• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Gold Class (liquid wax/carnauba plus)

henry classic v70

Detailing rookie
11 sep 2009
16
0
Een tijd terug heb ik deze Meguiar's producten gekregen op mij verjaardag, was een hint van onze oudste zoon... ;)
Ik ben echter geen fanatieke poetser en heb het dan ook nog niet gebruikt.
Vraag 1: Ik heb zo'n rond soort sponsje met het Meguiar's logo erin, moet ik het product daarmee opbrengen?
Vraag 2: Waar moet ik het mee uitpoetsen, kan dat met een oud (schoon) t-shirt of moet dat weer met een speciaal soort doekje....


Maakt het nog verschil welk product er wordt gebruikt, gaat mij erom welke wax het langst blijft zitten ;)
 
Hey Henry,

Vraag 1: Ik heb zo'n rond soort sponsje met het Meguiar's logo erin, moet ik het product daarmee opbrengen?

Ik weet niet wat voor type het 'ronde' sponsje is. Of van welk materiaal. Maar het lijkt mij dat het vast wel toepasbaar is om een wax mee aan te brengen. Een juiste applicator zorgt er voor dat je de wax dun aan kan brengen.


Vraag 2: Waar moet ik het mee uitpoetsen, kan dat met een oud (schoon) t-shirt of moet dat weer met een speciaal soort doekje....

Je kan inderdaad de wax uitpoetsen met een schoon stukkie doek. Echter gebruikt men normaliter een Microvezel doek om krassen te voorkomen. Het vuil wat zich eventueel tussen de doek en de lak bevind zal in (de vezels van) de doek hechten en niet tussen de lak en de doek blijven en zo krassen veroorzaken tijdens bewegingen. De wrijving word zo minimaal.


Maakt het nog verschil welk product er wordt gebruikt, gaat mij erom welke wax het langst blijft zitten

Ik denk dat ik mij vergis, maar de Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax is toch maar 1 product? Of heb jij een ''Liquid Wax'' én ''Carnauba Plus''...?

Even kort door de bocht; Mocht je dus wél 2 verschillende producten hebben, dan zou je kunnen uitzoeken wat voor type wax de Liquid Wax is, en of de Carnauba Plus daadwerkelijk carnauba bevat. Ik kon in de shop niet 2 verschillende vinden. De basis van een wax kan meer vertellen over de standtijd en andere eigenschappen.

(Er zijn 3 soort wax: Natuurlijke carnaubawax, Wax op polymerenbasis, Hybride (Natuurlijk en Polymeren).
Een carnaubawax geeft een warmere glans en is op te wrijven, een polymeren wax zal over het algemeen langer blijven zitten en de Hybride heeft het beste van twee werelden)


Ik, en vast wel anderen hier op het Forum, gaan u vertellen dat er een aantal stappen vooraf gaan aan het waxen en dat dit het resultaat enorm zal verbeteren. ''Voorbereiding is alles!''
(Denk hierbij aan o.a. Wassen / Kleien / Polijsten / Glaze / Wax / etc... )
Ik zal me echter richten op je vraag en wanneer je geïnteresseerd bent in het verkrijgen van meer resultaat en hoe je dit langer kan behouden, dan kunt u dit uiteraard aangeven.



Greetz
 
Had ook wat meer info kunnen geven natuurlijk...
Motorkap, voorbumper en dak zijn 2 weken geleden gespoten, beide voorschermenzijn uitgeneveld en hebben ook 2 nieuwe blanke lak lagen.
De rest van de wagen; deuren, achter- schermen, - klep en - bumper zijn eerst gekleid daarna grof/middel/fijn gepolijst en daarna behandeld met glaze en wax
Het hele voortraject is goed gedaan door een poets kenner dus dat zit wel goed.

Wat betreft die verschillende wax: zoals al beschreven staat op de ene flacon Gold Class liquid wax en de andere flacon Gold Class carnauba plus en het sponsje
Deze dus...

nnlg7l.jpg


Denk zelf aan de carnauba maar wie weet dat die andere ook prima is...
Een zachte microvezeldoek hebben we thuis ook liggen, misschien beter dan het t-shirt

Wordt natuurlijk eerst gewassen voordat de wax erop komt....:ja
 
Wow, ok... Ik zal even op internet rondsnuffelen of ik deze producten kan vinden.

Even kort door de bocht; Een polymeren wax en carnauba wax...?


Kom hier zo bij je terug.


Greetz
 
Synthetische waxen hebben doorgaans een langere standtijd dan carnauba waxen. Ik vermoed dat de Gold Class Liquid Wax synthetisch is en de andere wax niet (of maar gedeeltelijk). Als het om standtijd gaat zou ik daarom de Gold Class Liquid Wax gebruiken.
 
Ok... Amerika op zijn ''grootst''.

Wat word Meguiars finaal de hemel in geprezen, zeg! Zelfs neppe reviews en forumberichten.

Ik vond een aantal Amerikaanse sites waar de Liquid Wax en de Carnauba Plus stonden. Helaas is de omschrijving vaak 10 zinnen lang waarvan 8 zinnen gaan over hoe goed het product wel niet is. Bijvoorbeeld de uitspraken waarbij het product blijkbaar de beste glaze / cleaner / wax in één is ter wereld, bestaande uit carnauba + polymeren + hybride 'stoffen'.
De Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax staat qua kwaliteit parallel aan de duurste waxen, maar IS de goedkoopste. Smeer de wax 'gewoon' op en je kan het meteen uitpoetsen, etc etc.

