• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT shampoo geeft goede beading

schrobber

Detailing rookie
18 dec 2009
46
0
Gisteren heb ik de auto gewassen met dit produkt.

Vandaag nadat de auto een hele dag in de regen had gestaan kon je duidelijk de waterdruppels zien liggen op de auto.
Deze waren wel mooi rond maar niet perfect rond. Dus ik dacht dat de wax-achtige laag al aan het verdwijnen was.
Ik start de auto en rijd een klein stukje 120 per uur.
Bij thuiskomst was de auto vrijwel helemaal droog 8o .

Dus ook op de panelen waar geen wax is gebruikt.

Nu ben ik benieuwd hoe lang dit effect waarneembaar zal zijn.

De NXT Shampoo is (samen met de Mitt) absoluut 1 van de betere producten van Meg, een langdurige bescherming heeft het echter niet. Gebruik de NXT altijd voor mijn klantenauto's. De BTBM is toch wel een klasse beter, dat kun je tijdens het wassen zelfs voelen aan de mitt.

Ik wist niet dat NXTshampoo nou ook al bescherming bied !
Hij bevat wel conditioners om de glans te behouden en heeft kalkreducerende eigenschappen maar bescherming bieden ?

http://nl.meguiars.be/cgi-bin/specwd.pl?pc=G12618&tp=0

schrobber zei:
Gisteren heb ik de auto gewassen met dit produkt.

Vandaag nadat de auto een hele dag in de regen had gestaan kon je duidelijk de waterdruppels zien liggen op de auto.
Deze waren wel mooi rond maar niet perfect rond. Dus ik dacht dat de wax-achtige laag al aan het verdwijnen was.
Ik start de auto en rijd een klein stukje 120 per uur.
Bij thuiskomst was de auto vrijwel helemaal droog 8o .

Dus ook op de panelen waar geen wax is gebruikt.

Nu ben ik benieuwd hoe lang dit effect waarneembaar zal zijn.

:roll , op de panelen waar geen UQW op aangebracht is zal er een waterfilm opgelegen hebben, dus geen beading in tegenstelling met de panelen waar wel UQW op aangebracht was !

Hoe lang dit effect waarneembaar zal zijn ?
Lees nou eens grondig je andere topic waar deze vraag al meerdere keren beantwoord werd !

https://forum.Carclean.com/cc_postst5316/meguiars-NXT-20-wax--ultimate-quick-wax-spray.aspx?find=unread

je hebt je auto gewassen, en daarna uqw gebruikt toch??

en nu, merk je geen verschil tussen de panelen die je hebt gedaan met uqw, en de delen die je niet heb gedaan met uqw ??

of begrijp ik het nu verkeerd?

voordat er iemand weer afgebrand word door iemand anders, en het dus blijkbaar verkeerd kunnen begrijpen, zou ik dat eerst willen weten..

er zijn hier mensen die het wel weten blijkbaar..

als het is zoals ik het denk dan:

zou dat kunnen komen,

- doordat de nxt mischien IETS van een laagje conditioners heeft achtergelaten?
- je uqw er al af is en de hele auto dus onbeschermd is
- de auto nu een keer ECHT schoon , en dus gladder is

Ik heb de UQW enkel op de motorkap gebruikt.
Hier zie ik echter geen verschil in vergelijking met plaatsen waar geen UQW op is.
Dus die regendruppels vliegen er gewoon af op alle plaatsen bij 120 per uur.
AMAZING :jippie

Maar wat betreft die UQW.
??
niet veel zin denk ik ..

@ schrobber,

hoe kan je nu al gaan concluderen dat UQW niet veel zin zou hebben ,gebruik m eerst eens op de manier waarvoor ie bedoeld is !!

uqw is een spray wax.
die word gebruikt om je wax te boosten / bescherming te verlengen..

uqw is meet een waxlaag onderhoud sprayer.

en dus niet te vergelijken met een echte wax..

ondanks de vele commentaren in je eerst topic, wil ik je nogmaals mee geven, dat: ik liever een GOEDE wax/sealant zou hebben, die het langer uithoud..

daarnaast is de uqw dan geschikter, gezien ze je GOEDE waxlaag boosten, en zo een nog langere standtijd te verkrijgen..

edit:
dat het water nu van je lak afloopt, zou kunnen komen door de conditioners van de nxt wash denk ik (nogmaals: DENK IK!)
of omdat je lak nu gewoon schoon is.

ik zou je adviseren om:

wassen met nxt, gezien je die toch al heb
kleien met de mothers paint saving kit
waxen met een goede wax (pb natty's is bijvoorbeeld een goede ,niet te dure wax, of een dodo wax als jehet geld eraan kan/wil uitgeven)

Je kan het uitleggen zoveel je wil Aron , maar er moet dan ook met aandacht geluisterd of gelezen worden ! ;)

Ik geef het op ;)

tsjah, ik geloof indd dat ik me mening kenbaar heb gemaakt, en zal het bij deze laten rusten..

ik heb zelf dit stadium ook gehad, en geert, jij weet hoe ik altijd met me flesje turtle bezig was, vlakvoor bijvoorbeeld oliebollen meeting..

en op het moment dat ik ging kleien, ging er een wereld voor me open..

dat is zoals ik het ervaren heb..

anyhow, i rest my case!:lol