• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna (Verschil tss FF en SF(nano)

Zorro

Detailing addict
7 sep 2008
135
65
Hallo,

Ik had de IP willen bestellen met de FF samen om te eindigen.
Nu de FF(PO85rd) is niet voorraadig, kan ik de Super Finish (nano Po 106FA) als waardig alternatief bestellen om te eindigen.

Ik heb het topic gelezen van 7 bladzijden, maar ik meen te verstaan dat je de IP ook met een Dap500 kunt verwerken, klopt dit?:weetniet

Alvast bedankt voor de reply's
 
De polish kan met de DA.
Eigenlijk een goeie vraag kan ik afwerken met de nano van menzerna.
Ikzelf gebruik de blackfire reeks en sluit ook altijd af met de finishing polish en niet met de gloss enhancing polish.
Maar is de Final finish menzerna geen sealant?
 
Final Finish is geen sealant.

Het verschil tussen Final Finish en Nano finish is dat de Nano méér van dezelfde korrel bevat als Final Finish.
De Nano kan zo ook gebruikt worden als 1 staps product maar de finish is hetzelfde.
Je kan die dus gerust nemen.
 
de 106FA is iets grover dan de 85RD (meer cut), en finished daarom NIET hetzelfde als de 85RD.

Het is alleen zo dat de 106FA al zo mooi finished, dat je in de praktijk geen/weinig verschil zal zien als je de 85RD er nog over haalt.

Ik vind die 106FA een mooi product, want je hebt EN genoeg cut EN een finish als een laatste stap (final finish....:grinning: )
 
En die doe je op welke pad? lichtgreen of zwart?

Ik weet dat op de Rotary ze het met zwart doen, maar de DAP?
 
Hoe weet je dat hij niet hetzelfde finisht als je het verschil niet kan zien dan?
Op een zwarte auto beide getest en geen enkel verschil waargenomen.
Dan finishen ze voor mij hetzelfde. Zoals gezegd er zit meer van DEZELFDE korrel in.
Je zal wat langer door moeten werken om ze allemaal af te breken maar het resultaat zal hetzelfde zijn.
 
Gebruik zelf de Nano Finisch icm met een light Green LC om de auto weer strak te maken voor een onderhoudsbeurtje. Werkt het echt super voor! @ Tinus....zie pm
 
Dibbuz zei:
Hoe weet je dat hij niet hetzelfde finisht als je het verschil niet kan zien dan?

Oh, jij ongelofige :grinning:

Ik weet 100% zeker dat m'n handen bacterien bevatten, terwijl ik dit niet kan zien... :grinning:

Hahaha, nee ik bedoel het volgende:
Aangezien de ene grover is, kan het theoretisch niet anders dan dat de ander fijner zal afwerken.
In het geval van de 106FA versus de 85RD scheelt het iets, maar is het erg moeilijk te bepalen in een 50/50.

Ik stel voor om een 50/50 te doen op een motorkap tijdens de komende rotaryclinic voordat de deelnemers komen, en hen blind te laten vergelijken :)
 
We kunnen een 50/50 doen, ik heb het al eens getest en ik zie geen verschil, Adrie ook niet.

Maar je maakt 1 vergissing, het product is niet grover het bevat alleen meer van DEZELFDE korrel, deze breekt dus hetzelfde af alleen duurt het wat langer ;)
 
Thanks voor de vershillende meningen, nu is het aan mij om een keuze te maken.
Ik ben er zeker van dat ik bij geen één van de twee zal gefopt zijn. :ja
Dus CC mijn karretje komt eraan.:party:
 
Tja, wil juist bestellen en zie dat de FF binnen is maar de IP niet meer voorraadig is.
Er is zeker geen waardig alternatief voor duitse autolakken.
Waarschijnlijk even wachten.:(
 
Heb vandaag met de 203S op witte pad en DAP gewerkt.

wat een fantastisch middel :heart_eyes:

Swirls be gone!!

Werkt prima buiten onder de parasol in de zon :)^

Komt die ook onder het huismerk tim?
 
203S is primair bedoeld als sneller eenstapssysteem, en finisht mooi, maar net niet mooi genoeg in sommige gevallen. Qua cutting is hij min of meer gelijk aan de Intensive Polish.

Voorlopig hoef je die niet te verwachten.
 
Welke monello's komen er nou precies dan?

De IP is op een of andere manier een stuk sneller gegaan dan de FF,dus die moet ik binnenkort bestellen als het zo doorgaat...