Ooh, en op een forum van Meguiars worden dingen naar elkaar gegooid, niet normaal. Zo is er een studie gedaan waarbij 100% is bewezen dat je niet mag layeren, zo is iemand al 30 jaar professioneel detailer en iedereen moet zijn mond houden, want hij VERVLOEKT het merk, en ga zo maar door...


Zoveel gezien, maar kan tot nu toe alleen iets vinden over de Carnauba Plus:

Meguiars Gold Class Carnauba Plus Wax Deze rijke formule van polish en voedende bestanddelen is nu vernieuwd en beschermt nu nog langer tegen invloeden van buitenaf. U krijgt nu een nog diepere glans en reflectie door een speciale mix van Carnauba en beschermende polymeren. U zult het niet geloven wat een diepe spiegelglans het creëert. Het wordt aangebracht en gemakkelijk uitgewreven zonder poederachtige overblijfsels.

De eerste zin word bij elk product gebruikt, trouwens. :rules

De ''mix van Carnauba en Polymeren'' lijkt mij te duiden op een hybride wax. Dus als ik zo kort mag zijn; Kan die Liquid Wax niet echt vinden, dus gebruik die andere :-D


Als iemand wél wat concreets kan vinden, of weet, dan sta ik daar voor open. Maar als ik die 'prachtige' beschrijvingen van Meguiars moet geloven, zou ik voor de Carnauba Plus gaan.


Greetz
 
Dat is dus het verschil.. de liquid wax zoals op de foto heeft een langere standtijd.
Welke geeft dan het mooiste resultaat; de carnauba wax met waarschijnlijk een mooiere diepe glans of maakt dat niets uit.
De standtijd is niet zo van belang op dit moment..
Zaterdag wordt de V70 getaxeerd en wil natuurlijk een mooie diepe glans hebben ,^^

Gaat om deze V70

ak7lzm.jpg
 
Ik schreef eerder dat de wax langere tijd moest blijven zitten maar dat is op langere termijn.
Voor nu is de mooiste diepe glans van belang...
 
Deel anders je motorkap in twee delen en smeer op elke helft een product. Dan kan je zien welke wax het mooist eruit ziet en doe je daar de hele auto mee.
 
Zo heel veel verschil zie je niet echter vond ik de Carnauba wax een net iets diepere glans hebben en heb daar de hele wagen ook mee gedaan.
Werkt makkelijk; telkens één deel (plaatwerk) gedaan en niet teveel wax gebruikt > de hoeveel ongeveer ter grote van een €uro (je merkt vanzelf als er iets bij moet)
Het uitpoetsen heb ik gedaan met huishoud doekjes van Action (de goedkope gele) 2 doekjes gebruikt > 1 om uit te poetsen en 1 om te laten glanzen
Wel na verloop van tijd nieuwe pakken natuurlijk...
Resultaat mag er zijn: een mooie diepe glans en ga vol vertrouwen de taxatie tegemoet zaterdag

wv7fbc.jpg


t4wyvd.jpg
 
Ziet er netjes uit, aparte kleur.

over het algemeen geeft carnauba een warme glans en was dit dus wel te verwachten, met een simpele test weet je het natuurlijk zeker.
 
Heb beide waxen naast elkaar op de motorkap uitgeprobeerd en Carnauba gaf de mooiste glans (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
De standtijd van Carnauba zou minder kunnen zijn dan de andere flacon met Liquid Wax, gewoon meemaken dus en dan de andere proberen...
 
Morgen om 9:45 uur vertrek ik naar Breukelen en was ook de bedoeling ;)
Daarvoor eerst even met een vochtige doek de liggende delen voorzichtig afnemen en daarna met een zachte doek op poetsen.
Vanmorgen een stukje geprobeerd op het dak, gaat prima zonder swirls
 
Hey Henry, ik herken jouw auto van het 850 forum, kan dat kloppen?

Toen ik m'n 850 nog had stond ie er zo bij:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heerlijke auto's om te detailen!!

Succes!

gr. Justin (op 't 850 forum: Justin850)
 
@ Justin, je weet hoe dat zit met het roffel-virus.... kom je nooit meer vanaf ;)

Zaterdag is de Sandstone getaxeerd, officiele taxatie-waarde komt op het rapport te staan en is voor mij van belang als er schade door derden wordt veroorzaakt.
De V70 is natuurlijk al 16 jr oud en de markt/handelswaarde is nihil, ik heb dus geen zin in moeilijke verhalen of discussies met verzekeringmaatschappijen over de waarde van de wagen als deze wordt aangereden buiten mijn eigen schuld om. Waarde staat voor 3 jaar vast en ik hoef me niet bang te maken dat het geinvesteerde geld ineens verdwenen is.

Taxateur Harry Habraken uit Breukelen aan het werk (hij is een begrip in de automakelaardij taxeert heel veel youngtimers met in het bijzonder Volvo en Saab)

2s7sygh.jpg