• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars G220D/A

bas57

Detailing trainee
27 sep 2011
10
47
67
Hallo allemaal

Ik heb even een vraag over de polijstmachine van Meguiars G220.
Als ik deze aanzet en het draaiwieltje van de toerental regeling op 6 zet werkt deze prima. Maar als ik het toerental wil verlagen, doet hij het helemaal niet meer. Weet er misschien imand of ik iets fout doet, of is er iets kapot.
Het is een heel nieuwe machine, alleen hebik hem al een jaar in mijn bezit, heb al die tijd geen tijd gehad om hem goed uit te proberen.

Gr Bas

Ik heb geen ervaring met deze machine maar het lijkt mij logisch dat deze wel op elke stand zou moeten functioneren, het ziet er dus naar uit dat er iets niet pluis is ermee...

Festool heeft zelf een hele goede garantie afhandeling.
En op YouTube kun je wel een filmpje vinden over het hoort te werken.

We hebben het hier over een Meguiars D/A, niet over een Festool....

@ topicstater,

stuur even een mailtje naar Meguiars, zij hebben een goede service.

lijkt erop dat je snelheidsregeling kapot is, even contact opnemen met degene waar je hem gekocht hebt, anders zul je hem ergens moeten laten repareren of een losse nieuwe snelheidsregeling bestellen, soms helpt een e-mail richting fabriek ook wel eens.

Mark

Zoals aangegeven is waarschijnlijk je toerenregeling kapot. Wanneer je de snelheidsregeling op zijn maximale stand zet wordt vaak de toerental regeling overbrugd.
Als hij om zijn maximale stand staat, draait de motor dan wel normaal? En als je hem belast blijft hij dan wel draaien? Zo ja, dan is je toerenregeling kapot. Maar zoals aangegeven gewoon even meg mailen/bellen.

Bedankt allemaal voor jullie tips en antwoorden.
Ga morgen gelijk naar Meguiars bellen.
Die zitten in Dordrecht dus lekker dichtbij voor mij.

Gr .Bas