• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 is vlekkerig na uitpoetsen, wat kan dit zijn?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

ik gebruik als wax de Meguiars tech wax 2.0, een fijn product, alleen als ik mijn motorkap ermee gedaan heb, en ik heb het uitgewreven komen er allemaal plekken erop. :(
Wat kan dit zijn zijn en hoe los ik dit op?

- ik heb goed geschud met de fles
- ook niet te veel van aangebracht.

ik zelf denk misschien het temperatuursverschil.
:idee

Alvast bedankt!!
 
Zijn het vette vlekken ? Welke stappen heb je ervoor gedaan ?

Zoals Tim ook al zegt : vaak is toch het te dik opbrengen het grootste probleem.
Heb je ook een swipe test gedaan voor je de wax afnam ? Schone microvezeldoek hiervoor gebruikt ?
 
het zijn geen witte plekken en gebruik schone microvezeldoeken. Dus het zal toch te dik aangebracht zijn denk ik.

Toen ik tech wax 2.0 op mijn polijstpad deed, was het wel een beetje waterig terwijl ik toch goed geschud had.

Hoelang moet de wax er ong. dan op [ hoelang ]?
 
Herkenbaar probleem... had bij mij alles te maken met de temperatuur van het behandeld oppervlak. Bij welke temp heb je dit aangebracht? Binnen / buiten?
 
Ik heb dit zelf ook al eens gehad.
Op de lak van onze corsa (zwart) toendertijd, was dit echt een probleem. Dun aangebracht, kwartier tot een half uur in de schaduw laten curen, en uitwrijven met een microvezeldoek. Vooral het dak en motorkap was een ramp.
Ik heb al eens contact gehad met Meg hierover en konden het probleem ook niet plaatsen.

Wat me wel opviel, is dat de NXT wax niet altijd lekker werkt met de swipe test.
Ook na een half uur niet. In tegenstellen tot Coll 845, die na 10 minuten al goed is.

Op andere auto's heb ik dit probleem met de NXT eigenlijk nooit gezien.
 
Dit komt toch doordat de wax niet goed gekuurd is en te snel is uitgepoetst. De temperatur zal laag geweest zijn of de luchtvochtigheid te hoog. Als het buiten erg vochtig is, dan moet de NXT Wax 2.0 erg lang drogen. Mocht het echt te lang duren en je krijgt deze soort van olieachtige vlekken dan kan je deze het beste verwijderen met een quick detailer.
 
Vandaag voor het eerst de NXT gebruikt en geen vlekken, wel niet dik aangebracht. De swipetest was eigenlijk al ok na 5min vond ik
 
bij mij is die ook waterig, en ik heb ook de vlekken, in elke temperatuur eigenlijk ..

werd bij mij wel eens verteld dat het de lak kan zijn, ik heb een VW lak van 25 jaar oud zonder blanke lak ..
 
De Wax hoort niet waterig te zijn. Dan is deze misschien bevroren geweest. Wanneer heb je deze gekocht en waar bewaar de de wax? In de winter in een onverwarmde schuur gezet misschien?

Groeten Paul
 
Vandaag wat swirls weggewerkt op de motorkap en daarna gevoed en de NXT 2.0 erop, half uurtje laten curen in de garage. Daarna wax eraf gepoetst en alles leek ok. Ik zette de auto buiten en zag overal de draaibewegingen van mijn handpad, nog even hard gewreven met de microvezeldoek en was al beter. Ik vrees dat ik de wax toch ook dikker aangebacht heb want vorige keer had ik daar geen probleem mee maar dan zag ik bijna niet waar de wax zat, nu wel. Dus te dik aangebracht zal wss wel de oorzaak zijn. Hoe lang moet de NXT 2.0 eigenlijk curen voor een optimaal resultaat ?
 
stimpy68 zei:
D.m.v. de Swiptest weet je of de wax klaar is om afgenomen te worden ;)

Swipetest is op de NXT 2.0 niet echt duidelijk moet ik zeggen. Kan aan mij liggen ook natuurlijk :-d