• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes A160

GerritAstra

Detailing rookie
16 okt 2011
7
0
32
Gisteren en vandaag de Mercedes A160 met 85.000 km op de teller van paps en mams eens aangepakt. Nadat ik zelf al bijna 2 jaar detail werd dat toch ook wel eens tijd.

Gewassen met het 2-emmersysteem & geclayed en toen gekeken hoe het er voor stond.. Helaas heeft mams hem 5,5 jaar lang trouw afgedroogd met een zeem wat dus een bak werk tot gevolg had. Overigens is het een bij lange na geen uitgeleefde auto of iets dergelijks maar echt de lak laat te wensen over !

P1030584.webp

P1030585.webp

P1030594.webp

P1030595.webp

P1030596.webp

P1030597.webp

P1030587.webp

P1030589.webp

Teer wat er met clayen niet af is gegaan in de Dodo Juice Tarmalade gezet en na het een halfuurtje in te hebben laten trekken weer afgeveegd met een doek. Prima resultaat :)
P1030592.webp

P1030590.webp

P1030593.webp

Omdat er nogal wat recht krassen aanwezig waren was er zwaar geschut nodig. Hele auto is op de volgende manier behandeld:

- Rotary met Monello Raffini Inizio en gele pad
- Rotary met Monello Raffini Inizio en oranje pad
- Rotary met Monello Raffini Mezzo en witte pad
- Dap900 met Raffini Monello Mezzo en witte pad
- Dap900 met Raffini Monello Finale en licht groene pad
- ontvet met C.Pro C.Quartz Eraser
- in de Dodo Juice Lime Prime gezet
- 1e laag wax Dodo Juice Supernatural
- 2e laag wax Dodo Juice Diamond White

- bandjes in de Auto Finesse Gloss Tire Dressing
- interieur ontvet met APC en daarna behandeld met Poorboys World Natural Look
- leer schoon gemaakt met Gliptone Leather Cleaner en daarna behandeld met Gliptone Leather Milk
- alle kunststof delen behandeld met Auto Finesse Revive

Alles afgeplakt
P1030600.webp

Rotary spettert nogal:ja
P1030608.webp

Op de foto gezet door Arjan/Juffer1 die uiteraard ook weer deels van de partij was :thumb
P1030631.webp

Met dit als resultaat
P1030651.webp

P1030650.webp

P1030648.webp

P1030645.webp

P1030653.webp

P1030617.webp

P1030616.webp

P1030622.webp

P1030623.webp

P1030627.webp

P1030628.webp

P1030640.webp

P1030641.webp

P1030638.webp

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Gr. Gerrit

Ziet er weer erg mooi uit! Je ouders zullen je vast dankbaar zijn! Hoe lang zijn jullie hier nou mee bezig geweest?

Heel strak eindresultaat hoor !

Er is veel, heel veel werk in het polijsten ed. gaan zitten ondanks dat het zo'n kleine auto lijkt.
Vooral het dak was enorm veel werk, daar is heel veel clay en polijst werk in gaan zitten, ik schat zo'n 3,5 tot 4 uur.
Omdat we na het maken van de testspot uitkwamen op een nogal zware combinatie hebben we tussendoor de pad's steeds moeten schoonmaken in de padwasher. Ondanks het droogdraaien in de padwasher krijg je dan nog soms van die spetter regens waar geen afplakken tegen bestand is. Denk dat we na het roterend polijsten zeker een uur aan het schoonmaken zijn geweest.

Gisteren is er vooral gepolijst en hebben we voornamelijk het exterieur aangepakt.
We zijn om 8 uur gestart en deden om 18 uur de deur dicht.
Pauze hebben we niet (of nauwelijks) gehad. Vandaag is Gerrit alleen bezig geweest om het interieur aan te pakken en de puntjes op de "i" te zetten omdat ik helaas andere verplichtingen had.

@ Gerrit : hoe vond jij die nieuwe kleine 4" pad's trouwens werken ? Had zelf het idee dat het met de PRO makkelijker ging dan met de DAP. Krijgen we ook nog foto's van het interieur te zien ?

Je mam's ondertussen de cadeau's overhandigd en uitgelegd hoe het 2 emmer systeem en de overige spullen werken of gaat dat morgen plaatsvinden ?

Ziet er weer prachtig uit! :-)^ Knap werk hoor, zeker al die polijsturen. Kan je moeder weer vol trots in rijden.

WoW,die is mooi geworden! Vraagje: Nog problemen ondervonden met de waxen die gebruikt zijn? Ik lees namelijk dat er een harde wax(diamond white) op de sn is aangebracht?

Wereld van verschil weer! Knap gedaan! Je mag blij zijn met de hulp... Anders had je helemaal een klus eraan gehad!

Bedankt voor de positieve reacties, ouders waren inderdaad verrast met het resultaat :)

@Arjan: de 4 inch pads werken op de PRO inderdaad wel fijn maar op de DAP vind ik het helemaal niets, de zachte pads zijn nog wel redelijk te doen maar heb van de polish pads toch liever de vorige generatie..

@Frogs: geen problemen ondervonden bij geen van de waxen, moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen een harde en een zachte wax niet echt merk. Heb van o.a. Dodo toch zeker 75% van de hele collectie al eens gebruikt dus zo groot kan het verschil haast niet zijn ;)

Foto's van het interieur zijn niet helemaal gelukt door de lichtval en heb ik daarom niet gepost. Interieur is/was nog als nieuw..

@ Frogs : we hebben de SN na het afnemen eerst flink laten uitademen. Temperatuur was ca. 20 graden en tussen het afnemen van de SN en het aanbrengen van de Diamond White heeft ongeveer een 3/4 uur gezeten.

Ok thanks,zo leer ik ook wat,heb beide waxen en bijna alle overige waxen van dodo (panel) in bezit. Weet nog niet precies hoe ze te verwerken.Met dit inzicht ben ik een stap verder.

Eigenlijk is het doodzonde om zo'n topwax als de SN te toppen met en andere wax.
De Diamond White zit er puur voor de standtijd overheen.