• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mening gevraagd - Pollen - Bouwwerf

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
39
Hasselt
Hey medeforummers,

Ik zit wat te twijfelen, momenteel is het pollenseizoen volledig losgegaan bij ons in de buurt. Daar komt ook nog bovenop dat ze aan het werken zijn aan de straat (nieuwe leidingen dus ongelofelijk veel zand en stof). De graafwerken duren zeker nog tot eind juni.

Mijn wagen heeft een 4tal weken in panne gestaan langs de bouwwerf. Na het herstellen de auto naar huis gereden en meermaals gefoamd met Bilt Hamber autofoam (hoge concentratie).
Gewassen met Kenotek. Gedroogd met detailerspray en Monello doek. De auto bleef aanvoelen schuurpapier, dus proberen kleien, niets leek te helpen. Enkel een volledige behandeling met Harsverwijderaar heeft gewerkt.

Door dit stilstaan was de lak serieus ruw tijdens het wassen, alle bescherming leek ook weg (het leek of er precies betonstof zich had vastgezet op de lak). Door dit allemaal mooie waskrassen in de lijn van mijn droogdoek. Dit is voor mij een serieuze doorn in het oog, maar heb de motorkap gepolijst en alle waskrassen waren gelukkig weer weg (3m machine-polish met polishing pad).

Nu komt het dilemma;

Ik kan dit weekend de wagen opnieuw polijsten maar denk dat dit nutteloos gaat zijn, aangezien er na 30min al opnieuw stof op de wagen ligt. Wat niet rap opgenomen is (mix zand & pollen) met een detailerspray. En dus elke wasbeurt een serieus risico gaat zijn...

Dus jullie mening, even tanden bijten en een Autoglym SRP met de hand en wachten tot juni voor de volledige polijstbeurt, of per plaatdeel doorbuffelen?

(Heb geen garage, dus buiten onder de carport is enkel mogelijk....)

Graag jullie mening :-D.

Ik zou er zoveel als mogelijk vanaf blijven
Wassen zo snel als je er aan toe komt
Foamen en afspuiten en dan tweede keer foamen met bijv Bathe+

• Leuk
Reacties: Stephan
Als er niets veranderd aan de situatie, dan is het dweilen met de kraan open. :)

Dus of zoveel mogelijk gaan bijhouden, of alles voor lief nemen en na de werozaamheden de auto goed aanpakken.

Ik zou in elk geval bij wasbeurten voorlopig heel veel water gebruiken, om stof vooral weg te spoelen en niet te vegen. Ik weet niet hoe goed of slecht de shampoo van het Belgische Kenotek is, maar misschien is het een idee om bij het wassen vooraf een prewash te gebruiken.

• Leuk
Reacties: Aficior
Tja, hierboven is al veel gezegd waar ik het wel mee eens ben.

Gezien jouw behandelingen (kleien, foamen met hoge dosering) denk ik ook dat je bescherming weg is.

Up to you, maar als het mijn auto was:
- vulde ik de emmers
- naar een goede wasbox (waar je onder een dak staat en “vlekvrij” water voldoende hebt en goed afspuiten met de hd
- enige bescherming aanbrengen (snelle wax of bijv acquafobia)
- na de werkzaamheden, de full monthy

• Leuk
Reacties: Aficior
Iedereen al bedankt voor jouw meningen. Ik ga het zo laten. Ik heb proberen te polijsten het laatste weekend maar is eigenlijk niet te doen door alle gedoe thuis.

Nu ben ik op zoek naar een detailer met een heel goed swirlverhullend vermogen... Een wax of polish is niet zo even snel aangebracht. Ik kan de producten zelfs niet laten curen - dan is men doek geel door het stof bij het afnemen:-(.

Ik dacht al aan Soft 99 Luxury Gloss - megs UQW - Poorboys qd+.

Of heeft iemand nog andere ervaringen met bepaalde spraywaxen?

Het moet juist uithouden tot een volgende wasbeurt en dan breng ik het toch opnieuw aan als zijnde drooghulp.

Thanks !

Gyeon Cure? Dodo Red Mist? Mss zoals @Marcel1973 aangeeft: Acquafobia? Wet Coat? Bathe+ foamen?
Geen idee welke spraywax een "swirlverhullende" capaciteit heeft. Mss voor nu vrede nemen met de swirls en de situatie in je buurt en gewoon een makkelijke bescherming aanbrengen dmv bovengenoemde produkten en eens het mogelijk is een deftige detail doen?