• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars 'step 1 & 2' machinaal verwerken?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

sinds een poosje heb ik een DAP900 lite pakket in mijn bezit. Ben van plan om deze vaker te gebruiken, ook met cleaners en glaze. Nu heb ik nog twee flessen van Meguiars staan van het stappenplan, namelijk stap 1 & 2. Zijn deze te verwerken met de DAP900 of zijn deze puur voor het verwerken met de handpad?
Alvast bedankt!

Meen dat er al ooit vaker een topic over is geweest, waarin naar voren kwam dat het voor handmatig gebruik gemaakt was.
Echter, gebruik met een D/A op LAGE snelheid moest wel te doen zijn...

Dankje Ivo's. Ik dacht het ook al ee gelezen te hebben maar was er niet zeker van. Op DAP snelheid 1 of 2 moet toch te doen zijn i.c.m. De zwarte pad van Monello?

Ik heb deze producten vroeger nog gebruikt, echter enkel handmatig.
Wat ik mij goed herinner is dat je dit duo direct weer dient te af te nemen en zeker niet te laten opdrogen omdat afnemen anders moeilijk word.
Grootste risico lijkt mij dan ook dat door machinaal aanbrengen de producten te snel gaan opdrogen waardoor ze moeilijk af te nemen zijn........ik meen dat ik dit hier trouwens onlangs gelezen heb maar ik vind het topic niet terug. :(

aanvulling op Virus: inderdaad, door de gecreeerde warmte caken deze producten zeer hard in....
het is al een vloek om ze op een zonnige lentedag van een zwarte wagen te krijgen....

dus ik raad het machinaal gebeuren echt af....
wel een tip mss die ik vroeger zelf gebruikt heb in mijn meguiars tijdperk, indien ze inbakken gebruik de quick detailer van meguiars(elke andere zonder toevoegingen moet ook volstaan) om toch nog het residu weg te krijgen!

Dat lastige uitpoetsen is mij bekend, zeker als de middelen iets te lang hebben gedroogd. Mijn ervaring is dat als je het echt dun aanbrengt dit al wel kan helpen. Ik denk dat ik het maar niet ga proberen met de DAP. Misschien maar ee te koop topic aanmaken. Bedankt allen voor de reacties!