• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars NXT 2.0 vaste wax schuurt

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Iedere keer als ik mijn blikje mequiars nxt wax pak en dat breng ik op de lak dan hoor ik het schuren. Klopt dat wel? Het is net of ik een een polish aan breng. Het eerste laagje in het potje is iedere keer net of ik gewoon jif aan mn handen heb.

Nieuwe pot ( bedoel niet een 2e handsje die ooit er uit geflikkert is ) ?
Klinkt mij ook een beetje naargeestig in de oren zo'n knetterwax ( nooit eerder iets over gelezen in elk geval )
Naburig lid in de buurt die met je mee kan kijken ( of luisteren in dit geval ) ?
Als aanvulling op stimpy: wellicht een padje die verzadigd is en er uitgeharde waxdeeltjes in zijn achtergebleven
Allemaal speculatief uiteraard, zijn even de dingen die bij mij omhooog kwamen.

Ik heb deze ook gebruikt maar schuren, nooit gehoord schuren klinkt niet goed.
Klint naar vervuiling of schuurspons ipv pad, ik zou zeggen kijk uit voor je lak.....

Ik dacht dat ik het wel vaker had gevoeld gaat vooral als je het eerste uit de pot haald. Eerst dacht ik ook dat het misschien aan mn pad lag. Maar nu smeerde ik gewoon met mn vingers wat op de lak en het voelt gewoon als een cleaner. M´n lak is helamaal schoon trouwens. Als ik de wax eerst heel warm maak met mn vingers dan heb ik het niet.

Ik heb het potje die half leeg was de bovenste laag warm gemaakt en dat eruit gelepeld om misschien eventuele vervuiling eruit te halen vervolgens heb ik hem in warm water gelegd en het weer helemaal laten vloeien en toen roerend laten afkoelen zodat het weer een vaste wax werd. Nu heb ik het niet meer zo erg. Zit er in die nxt wax niet een soort cleaner/polish die na een tijdje liggen wat uitdroogd en dat je dat op de één of ander manier voelt?

De NXT is een All In One product... bevat een milde cleaner, glaze en sealant. Hoewel het geen slecht product is, is het geen hoogvlieger in duurzaamheid. AIO producten zijn altijd een compromis, losse stappen zijn beter.

Mischien dat toch die milde cleaner is wat ik dan voel.

Ik heb ook een potje dodo juice maar toch heb ik liever de nxt want die verwerkt makkelijker, blijft langer zitten en de kleur/glans is mooier. Hoe graag ik ook een andere wax wil ik val iedere keer terug op deze nxt.

NXT blijft langer zitten als een Dodo wax??? Sorry, maar die ervaring heb ik niet met NXT. Na 1,5 maand is de beading al bijna weg op de vlakke gedeelten. Hetzelfde geld voor de Need for Speed van DJ. All in one producten moeten het niet hebben van nhun standtijd. Glans zit hem in de voorbereiding!

hehe 1,5 maand is voor mij al heel lang. De dodo juice bleu velvet geloof ik waar ik de andere helft van de motorkap mee had gedaan gaf na 3 week al geen mooie beading meer tenminste niet zo mooi als waar de nxt zat. Daar had ik trouwens wel lime prime lite onder gedaan. Misschien laat dat de wax wat minder lang zitten?? In het begin zie je wel verschil in kleur, de dodo is wat dieper van kleur maar dat is 2 dagen en dan zie je dat de nxt mooier blijft. Waaruit ik concludeer dat het snel verdwijnt.

Door de olien van de Lime Prime hecht de wax minder goed waardoor je een mindere lange standtijd hebt. Een gemiddelde DJ wax heeft een standtijd van 3 maanden. Met de SN haal ik makkelijk 5 maanden. De Hybrid moet ik nog kopen en testen!

Scooby,

De paarse pads van meg's zijn niet super, ze zijn onhandig in gebruik.

De best polish die ik persoonlijk kan aanraden is de Poorboys pro polish, vervolgens de Lime Prime.

Wat betreft de nxt : leuk voor tussendoor, maar het is inderdaad een all in one. In tegenstelling tot Dodo.

@stimpy68, je noemt in 1 van de antwoorden dat er in NXT 2.0 milde cleaners zitten.
Nu vroeg ik me af of je dat ook bevestigd heb gehad van uit meguiars?
eerste versie wordt ook bevestigd (nxt 1.0), maar over versie 2 kan ik het niet vinden.

heb altijd aangenomen dat het klopte maar na een vraag van een vriend van mij ben ik nu aan het twijfelen :weetniet

Het staat ergens bevestigd door Mike Phillips (werkzaam toendertijd) op het Amerikaanse Meguiar's forum maar vindt dat maar eens terug... hier iets zoeken is al een klus maar daar helemaal.

ATS zei:
@stimpy68, je noemt in 1 van de antwoorden dat er in NXT 2.0 milde cleaners zitten.
Nu vroeg ik me af of je dat ook bevestigd heb gehad van uit Meguiar's ?

Het bevat een zeer milde cleaner, meer om het oppervlak voor te bereiden, maar het is niet bedoeld als cleaner-wax / cleaner-sealant.
Hier heb je wat leesvoer:

http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?24619-NXT-2.0-Cleaners
http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?47404-The-debate-of-cleaners-in-NXT-Tech-Wax-2.0
http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?36052-Does-NXT-2.0-have-cleaners-polishers

bedankt voor je snelle reactie, dat topic van de heer philips had ik ook gevonden, alleen is dat over NXT 1.0 gezien de datum. (2004)

edit, Tim je was me voor, moet me nu even inlezen:lol

Hier nog één:

http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?22990-Layering-NXT-or-NXT-2.0

De conclusie blijft hetzelfde als voorheen. Het is géén cleaner product, maar bevat alleen milde cleaners om het oppervlak voor te bereiden. Je kunt het gebruiken om meerdere lagen aan te brengen, maar het zal waarschijnlijk een deel van de voorgaande laag aantasten (maar niet geheel verwijderen).

Het bevat in ieder geval een hele boel glaze (dat Meguiar's weer een polish noemt).

Maar schuren: nee het hoort niet te schuren.

Tim, misschien is mijn engels niet zo goed maar ik haal uit de eerste 3 links dat NXT 2.0 een ander product is dan NXT 1.0.
waar de cleaner eigenschappen zo goed als uit zijn. :weetniet