.jpg

cone_cleaning_019.jpg





xpress_spray_wax.jpg


Nieuwe/verbeterde quickwax, kan in vol zonlicht worden gebruikt, en geeft niet af op kunstofdelen.



headlight_kit2.jpg


De nieuwe "alles-in-1" oplossing om je koplampen er weer als nieuw uit te laten zien. Kit bevat een volledige set bestaande uit sandingdiscs met grit 1000 en 3000, plast X, Hand Pad, Buffing pad, microfiber doek, en de headlight & plastic restorer.



grit_guard.jpg


De gritguard, zoals we deze ook normaal gesproken kennen. Vervangt waarschijnlijk de oude zwarte versie, en zoals Dennis al opmerkte, deze is exact hetzelfde als de Gritguard versies :D



new_car_kit2.jpg


De nieuwe ultimate was en wax kit. Vind ik er persoonlijk erg goed uitzien, en denk dat dit voor veel beginners een leuke opstap is in de wondere wereld van het zorgvuldig wassen en waxxen van een auto. Kit is eveneens leuk om kado te doen o.i.d. want bevat eigenlijk alle produkten om redelijker wijs een goed begion te maken.
Washmitt, een fles wash & wax, een watermagneet, een fles ultimate wax met een applicator padje erbij, een goede MF-doek en een fles Tire gel maken het geheel best compleet.





ult_protectant2.jpg


Deze kenden we natuurlijk al van de Ultimate Protectant wipes, maar is dus nu ook in een sprayer verpakking verkrijgbaar. Hoewel Meg's vermeldt dat ie niet vettig is, vind 'm persoonlijk erg vet ogen, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die dit mooi vinden. Vergelijkbaar met de ouderwetse cockpitspray, voordeel is wel dat deze Prtectant ook voor het exterieur gebruikt kan worden.




mini_tools.jpg

IMG_0033m.JPG


2 mini tools, te weten een rotary en een DA machientje. De oplettende lezer kan zich waarschijnlijk nog wel de Pro versie hiervan herinneren vorig jaar met de restoration kit, dat waren soortgelijke machines.
De apparaatjes kunnen op een normale compressor worden aangesloten, en gebruiken een stuk minder lucht dan de "oude" versie, terwijl ze niet onder doen qua kracht. Erg handige dingen om bijvoorbeeld de koplampen machinaal te restaureren, of kleinere stukken lak werk.





NewClayKit.gif


Ten aanzien van de klei is er niks veranderd, maar deze word nu wel in 160gr geleverd, dus ruim 50% meer :)
Verder gaat de cleanerwax eruit en komt er een Ultimate Quick wax voor in de plaats.





damf_group.jpg


Een polishsysteem (bestaande uit pads en polish/wax), speciaal bedoeld voor de DA machines voor een goede correctie van de lak om swirls en andere narigheid naar het hiernamaals te helpen. nader info hierover is nog niet beschikbaar.




pad_washer.jpg


In principe niks nieuws t.o.v. de Gritguards, zelfde principe, alleen nu uit de schuur van Meg's. Misschien handig voor de die-hard Meg's fan die alles van hetzelfde merk wil hebben, een andere optie/verbetering kan ik me niet bedenken




qid.jpg


Naar mijn idee de tegenhanger van de Poorboy's Natural Look, al claimt Meguiar's dat je dit goedje overal op kan gebruiken, en geen vettige glans achterlaat. Lijkt me opzich een aardig produkt, vraag is natuurlijk hoe het uit een vergelijkende test komt met soortgelijke produkten zoals de Natural look.




endurance21.jpg


De gel kende we al een tijdje, maar de range van de endurance gel heeft zich uitgebreid in een sprayflacon en een spuitflacon. Over smaak valt te twisten, sommige geven de voorkeur aan de Bold & Bright van Poorboy's, andere zien liever de Black Diamond van Wolfgang op hun rubber zitten. De liefhebbers van de Endurance kunnen iig per ommegaande kiezen uit hun favoriete manier van aanbrengen, en dat heeft zo best z'n voordelen ;)




verder komen er nog wat extra produkten in de serie van de Ultimate produkten zoals Dennis al opmerkte, al wordt dat er idd niet makkelijker op. Denk dat Meg's is moet nagaan welke produkten ze willen houden en voor welke doeleinden. Jaren terug werd de NXt geintroduceerd en was toen volgens hun revolutionair. Hetzelfde merk pretendeerd echter met de Gold Class series het hogere segment te willen bereiken, en nu met de Ultimate misschien een middenweg daarvan?
Hoe dan ook, er komt weer wat nieuws volgend jaar, ze timmeren weer leuk aan de weg met dergelijke (nieuwe) produkten.

De laatste zin van Dennis' post kan ik alleen maar beamen, als de sodemieter omlaag met die prijzen!! De discussie is meermaals gevoerd met de heren, maar zoals het er nu naar uitziet blijft het prijsbeleid in de EU voortvaren op de doelstellingen van voorgaande jaren: diep in de buidel tatsten :s


Greetz,

P@rick

(PS: afbeeldingen en specs zijn 1:1 overgenomen van MOL, had even geen zin om alles naar m'n eigen photobucket te transporteren ;))
 
Wat moet ik me voorstellen bij die mini-tools??
Een soort rotary voor beginners?? of een wat handzamer formaat (alhoewel, ik heb natuurlijk een huis tuin en keuken compressor, formaat: lomp )
 
Zeer zeker geen rotary voor beginners, meer een handzamer model zoals je terecht opmerkte.
Het machientje (rotary) draait onbelast met max toerental van 3200 tpm, en da's best flink! Weliswaar op een 3" disc dus een 4" pad moet passen, zodat de rotatiesnelheid een stukje lager zou zijn t.o.v. een 6" pad, maar dat terzijde.
De DA machine kan tot 15000 tpm en heeft een excentriek van bijna 5 mm. Beide machines werken op 90 psi/6.2 bar en wegen ongeveer 750 gram.
 
@ reny, rotary voor beginners bestaat niet als je logisch nadenkt :ja
maar het is een lucht aangedreven variant en dan het instapmodel, je hebt ze ook compleet van metaal met duurzamere componenten aan de binnenkant. vandaar dit "mini" "beginners" setje. plus hij verbruikt minder lucht!
 
Yep, de minitools draaien ca. 4 cfm weg, dat is te vergelijken met zo'n 110 liter per minuut.
Een compressor van een bouwmarkt heeft een pompcapaciteit zo ergens rond de 175 a 200 liter per minuut, dus dat mag in dit geval geen problemen opleveren.
 
@havanna: tkx voor dit mooie overzicht..
Had zelf al online zitten snuffelen, maar dit is echt overzichtelijk zo !!

Is er iets meer bekend over de wax; of is het een NXT in een nieuw "jasje" ?
 
Het is zeker geen doorontwikkelde NXT. Het is een compleet nieuwe formule "from scratch"
 
Havanna zei:
Yep, de minitools draaien ca. 4 cfm weg, dat is te vergelijken met zo'n 110 liter per minuut.
Een compressor van een bouwmarkt heeft een pompcapaciteit zo ergens rond de 175 a 200 liter per minuut, dus dat mag in dit geval geen problemen opleveren.


200 liter per minuut ,maar effectief maar 125 l/pm.

daarbj zijn de meeste compressors niet geschikt om veel werk achter elkaar te doen