• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiar's Gold Class applicator

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Van familie in Amerika kreeg ik een pakketje met deze applicators:

DSC00352.jpg


DSC00353.jpg


Kosten slechts een dollar per twee!

Nu mijn vraag: wie is bekend met deze applicators?
Ze zijn gemaakt van microvezel en bevatten een foam kern.
Gebruik zelf al jaren de foam applicators van Mequiar's, en sinds een jaar of wat die van cc.nl
Dus: is dit wat?
 
Dit zijn imitatie applicatorpads!

Ooit heb ik dezelfde gekocht bij de Marskramer.

Ik heb er destijds een topic over geopend op het Meguiars forum. Rob Mellaart heeft deze toen gesloten en contact met mij opgenomen waar ik ze vandaan had.

Ik had een hele tas van die dingen gekocht en aan Rob M overhandigd.

Rob heeft inderdtijd stappen ondernomen en nadien zijn ze uit de handel gehaald. Kon ze nergens meer vinden.

Kostte ook slechts 1 euro per stuk.
 
wat maakt dat merk naampje nou uit?

als het werkt, prima toch, of er nou zeeman of meguiars op staat, persoonlijk boeit me dat niet zo
 
Gewoon de oude vorm van deze applicators gepakt en namaken maar!!
Ik persoonlijk vind de vierkante fijner werker dan de ronde.
Jammer genoeg zijn er deze er niet meer...:(
 
bartr123 zei:
Om Meguiar's na te maken, zit je echt op een laag niveau.
Kies een echt merk:D

Wat hebben jullie op dit forum tegen meguiar's
telken malen als de naam maguiar's valt word dit product meteen afgedaan als iets slecht

Dit vind ik nu eens laag gevallen zijn.

Grtz M
 
Bekijk " :LOL " >>> en dan nog eens afvragen ;)

Meg's is niks mis mee >> super merk, alleen jammer dat in vergelijking met andere merken net ff stuk duurder is ( helemaal in Nederland :( ( maar die discussie slaan we svp over ))
 
@ Mistertop407
Dat vind ik een dappere opmerking en eigenlijk ben ik het met je eens, dus
+1
 
Meguiar's is helemaal geen slecht merk. Dat wil niet zeggen dat er van andere merken soms niet betere producten te krijgen zijn voor een zelfde of lagere prijs. Ik denk dat het probleem dat veel forumbezoekers hebben met Meguiar's is, dat het een nogal prijzig merk is in Nederland, omdat ze jarenlang vrijwel een monopolie hebben gehad in Nederland in het segment boven Turtle en Valma. Er was eenvoudigweg weinig anders als je wat beters voor je auto wilde hebben dan het benzinestation-assortiment. En daar hebben ze goed gebruik van gemaakt.

Alleen is inmiddels de markt in Nederland uitgebreid met veel andere merken, dus zullen ze denk ik hun prijsstrategie wat moeten aanpassen.
 
En daar hebben ze goed gebruik van gemaakt.
Mijn inszien hebben ze daar misbruik van gemaakt
dus zullen ze denk ik hun prijsstrategie wat moeten aanpassen
Ik denk dat ze hun prijsstrategie een heel stuk aan moeten passen,voor ze het in de gaten hebben liggen hun producten in de schappen bij de tankstations.

@Mistertop407 en Maja158,
Ik heb hier ook voldoende meg's op voorraad staan,maar dan voornamelijk de grootverpakinggen,dus no offence.;)
 
Tsja, de één noemt het gewoon commercieel zijn, dus gebruik maken van, de ander noemt het misbruik...ik kan me voorstellen, dat je je als Nederlandse consument gepakt voelt, als je weet wat het in Amerika kost. Daarentegen is dat met wel meer Amerikaanse producten zo ten opzichte van de Nederlandse markt. Ik hou me maar neutraal in mijn uitspraken hierover :roll
 
Ik vind meguiars ook een goed merk, maar ik heb alleen gallons hiervan. Dan vind ik het niet duur. Alleen de consumenten producten vind ik duur als ik deze bijvoorbeeld vergelijk met Poorboys. Ook de werking van bijv. Poorboys is beter vind ik.
 
Mee eens: De Gallons van de Detailerlijn en de Mirror Glaze vallen wel mee in prijs. Ik zat inderdaad met m'n hoofd vooral bij de consumentenlijn, omdat het eerst over de applicator ging.
 
Ik vind de foam applicators van Meg anders nog altijd de fijnste die er zijn....:roll
 
Zijn de Monello varianten dezelfde als de Lake Country?

Ik vind de rode foampads van LC namelijk net een stukje lekkerder werken. Iets steviger. Ik ben benieuwd naar die gele 'concorso' foampads van LC, maar die zijn helaas al een tijdje uit het assortiment.