• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes 280E

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag begonnen met een nieuwe klus namelijk een Mercedes 280E die belastingvrij is.
Ik ben vergeten te vragen van welk bouwjaar die nou is maar dat zal ik nog even doen.
Hij wou graag dat de auto van binnen en van buiten gedaan zou worden en dit is uiteraard mogelijk.
Hier dan in stappen wat ik vandaag heb gedaan.

Velgen, naden van rubbers, deurklinken, achter de tankklep en de deursponningen voorbehandeld met IronX
Afgespoten met HD-reiniger.
Wassen met DJ BtbM
Kleien met PB elastic clay en DJ Born Slippy.
Wederom wassen en afgedroogd met de Orange towel.
Trims e.d. afgeplakt.
Het dak, kofferklep en motorkap eerst met de Pro900 met oranje pad (cf4) en PB SSR2.5 behandeld omdat hier de swirls behoorlijk aanwezig waren.
Vervolgens de hele auto met Pro900 met witte pad (cf2) en PB SSR 2.5 behandeld.
Daarna de hele auto met Pro900 met groene pad (cf1) en PB SSR 1 behandeld
Toen met de Dap900 met rode pad (cf0) de PB EX-P aangebracht.
En als laatste met de Dap900 en zwarte pad (cf0) de Collinite 845 aangebracht.

Motor ruimte met AutoGlym engine cleaner gereinigd en daarna met AutoGlym rubber en vinyl care behandeld.
Velgen met de WheelWax behandeld.
Banden met de Wolfgang Tyre Gel behandeld.
Trims gedaan met de SmartGel.
Ruiten schoongemaakt met de Meg. Pro Glasscleaner.

Na het maken van de foto's heb ik vanavond alvast de bekleding met de extractor gereinigd met de Meg. APC-Plus.
Van deze behandeling plaats ik morgen de foto's.

Hier de foto's voor.

IMG_0362.webp

IMG_0360.webp

IMG_0358.webp

IMG_0374.webp

IMG_0365.webp

IMG_0366.webp

IMG_0372.webp

IMG_0365.webp

IMG_0376.webp

IMG_0377.webp

IMG_0373.webp

Hier dan de foto's na.

IMG_0382.webp

IMG_0384.webp

IMG_0385.webp

IMG_0386.webp

IMG_0387.webp

IMG_0388.webp

IMG_0389.webp

IMG_0390.webp

IMG_0393.webp

IMG_0398.webp

IMG_0399.webp

Bedankt voor het lezen en morgen volgt de rest.

Bedankt allemaal.

@snitser, reden dat ik de EX-P heb aangebracht is dat de lak in geen jaren wax had gevoeld en daarom leek het me wel goed om dit eerst aan te brengen.
Na de EX-P behandeling de 845 aangebracht en je kon goed zien dat die nog harder ging glimmen dus het had zeker effect.

heel mooi verslag. Deze 124 heeft eindelijk gekregen waar dat ie recht op had :-)^ Dit zijn echt mijn favoriete auto's:love

grtz

Vandaag verder gegaan met het interieur.
In stappen zal ik vertellen wat ik allemaal heb gedaan.
Gisteren had ik al met de extractor de bekleding behandeld maar in de stap neem ik die even mee.

Auto eerst de stofzuiger door heen gehaald.
Daarna met de extractor en de APC plus (1:10) alle stof behandeld.
Vanmorgen alles ingespoten met een vuilafstoter/vochtwerende spray.
Verder het hele interieur schoongemaakt met APC (groen) die ook verdunt was in de verhouding 1:10
Ramen binnenzijde met de Meg. pro Glasscleaner gereinigd.
Dashboard en andere kunststof delen behandeld met de PB Natural Look.
Hout inleg (kunststof) met PB QD behandeld.
Deursponningensponningen van de koffer en motor in de PB Natty's Bleu gezet.
Deurrubbers eveneens met PB Natural Look behandeld.

Hier de foto's en als eerste de foto's voor.

IMG_0402.webp

IMG_0403.webp

IMG_0404.webp

IMG_0405.webp

IMG_0406.webp

IMG_0367.webp

IMG_0401.webp

Foto's Na

IMG_0415.webp

IMG_0417.webp

IMG_0416.webp

IMG_0412.webp

IMG_0422.webp

IMG_0418.webp

IMG_0368.webp

IMG_0414.webp

IMG_0413.webp

IMG_0419.webp

IMG_0421.webp

IMG_0420.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.

Kwaliteit straalt er vanaf! Ziet er weer erg mooi uit van binnen. Lekker vies water uit de extractor! Zou nooit zonder dit apparaat willen, geweldige machine.

Thanks en ja die extractor zou ik ook voor geen goud willen missen.
Vanmiddag kwamen de buren terug van vakantie en zoonlief was een beetje wagenziek geweest:-& en ik zal de details jullie besparen:-"
Ik later het extractoretje uit de hoek en over het stukje bank gehaald waar het mis was gegaan en het probleem was weer opgelost:ja

Petje af...!! Auto ziet er weer prima uit. De show off is netjes omschreven en je hebt zeer duidelijke foto`s gebruikt. Ga vooral zo door (met dito auto`s)..

Mag ik dan toch een beetje azijn plassen? Ik had persoonlijk de sticker van het dashboard gehaald.. Wat een foei lelijk ding op zo`n mooie klassieker. (dito voor de te nieuwe velgen, maar die wissel je niet eventjes)

Ik blijf lezen.

Robert

Prachtige resultaten, op volgens mij een van de beste producten die er door 'Das Haus' ooit zijn gemaakt.

Detailfoto's laten hier mooi zien welke degelijke materialen zijn gebruikt in een tijd dat technici bij Mercedes de standaard bepaalden i.p.v de marketeers...

De extractor heeft zijn werk goed gedaan en is onmisbaar bij dergelijke klussen. Ook mooie 'natte' glans op de motorkap!

Bedankt hoor Ome Robert en Ruttie85

Wat betreft die sticker is dit wel een orginele sticker, het blijft dan wel een lelijk ding maar hij zit er nog in.

Begrijpelijk dat je de sticker er ook niet zomaar uithaalt.. Het is tenslotte de auto van een klant...

Mijn schoonvader heeft in zijn felrode VW New Beetle de daar totaal niet passende knuffel 'Scrat' (uit Ice Age) door de achterste hoofdsteun steken.
Die gaat altijd terug op zijn plek na de halfjaarlijkse verwenbeurt.

Ruttie85 zei:
Begrijpelijk dat je de sticker er ook niet zomaar uithaalt.. Het is tenslotte de auto van een klant...

Mijn schoonvader heeft in zijn felrode VW New Beetle de daar totaal niet passende knuffel 'Scrat' (uit Ice Age) door de achterste hoofdsteun steken.
Die gaat altijd terug op zijn plek na de halfjaarlijkse verwenbeurt.

Ha Ha, goed bezig.