• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars vs. Monello

Luziano

Detailing rookie
30 nov 2012
254
0
Ik had even een vraag met betrekking tot de polish van meguiars t.o.v. die van monello.

Ik was gisteren druk bezig met het verkoop klaar maken van een auto. Hiervoor gebruikte ik de polish en wax van meguiars step 2 en 3.

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Polish_Step_2__473ml_A2116_100054

Nu heb ik deze wel eens eerder gebruikt, en ik dacht altijd gezien de structuur van het poetsmiddel dat deze veel minder "cutting factor" had dan de monello finale.

Nu schetste mijn verbazing dat ik gisteren zonder al teveel moeite toch aardig wat krassen weg kreeg zonder dat ik dit verwacht had.

Nu mijn vraag, welke van de twee is grover?

Step 2 is een polish, een voedend product, hetzelfde als een glaze.
Step 3 is een wax.

Waarschijnlijk verhult de polish (glaze) de swirls een beetje).

Het is een beetje verwarrend.
Meguair's - Polish = voedend bestanddeel
Andere merken - Glaze = voedend bestanddeel, Polish = schurend bestanddeel

Ik heb het niet over swirls, serieuze krassen, waar je met je nagel in blijft hangen zeg maar. Dat kun je met een echte glaze wel op je buik schrijven toch?

Finale = polijstmiddel met 'cutting factor'.
Meg's step 2 = glaze.

Mocht je krasjes, swirls willen aanpakken, dan zou dat dus in theorie beter moeten gaan met Finale dan met een glaze.

Hoe je krassen dan weg kreeg met Step 2 kan aan verschillende factoren liggen. Hele zachte lak? De druk op het padje? Heb je afgenomen met IPA / Spruzzo / Eraser om te kijken of het krasje echt weg is? Misschien was het een oppervlakkige kras die er makkelijk af zou gaan met elk willekeurig middel? Nobody knows. Misschien dat je op hetzelfde paneel een vergelijkbare kras kan maken en die dan probeert weg te boenen met Finale / Step 2? (maar ik zou dan een testpaneel adviseren ;) )

Het was een seat leon '07. De sinnasappelhuid vanaf fabriek zat er nog op, zat nog in zijn originele lak en zou dus verwachten dat het redelijk hard is. Ik gebruikte wel een redelijk harde pad. Dan zal het daar aan gelegen hebben.

Dat zou inderdaad ook kunnen ja. Misschien dat je ooit eens de tijd (en een lange kras) hebt om beide producten naast elkaar te testen met hetzelfde padje. Deel dan vooral de ervaringen. :-)^

Ik kom vast en zeker nog eens zo'n kras tegen. En als ik tijd heb zal ik het zeker doen!