• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT Tech Wax 1.0 vs NXT 2.0

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
De NXT 1.0 typeerde zich altijd door een koele uitstraling en eerder reflectie dan glans! =-o

Meguiar's claimt met de NXT 2.0 een diepere en warmere glans dan de 1.0, zojuist eindelijk op het Meguiar's online forum een duidelijk test kunnen zien, de foto's spreken voor zich:


Links NXT 1.0, rechts 2.0, zoek de grens:
shadow6.jpg


shadow7.jpg


En het eindresultaat, inderdaad het is een tank van een motor:

shadow9.jpg


De hele tank is met M105, M83 en M80 behandeld, zo was hij voor:


shadow1.jpg

shadow4.jpg


Nice 8-o
 
Das voor het eerst dat ik zo duidelijk het verschil bij een wax zie.
Meestal zit het verschil in de voorbereiding
 
Duidelijk verschil! Mooi resultaat ook op zo'n bekraste tank!

Verschillen in wax zijn er echt wel hoor... Mijn lak ziet er echt elke keer anders uit als ik er een bepaald type wax op zet. Glans nog even daargelaten, het effect is gewoon anders. Tint, diepte, en ook hoe hij aanvoelt. :ja

Wat je mooier vindt is denk ik heel persoonlijk.
 
ik heb op onze Matiz de NXT gebruikt voorafgaand met het 5 stappenplan. Inmiddels een 1,5 maand later is er niks maar dan ook niks meer te zien aan beading op het dak en de motorkap. Tussendoor is de auto 1x met NXT gewassen en 2x afgespoten met de HD. Snap er niks van waarom de was zo snel is verdwenen.
 
Ik gebruik zowel NXT1.0 als 2.0 (hangt van de auto af) maar ik ervaar niet zoveel verschil als op de foto.
Ik vond de 1.0 al een fijne wax voor lichte kleuren maar de 2.0 doet daar nog een klein schepje bovenop door iets gladder aan te voelen maar in mijn beleving is dat het wel.
 
vandaag de matiz maar even snel in de goldclass gezet, eens even kijken hoelang dit stand houd. Anders ga ik de Natty's eens proberen.
 
Ik denk niet dat het heel veel langer blijft zitten. Zoek gewoon iets wat lekker werkt en blijf dat gebruiken.
 
beiden werken erg fijn, maar ik vind 1,5 maand zo kort. Binnenkort de Natty's maar eens aan de collectie toevoegen.
 
Ik had nog een paar vraagjes over de nieuwe 2.0 NXT wax.

Aanbrengen met de hand of met zwarte LC finishing pad? (DAP500 ;) )

Vloeibaar of pasta?

Stoot deze water net zo goed af als die ultimate quick detailer?

Is het het waard om voor de nieuwe 2.0 NXT te gaan, gezien ik de oude thuis heb? (kan ik nog verkopen natuurlijk)
 
Aanbrengen met de hand of met zwarte LC finishing pad? (DAP500)
Aanbrengen met een rode pad en vloeibaar

Vloeibaar of pasta?
Zie hierboven

Stoot deze water net zo goed af als die ultimate quick detailer?
Deze heeft dezelfde waterafstotende eigenschappen as de UQD, dus ja ;)

Is het het waard om voor de nieuwe 2.0 NXT te gaan, gezien ik de oude thuis heb? (kan ik nog verkopen natuurlijk)
Dat is persoonlijk natuurlijk. Je zou bv de NXT1.0 voor je velgen kunnen gebruiken?
Ik zou het wel waard vinden maar ik kan niet in je knip kijken.
 
interessant topic!

nu had ik een vraagje, ik zag dat er gesproken werd over vloeibaar of pasta, ik heb zelf altijd alleen vloeibare wax gehad.

Deze pasta, hoe weet je hoeveel je moet opsmeren etc, en gaat dit niet krassen?

bedankt!

groetjes, kala!
 
Nooit een veeg uit de pot halen, maar deppen, dat is beter. Hoeveel je moet opsmeren is een kwestie van oefening, net als bij vloeibare wax. Je moet neg genoeg wax op je pad hebben om een dun gelijkmatig laagje aan te brengen. 2 dunne lagen is beter dan 1 dikke laag.
Krassen? Als je schoon werkt, dan zou dit niet moeten gebeuren! ;)
 
Hmmm, tja... ja gewoon zoals ik het zeg, een veeg is echt de pad door de pot heen halen, en deppen is even licht drukken op de paste wax. Weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen.:weetniet
 
Heel simpel: je hebt dan teveel wax op je pad en dan breng je het te dik aan met alle gevolgen van dien.... sleutelwoord bij het aanbrengen van alle waxen, zowel pasta als vloeibaar: dun, dun, dun...

had ik al gezegd dun?? ;) Je moet de pad lichtjes bewegen bij het deppen, niet echt met kracht vegen.

Als je de wax aanbrengt moet je eigenlijk nog net kunnen zien dat het er op zit, alle wax die je dik aanbrengt is zonde en heeft totaal geen nut, je veegt het er later weer vanaf.
 
Ik doe "Twisten" bij het waxen..:eek:)

Neen ,serieus ,pad op de wax leggen en met lichte druk een draaitje geven dan zit er net genoeg op de pad meestal.