• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT Tech Wax 1.0 vs NXT 2.0

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.048
1.434
195
Berkel en Rodenrijs
#1
De NXT 1.0 typeerde zich altijd door een koele uitstraling en eerder reflectie dan glans! =-o

Meguiar's claimt met de NXT 2.0 een diepere en warmere glans dan de 1.0, zojuist eindelijk op het Meguiar's online forum een duidelijk test kunnen zien, de foto's spreken voor zich:


Links NXT 1.0, rechts 2.0, zoek de grens:
shadow6.jpg


shadow7.jpg


En het eindresultaat, inderdaad het is een tank van een motor:

shadow9.jpg


De hele tank is met M105, M83 en M80 behandeld, zo was hij voor:


shadow1.jpg

shadow4.jpg


Nice 8-o
 

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
0
#3
Duidelijk verschil! Mooi resultaat ook op zo'n bekraste tank!

Verschillen in wax zijn er echt wel hoor... Mijn lak ziet er echt elke keer anders uit als ik er een bepaald type wax op zet. Glans nog even daargelaten, het effect is gewoon anders. Tint, diepte, en ook hoe hij aanvoelt. :ja

Wat je mooier vindt is denk ik heel persoonlijk.
 

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
0
#5
ik heb op onze Matiz de NXT gebruikt voorafgaand met het 5 stappenplan. Inmiddels een 1,5 maand later is er niks maar dan ook niks meer te zien aan beading op het dak en de motorkap. Tussendoor is de auto 1x met NXT gewassen en 2x afgespoten met de HD. Snap er niks van waarom de was zo snel is verdwenen.
 

olle griese

Detailing chief
14 aug 2008
54
43
78
60
Groningen
#6
Ik gebruik zowel NXT1.0 als 2.0 (hangt van de auto af) maar ik ervaar niet zoveel verschil als op de foto.
Ik vond de 1.0 al een fijne wax voor lichte kleuren maar de 2.0 doet daar nog een klein schepje bovenop door iets gladder aan te voelen maar in mijn beleving is dat het wel.
 

madtraxx

Detailing rookie
11 aug 2008
520
0
0
#7
vandaag de matiz maar even snel in de goldclass gezet, eens even kijken hoelang dit stand houd. Anders ga ik de Natty's eens proberen.
 

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.296
902
193
38
#8
Ik denk niet dat het heel veel langer blijft zitten. Zoek gewoon iets wat lekker werkt en blijf dat gebruiken.
 

woytek

Detailing rookie
10 sep 2008
44
0
0
#10
Ik had nog een paar vraagjes over de nieuwe 2.0 NXT wax.

Aanbrengen met de hand of met zwarte LC finishing pad? (DAP500 ;) )

Vloeibaar of pasta?

Stoot deze water net zo goed af als die ultimate quick detailer?

Is het het waard om voor de nieuwe 2.0 NXT te gaan, gezien ik de oude thuis heb? (kan ik nog verkopen natuurlijk)
 

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.296
902
193
38
#11
Aanbrengen met de hand of met zwarte LC finishing pad? (DAP500)
Aanbrengen met een rode pad en vloeibaar

Vloeibaar of pasta?
Zie hierboven

Stoot deze water net zo goed af als die ultimate quick detailer?
Deze heeft dezelfde waterafstotende eigenschappen as de UQD, dus ja ;)

Is het het waard om voor de nieuwe 2.0 NXT te gaan, gezien ik de oude thuis heb? (kan ik nog verkopen natuurlijk)
Dat is persoonlijk natuurlijk. Je zou bv de NXT1.0 voor je velgen kunnen gebruiken?
Ik zou het wel waard vinden maar ik kan niet in je knip kijken.
 

kala

Detailing rookie
18 okt 2008
44
0
0
#12
interessant topic!

nu had ik een vraagje, ik zag dat er gesproken werd over vloeibaar of pasta, ik heb zelf altijd alleen vloeibare wax gehad.

Deze pasta, hoe weet je hoeveel je moet opsmeren etc, en gaat dit niet krassen?

bedankt!

groetjes, kala!
 

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.495
12
105
50
#13
Nooit een veeg uit de pot halen, maar deppen, dat is beter. Hoeveel je moet opsmeren is een kwestie van oefening, net als bij vloeibare wax. Je moet neg genoeg wax op je pad hebben om een dun gelijkmatig laagje aan te brengen. 2 dunne lagen is beter dan 1 dikke laag.
Krassen? Als je schoon werkt, dan zou dit niet moeten gebeuren! ;)
 

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.495
12
105
50
#15
Hmmm, tja... ja gewoon zoals ik het zeg, een veeg is echt de pad door de pot heen halen, en deppen is even licht drukken op de paste wax. Weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen.:weetniet
 

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.495
12
105
50
#18
Heel simpel: je hebt dan teveel wax op je pad en dan breng je het te dik aan met alle gevolgen van dien.... sleutelwoord bij het aanbrengen van alle waxen, zowel pasta als vloeibaar: dun, dun, dun...

had ik al gezegd dun?? ;) Je moet de pad lichtjes bewegen bij het deppen, niet echt met kracht vegen.

Als je de wax aanbrengt moet je eigenlijk nog net kunnen zien dat het er op zit, alle wax die je dik aanbrengt is zonde en heeft totaal geen nut, je veegt het er later weer vanaf.
 

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.832
1
0
#20
Ik doe "Twisten" bij het waxen..:eek:)

Neen ,serieus ,pad op de wax leggen en met lichte druk een draaitje geven dan zit er net genoeg op de pad meestal.