• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's M205 en Menzerna PO85 RD

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Van het weekend de lichte swirls aangepakt. Hiervoor had ik de Dapp icm de black finishpad 5". (eerst gekleid natuurlijk).
IK had eerst de pad licht beneveld met XTM pad conditioner en daarna de M205 gebruikt. Tot mijn verbazing liet de M205 een lichte marring achter.:weetniet Doe ik iets verkeerd of ????? Om twijfels uit te sluiten heb ik maar de vertrouwde PO85RD van Menzerna genomen. En HOPPA8-()) zo strak als het maar zijn kan. 1-0 voor Menzerna. Kan iemand hier op toe lichten waarom ik met de M205 niet goed kan finishen. Het is zonde van het dure spul als het niet werkt. Kan het aan de pad liggen of de aantal passes.
 
Heb je daarna een ontvettend middel gebruikt om te kijken of de Marring met Menzerna niet verbloemd werd?
Roterend krijg ik wel lichte hologrammen met M205 maar geen marring, kan ik me ook niet voorstellen.

Het is wel een middel wat niet afbreekt maar door blijft schuren.
 
Ik gebruik IPA 1:1 verdund met demi water om het werk na te kijken. Waar kan het dan aan liggen ?
 
Moeilijk te zeggen op afstand. Ik heb een paar keer geprobeerd roterend te eindigen maar elke keer zie ik toch weer hologrammen na IPA wipe down.
Daarna dus met Finale aan de gang om die weg te krijgen. Weet dat Patrick met de excenter wel een prachtig resultaat kreeg op zijn scoot.
Ik snap niet dat dit product marring kan geven, echt raar.
 
Ik gebruik zelf ook regelmatig de 205 op de excenter maar niet eerder marring meegemaakt, zou het niet aan de gebruikte pad kunnen liggen, zwarte pad icm met 205 heb ik zelf niet eerder gebruikt
 
Dibbuz zei:
. Weet dat Patrick met de excenter wel een prachtig resultaat kreeg op zijn scoot.

Klopt als een bus. Ik gebruik de M205 en een light green lake country pad.
Deze is heeft 1 stap minder 'cut' dan een witte pad ;)

Dit wil niet zeggen dat deze combo goed is voor alle lakken. Kwestie van een testspot maken
 
de zwarte pad vind ik niet geschikt voor zulk werk met zo'n polish; zeker niet de 205 die inderdaad niet afbreekt.

Groene lightpolishing is inderdaad de betere keuze, want 205 is wel erg goed spul. Ligt dus aan je techniek die je niet verandert ten opzichte van PO85RD, terwijl het product wel degelijk een andere aanpak vraagt :grinning: