• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars Ultimate Compound : hoe zwaar is dit ?

Meguiars Regulier
Meguiars Professional
------------------------------------------------
Meguiars Detailer Lijn
Meguiars Mirror Glaze Lijn
----------------------------
Zo zie je dus bepaalde artikelen in de ene wel voor komen en in de andere niet:
Neem nu de APC ( + ): niet in de reguliere, wel in de profi

rodders zei:
Je snapt de filosofie van Meguiar's dan ook niet, dit is niet één lijn. Maar drie lijnen door elkaar. Maar als ik het zo lees ben je toch al overtuigt van andere producten.

valt mee, ik heb wat op het verlanglijstje gezet. Kga het gewoon proberen. Het zijn kleine verpakkingen, dus daar zal ik me geen bult aan vallen.

1 101787 Meguiar's Professional - Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound - 237ml
1 101796 Meguiar's Professional - Mirror Glaze M205 Ultra Finishing Polish - 237ml

Die 2 jongens heb ik besteld. Nog tips?

Dat komt zowiezo wel goed. Hoop binnenkort eindelijk mijn eigen auto weer is te doen... 2 vakanties, en niet meer gewassen.... sinds lang geleden.

Van het weekend voor het eerst geprobeerd. Viel me zeker niet tegen, alleen kreeg ik het niet voor elkaar om hologram-vrij te finishen (roterend op zwart). En dit lukt me over het algemeen wel met finalle. Nog tips? (behalve de dappppp te pakken?)

Eerlijk toegeven dat mij dat ook niet altijd lukt, heb ook een keer met dennis staan proberen op een motorkap en daar bleven we ook steeds heel kleine hologrammen zien. Het product werkt op een heel andere manier dan de normale polishes, je moet er goed mee kunnen finishen maar mij lukt het ook niet altijd goed met de m205.
Hoe probeer je te finishen (toerentallen/passes/...)?

Heel langzaam lopend, ergens rond de 2000 toeren. Eerlijk gezegd niet echt op gelet... doe dit meestal gewoon op gevoel:schaam

Veronderstel ik van wel, maar finishen met 2000toeren is veel te hoog. Maximum 1000 toeren, best eens proberen het product op de pad te doen, aan te brengen op laagste toerental. Daarna twee passes op 1200 toeren, dan het toerental opvoeren tot 1500 (niet meer) en blijven werken tot het product doorzichtig begint te worden. Daarna twee passes op 1200 toeren en een laatste pass op 900 toeren. Voor de laatste drie passes geen druk op de machine zetten, dus enkel de pad en product het werk laten doen. Normaal zou je dan hologram vrij moeten finishen met de m205.

Zodan. Dat is behoorlijk een stuk lager in toerental. Weinig druk zetten deed ik zowiezo al. Ik kan het pas over een X aantal weken weer proberen. Zal wel tegen de tijd zijn dat ik de auto winterklaar ga maken.

Wellicht dat als patrick langskomt om de spindoctor te testen dat we ff in de werkplaats een tespaneel pakken. Kijken wat we ervan kunnen bakken$$)

Prima, ben benieuwd of het dan wel beter lukt, zeker even hier iets laten weten want met de m205 blijf ik ook experimenteren. Maar finishen altijd op een heel laag toerental.

Heb zelf de Ultimate Compound en Swirl X in mijn collectie. Als ik het goed begrijp is de Ultimate Compound net zo lang te gebruiken omdat deze schurende korrels bevat. Hoe sit het met de Swirl X? Hier moet ik redelijk wat van gebruiken als ik wat resultaat wil halen. Nu heb ik zelf een Seat Ibiza uit 2004, dus de lak zal wel hard zijn. Gisteren gebruikt om een Mazda 323 uit '96, machinaal begonnen met de UC en daarna met de Swirl X om af te bouwen. Toen stap 1 & 2 van het drie stappen systeem. Voorafgaand natruurlijk gewassen en gekleid. Goed resultaat behaald, maar juiste volgorde?! :-/

Ultimate compound breekt niet af en daarmee kun je dus doorgaan tot het defect verdwenen is (moet wel soms drupje produkt bijdoen). Swirl X weet ik niet.

De volgorde die je beschrijft lijkt me juist: wassen, kleien, polijsten, step 1 paintcleaner, step 2 polish. Ik neem aan dat je daarna wel nog een wax aangebracht hebt?

wassen, kleien.
polijsten met UC
polijsten met swirlX
step2 (als je gaat voor winter voorbereiding zou ik deze stap laten zitten)
step3 (waxxen)

als je niet polijst met UC of swirls X zou je step1 kunnen gebruiken om de lak voor te bereiden op een wax(Step3) en glaze (step2)
in alle gevallen raad ik je aan om volwaardige polijst middelen aan te schaffen. met korrels die afbreken (voor een fijner resultaat)
SSR serie van poorboys is geschikt evenals de Monello serie

IbizaSigno zei:
. Nu heb ik zelf een Seat Ibiza uit 2004, DUS de lak zal wel hard zijn.
niet altijd van uit gaan hé!!!

Bedankt voor de reactie. Heb ik in ieder geval in de juiste volgorde gewerkt. En uiteraard heb ik wax aangebracht na het gebruik van UC, Swirl X en stap 1 & 2. Als deze middelen op zijn ga ik zeker overwegen om voor de SSR serie van Poorboys World te gaan.
Wat betreft de lak; ik was er vanuit gegaan dat alle VAG lakken erg hard zouden zijn. Maar dat is niet het geval begrijp ik.