• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars M105 ICM surbuf pads?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Goedemiddag iedereen,

Na wat surfen op Amerikaanse sites kwam ik in een paar topics tegen dat M105 gecombineerd met een surbufpad een monstercombinatie is op een DA.
:-"
Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee om deze combinatie te gebruiken?

En zijn het de pads die in de CC-webshop te koop staan? (De blauwe doosjes)

Ik hoop dat al iemand dit gedurfd heeft :lol

Grtjes en bedankt voor de eventuele Reps..

Stephan

Heyla,

Iemand van een ander foria had me dit linkje gemaild...

http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/video-surbuf-pads-m105-and-the-porter-cable-7424xp/

Wat is versta is dat een PC een Dap is...

grtjes

Raar, mijn zoekwerk op het internet leverde net de omgekeerde info op: dat de surbuf pads krachtiger zijn dan de meg's pads uit het microfibre systeem. :-d
Ik had ook gelezen dat M105+surbuf pads een erg krachtige combo is, naar aanleiding daarvan heb ik de surbuf eens getest met Meg's UC. Ik moet zeggen mijn eerste indruk is dat ik deze combo eigenlijk niet zo bijzonder krachtig vond, ik moet er wel bij vermelden dat het slechts 1 vluchtig testje was en dan nog met UC ipv M105, dus veel besluit ik er niet uit. Maar ik ben vast van plan deze test eens te herhalen met M105....als ik er eens de tijd voor vind.
Aanvulling: het zijn inderdaad de pads in het blauwe doosje uit de webshop :ja

@ virus Oei, Zo zie je maar dat niet 'alles' klopt op het internet:( .

Heb jij hier toevallig een topic over?

Bedankt voor de tip van het blauwe doosje :-)^
Grtjes

Bwa, ik denk eerder dat dit eerder aan mijn "testje" ligt dan aan de info op het net maw ik moet dit eigenlijk eens deftig testen vooraleer er uitspraken over te doen. :schaam Er zijn veel factoren die meespelen: aangepaste werkwijze met de surbuf pads, hoeveelheid product, het testpaneel, etc...

Ik weet wel wat interessante links te vinden voor je als je dat wil, ik stuur ze wel eens door via pm.

@ Virus Graag je mag me alle links en info geven:ja . Welke maat zou jij me aanraden op de dap van surbuf? Normaal heb ik altijd de 5,5 inch CCS pads.

Ja dat van het testpaneel betwijfel ik ook er is een groot verschil met een Amerikaanse lak en bv. VW of Mercedes:-b

grtjes

Ikzelf heb ook de 5.5 inch surbufs gekocht bij Carclean.com toen ze in aanbieding stonden om eens te proberen.

Op het net las ik echter dat men de 6.5 inch versie iets beter vond voor de surbufs, reden daarvoor is dat men naar verluid bij de 5,5 versie steeds de neiging had om de machine wat op te tillen (dit ivm de geringe druk die nodig/gewenst is ivm het contact van de "microfingers" met het oppervlak, meer lees je hierover in de links die ik je doorstuur) en het feit dat de 6,5 pad wegens zijn grotere afmeting een groter gewicht kan dragen zonder dat de "microfingers" teveel gaan doorbuigen.....zoals gezegd is dit info van het net. Ikzelf heb de 6,5 pads niet in mijn bezit.

Jij hebt je er precies wel zeer in verdiept :ja

Ik wacht de PM af, ik zal eens zoeken of de 6,5 passen op de standaard backingplate.

In ieder geval bedankt !

Ik heb wel 6,5 inch foam pads, deze zijn prima te gebruiken op de dap. Ik neem aan dat de 6,5 inch surbufs dan ook wel kunnen.
Pm send....;)

Vergelijkbare onderwerpen