• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars ultimate paste wax

Thomas van Ingelgem

Detailing rookie
30 jun 2015
36
7
29
is het exht zo dat ze beweren dat meguiars ultimate paste wax niet wit uitslaat op sierlijsten en plastic onderdelen en ook in volle zon aan te brengen is ??
 
Even gezocht op het forum, maar kon niets écht iets vinden.

´´ Meguiar’s® meest geavanceerde waterafstotende wax! De lat is hoger gelegd met deze puur synthetische wax die langdurige bescherming geeft met een prachtige reflectie en die geen witte vlekken geeft op trims en kunststof. Meguiar's® ThinFilm technologie zorgt voor supergemakkelijk aanbrengen en uitpoetsen, zelfs in de volle zon! Synthetische polymeren vormen de langsthoudende beschermingslaag met een zeer goede waterafstotendheid – de druppels glijden zo van de lak af! ´´


Enkele reviews bij CC-shop;
cayman
15-03-2012

[TD="class: product-column left"]Geweldig product, geeft een diepe glans op mijn witte wagen. Laat zich makkelijk uitpoetsen, en bij regenbui mooi afparel effect.
Bij mij geen witte waas bij regen op zwarte kunstof delen, moet er wel bijzeggen dat ik niet veel zwarte kunstof op de auto heb zitten.
[TD="class: product-column center"]5 / 5

[TR="class: row-1"]
[TD="class: product-column"]VmaX
16-11-2011

[TD="class: product-column left"]Werkt goed.
De truuk is de wax zuinig gebruiken in dunne lagen.
Het enige minpunt is dat je op zwart kunstof delen (bumper) gelekte wax pas na een tijdje (regenbuien) als witte waas terug ziet. Kunstof dus ook goed uitpoetsen na waxen.




Greetz
 
Maupie00;n425770 zei:
Of na het waxen je trims nalopen met trim restorer, glimmen ze ook meteen weer netjes.
Grote kans dat je het alleen tijdelijk verbergt. Voorkomen is beter dan genezen!
 
Oke, stel je hebt wax op je trim gekregen perongeluk.
Hoe krijg ik dat er dan nog vanaf? Zonder inderdaad tijdelijk te verbergen met trim restorer.
Want ontvetter slaat ook weer wit uit..
 
Doekje met APC proberen, lukt het niet hiermee kun je altijd de wonderspons erbij pakken of een pad met hele lichte cutting factor en APC. Borsteltje is ook een mogelijkheid in combinatie met APC.
 
Ik heb de autoglym bumper and trim gel, daar zit wel een soort korrel in, dus poets ik gelijk ook de witte waas weg en tegelijk word het kunststof ook weer mooi zwart. Nu maanden later nog steeds geen witte waas gevonden die weer terug is gekomen dus is het er echt uit
 
Mmm dit word intressant.
ik had 4weken terug al mijn rubbers wit doordat ik niet echt voorzichtig was met waxen en heb dit oogelost met pb trim, maar dit is dus tijdelijk.
kun je dit alleen voorkomen door af te plakken of voorzichtiger om te gaan met waxen?

apc lijkt me geen optie want dat stript de wax weer rondom de rubbers.

ik vind eens per maand pb trim aanbrengen echter geen probleem maar ben toch benieuwd
 
Voorzichtiger waxen lijkt mij voldoende. Als er geen wax op de rubbers komt hoef je het er ook niet af te halen ;)
 
Ik heb gelukkig nog genoeg APC, dus dan ga ik dat eens proberen :)
Bedankt voor de tips!
 
heb hem met meguiars gewaxt en inderdaad slaat wit uit op sierlijsten alles geprobeert met all purpose cleaner van meguiars werkt niet
nooit moet ik nog meguiars hebben in de volle zon aan te brenge is ook niet waar echt een tegen valler heb nu autoglym hight defenition wax gekocht