Dit weekend heb ik deze Mercedes onder handen genomen. Hij zag er op het eerste gezicht goed uit maar een betere inspectie liet toch een klein probleem zien. Er was geen glans te bekennen. De witte unilak was helemaal dof geworden in de loop van de jaren.
Wassen kon helaas niet want er was op de locatie geen water voorhanden. Gelukkig was dit ook niet nodig want de auto was echt goed schoon.
Om te beginnen de auto helemaal afgenomen met pure Lst Touch en een Miracle Dryer. Daarna kon ik echt aan de slag.
Kleien:
Rode Meguiars klei
Last Touch / 1:1 verdund met water
Er kwam behoorlijk wat spuitnevel van de lak van eerdere reparaties. Afplakken was dus niet echt goed gedaan.
Polijsten:
Milwaukee AP12
3M backingplate 125mm
Een oranje kompressorpad
Menzerna Power Finish
AEG PE-150 rotary
70mm backingplate
diverse spotrepairpads.
Afwerking:
Meguiar's G220
Een 1.0 Meguiars polishingpad
Menzerna Final Finish Polish
Wax:
Meguiar's High tech yellow wax.
getopt met Collinite 476
Banden:
Meguiar's Endurance tyre gel
Ramen:
Meg's glass cleaner
Zo, en dan de foto's. Helaas zijn ze door het moeilijke licht niet helemaal super. Mijn excuses.
en na
De kompressorpad beviel heel erg goed. Hij had duidelijk mminder moeite om rond te gaan op deze `droge` lak. Zeker een blijver. ^
Wassen kon helaas niet want er was op de locatie geen water voorhanden. Gelukkig was dit ook niet nodig want de auto was echt goed schoon.
Om te beginnen de auto helemaal afgenomen met pure Lst Touch en een Miracle Dryer. Daarna kon ik echt aan de slag.
Kleien:
Rode Meguiars klei
Last Touch / 1:1 verdund met water
Er kwam behoorlijk wat spuitnevel van de lak van eerdere reparaties. Afplakken was dus niet echt goed gedaan.
Polijsten:
Milwaukee AP12
3M backingplate 125mm
Een oranje kompressorpad
Menzerna Power Finish
AEG PE-150 rotary
70mm backingplate
diverse spotrepairpads.
Afwerking:
Meguiar's G220
Een 1.0 Meguiars polishingpad
Menzerna Final Finish Polish
Wax:
Meguiar's High tech yellow wax.
getopt met Collinite 476
Banden:
Meguiar's Endurance tyre gel
Ramen:
Meg's glass cleaner
Zo, en dan de foto's. Helaas zijn ze door het moeilijke licht niet helemaal super. Mijn excuses.
en na
De kompressorpad beviel heel erg goed. Hij had duidelijk mminder moeite om rond te gaan op deze `droge` lak. Zeker een blijver. ^