• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars nxt 2.0 wax op alu velgen

schrobber

Detailing rookie
18 dec 2009
46
0
Ik heb veel last van zwart stof, teer en remvloeistof op de twee voorste velgen.
Ze zijn van alu en hebben precies een beschermingslaagje (weet niet wat het is) en ze voelen glad.

All wheel cleaner van meguiars maakt ze goed schoon.
Maar hier is wel veel schrobwerk voor nodig met een velgborstel, om de remvloeistof en teerspatters weg te krijgen.

Maar dan..éénmaal schoon..

Bescherm ik ze dan goed als ik ze inwax met meg's NXT 2.0 WAX en dan af en toe ultimate quick wax erop doe ?
Geld dit ook voor de ruiten, want ik heb vettige strepen door ontdooispray van michelin.

hallo,
ik dacht dat een wheelwax beter bestand is tegen de hitte.
Die van poorboys werkt bijvoorbeeld uitstekend; ik deed het vroeger ook met de NXT2.0. De megs is een goede sealant, maar is beter geschikt voor de rest van je auto.
Met de UQW heb ik geen ervaring.
De glascleaner van megs vind ik dan weer super; die legt trouwens bij regelmatig gebruik een rainX-achtige laag waardoor het water vanaf ongeveer 80km/h automatisch van je ruit rolt.

Beter een echte velgenwax zoals Rimwax of poorboys wheel sealant of wheelwax.
Dan kan je achteraf gewoon met een sopje shampoo/water de velgen poetsen
Maar als je dat niet hebt, kan je uw gewone wax gebruiken maar zal je het proces meer moeten herhalen.
Die all wheel cleaner zou ik wel niet meer gebruiken als je wax op je velgen hebt zitten, want die cleaner stript er onmiddelijk alles af!!!

Boenen zal altijd nodig blijven, velgenwax zorgt enkel dat het vuil niet kan aankoeken op de velgen.
Ze zullen wel veel makkelijker proper te krijgen zijn, afhankelijk van om de hoeveel tijd je ze poetst natuurlijk...

ZOals eerder aangegeven: beter wheelwax. Bij gebrek aan..beter iets dan niets.

De ramen zou ik niet met wax doen heb ik hier gelezen. Deze kan je beter goed schoonmaken met Provision scrub en dan de anti-rain versie er op. Heb gemerkt dat het allemaal wel makkelijk er vanaf gaat nadat dit zelf heb gedaan.

Geld dit ook voor de ruiten, want ik heb vettige strepen door ontdooispray van michelin.

Daar gaat geen wax tegen helpen :weetniet Dat is nu eenmaal het probleem met de-icers, gewoon schoonmaken met een glasreiniger. Ik gebruik geen de-icer, alleen in het uiterste geval, ik gebruik een krabber om de zijruiten schoon te maken en op de voorruit zit een alu dekentje, er af halen en je hebt een schone voorruit, niets krabben en geen de-icer nodig.

Hoi, daar was ik ook benieuwd naar. Kun je met een plastic ijskrabber wel krassen maken in een ruit? Of ik glas daar simpelweg te hard voor?

Groet, Raoul

De een zegt van wel de ander van niet, ik gebruik alleen een krabber op de zijruiten, maar mijn ruiten zijn voorzien van ProVision Rain Clear en vaak kan ik het ijs er met een trekker al vanaf halen. Op de voorruit komt bij mij geen krabber, daar zit een dekentje overheen. Sowieso zijn mijn ruiten vrijwel altijd goed schoon, je moet niet een krabber gaan gebruiken op ramen die onder de bagger zitten, daar krijg je inderdaad krasjes van.

Het ging hier toch over wieltjes;)
De PB Wheel Sealant werkt prima en beschermt de velgen zeer goed.
Wat de ramen betreft...
De krassen komen niet van de kunststof ijskrabber maar wel van eventuele zandkorrels die niet verwijderd zijn bij het einde vaan een rit.
Daarom....bij het aankomen snel nog even met de ruitensproeier het vuil weg spoelen.
greetings