• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars tire gel

erwinjah

Detailing rookie
13 mrt 2010
33
0
ff een snelle vraag hoelang met die drogen op de banden want moet achter een halfuur vertrekken en net erop gedaan? 1ste x dat ik deze gebruik Greetz
 
Ik zou hem gewoon even goed nawrijven. Want de tire gel van megs trekt niet hard in de band maar blijft er meer opliggen.
Ik had vroeger altijd volgespatte flanken :bad

Met de Wolfgang Tire Gloss geen last meer :party:
 
Erwin, goed invegen. Kwartiertje laten zitten en daarna goed navegen met een oude badstoffen handdoek of oude microvezel.
 
Ok had het zo gelaten had ook nie tmeer gelezen maar ik heb nog geen last van rondzwierende shit op mijn flanken. heb het misschien ook niet te dik erop gezet maar het blinkt nog wel volgende x ga ikhet wel es afvegen thxn
 
Spatters bandengel op je spatborden worden over het algemeen meer veroorzaakt door gel die achterblijft in de groeven die naar de zijkant van je band doorlopen dan door het spetteren van de wangen van de band.

Het is belangrijk goed te controleren dat deze groeven niet zijn volgelopen. Megs tyregel droogt daar namelijk niet en zal gaan spatteren zodra met enige snelheid word gereden
 
die glans die hou je indd als je hem niet af veegt/

5 minuten na aanbrengen afvegen, dan word hij niet zo heel glimmend in mijn geval.
ik gebruiktte de hotshine tire gel
 
Band afnemen met APC / Super Degreaser / etc, zodoende ontvet je de band goed en pakt de bandenzwartmaker beter.
Ennuh .... groeven in de band ? Je doet toch niet de gehele band maar alleen de wang, zie daar nou niet echt groeven ?
Eventueel over een dag of wat een 2e laag er op doen, de ene trekt meer in de band dan de ander en met 2e laagje zit je dan goed.
Wrijven of niet .... ligt er aan hoe glimmend / dof je het wilt