• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's tire application pad reinigen?

stekki

Detailing trainee
28 jan 2013
5
47
Moet je deze reinigen na je banden te hebben behandeld? Ik wou deze uitwassen onder de kraan maar bleek een hele plakboel :(
Enig idee hoe je dit best aanpakt?

Thanks

Geen ervaring met "sponsjes" oid , ik gebruik een kwast en daar zit altijd een stuk zilverpapier rond.....tegen het uitdrogen .

Ik gebruikte vanavond voor het eerst naar alle tevredenheid een zeer goedkope microfiber omwikkelde schuimspons i.c.m. PB Bold & Bright en het ding is aardig schoon geworden samen met de rest in de wasmaschiene, wel met een scheutje Restorer op 40gr. en in de droger op laag.

Ik mik altijd al mijn pads dus ook die voor de tyre dressing (heb die van de action) in de wasmachine 40gr. met meestal wit wasmiddel. Wordt zo altijd netjes schoon - eerst even voorweken nin een emmer met azijn + wasmiddel (+ warm water) kan hierbij natuurlijk geen kwaad.

Als er nog product in het sponsje zit ff een oud doekje er omheen en uitdrukken
Schoonmaken kan ook met iets afwasmiddel (liefst zonder citroen)
Citroenzuur en azijn zijn geen vrioenden van schuim, zeker de fijne soorten als de DoDo fingermitt

tire applicator heb ik nog nooit gereinigd.
Vieze bende, koop wel een nieuwe als ie 'op' is...
Ben zelf erg te spreken over de tire applicator van Adam's

Bedankt allemaal voor de replys, misschien had ik hem beter niet onder het water gehouden en gewoon zo gelaten.

Ik heb twee applicators voor het opbrengen en deze was ik niet! Ik laat ze gewoon "nat"...

Eerlijk gezegd vind ik het geen fijn spul! Ik heb het laatst van mijn velgen af lopen poetsen! Vieze waas erover ondanks wheel sealant van Pb!