• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultra Plush Super Terry Towels

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Is er iemand van jullie die deze doeken gebruikt?? Ik ben er namelijk helemaal niet tevreden over.

Om te beginnen vind ik ze veel harder aanvoelen dan de gewone Meg MF's. Bij de eerste keer dat ik ze deed gebruiken lieten ze behoorlijk wat pluisjes achter. Ik dacht dat dit minder zou worden na ze een paar keer gewassen te hebben maar dit is niet geval.
Verder laten ze ook ontzettend veel strepen achter wanneer ik met een dergelijke doek de auto bijvoorbeeld met LT naloop.

Ben ik de enige die hier last van heeft??
 
Bij mij liggen ze ook werkloos te wezen...
Inderdaad pluizen enorm en zijn inderdaad wat "hard" in mijn ogen.

Ik heb er wel eens een keer onze konijn mee afgedroogd na het wassen.
Dat ging wel aardig :grinning:
 
Ik gebruik em naar volle tevredenheid om wax af te nemen.
Ik vind em absoluut niet geschikt om te gebruiken bij het nalopen met LT of een andere detailerspray.
Bij mij pluist die trouwens niet.

Joost
 
Hunter zei:
Ik heb er wel eens een keer onze konijn mee afgedroogd na het wassen.
Dat ging wel aardig :grinning:

rofl


Gebruik de terry towels eigenlijk alleen nog voor de ramen. Daar zijn ze wel weer erg goed voor... :cool:

Voor de rest kun je beter wat goede microvezeldoeken nemen. De DMT's zijn wel erg goed.
 
Vinden jullie ze hard?

Ik vind ze wel lekker zacht, misschien hard geworden na het wassen?

Op kritische kleuren, zoals uni-zwart (zie Audi S4) kan je met Microfiber er weer microfijne krasjes intrekken. Met een Terry Towel heb je dat niet (moet ie wel zacht blijven natuurlijk).
 
Tim zei:
Vinden jullie ze hard?

Ik vind ze wel lekker zacht, misschien hard geworden na het wassen?

Op kritische kleuren, zoals uni-zwart (zie Audi S4) kan je met Microfiber er weer microfijne krasjes intrekken. Met een Terry Towel heb je dat niet (moet ie wel zacht blijven natuurlijk).

Dit is me naderhand inderdaad wel opgevallen. De doek die ik gewassen heb is wat harder geworden, die nog in de verpakking zit is nog een stuk zachter. Dit probleem heb ik met de normale MF niet! Enig idee hoe dit kan en wat eraan te doen is?
 
Een terry towel is geen MF... Een terrytowel is katoen/badstof. Kan zonder problemen in de droger, wordt ie lekker zacht van. :ja
 
Je moet hem inderdaad juist in de droger doen.

Ik doe MF trouwens ook in de droger hoor. Standje 'voorzichtig' en op strijkdroog geloof ik. Gaat prima!
 
Bij mij gaan ze ook de droger in en blijven ze heerlijk zacht!