Vandaag begonnen aan mijn eerste "grote" detail. De Mercedes van mijn vader. Deze is 12 jaar oud en dus her en der wat schades, krasjes, en veel steenslag. Goed, nieuw zal deze wel niet meer worden, maar ik ga er mij best op doen.
Eerst maar eens de wagen bekeken op de vuiligheid en schades. Veel kleine krassen die krijg ik wel weg, maar de diepe putten steenslag en flinke schaafwonden zullen helaas zichtbaar blijven.
Eerste maar eens lekker alles foamen, en de velgen aanpakken. Kijken hoe het er dan uit gaat zien. Ook de velgen zijn helaas niet meer nieuw te noemen, maar ik heb gedaan wat ik kon.
De auto een flinke sneeuwbui gegeven:
Alles lekker na gespoeld en begonnen met de velgen:
en zo zag het spoelwater (2e emmer) eruit na 4 velgen:
Na de velgen heb ik de auto gewassen met Meg. Gold Class Shampoo met de Washmitt. Dit blijft een geweldige manier van auto wassen. Ik had die washmitt al jaren geleden moeten hebben. Wat is dat heerlijk. Na de gehele auto gewassen te hebben, en weer schoon gespoten gaf het al een veel beter resultaat als toen ik de auto op de oprit had gezet.
Het wassen zit erop, en voor de "normale" poetser is het klusje geklaard. Voor mij niet dus. Nu gaan we pas echt beginnen.
De klei uit de autogeek-tas en aan de slag. De auto voelde op het dak erg grof, en ik wist op voorhand dat het de nodige klei ging kosten vandaag.
Met de PB Spray and Wipe en de Poorboys Clay heb ik de gehele wagen gekleid. Dat het erg nodig was laat de volgende foto wel zien. Dit is na de motorkap en 1 deur het restant van de klei die nieuw uit de verpakking kwam
Het heeft me dus de nodige klei gekost, maar het heeft zich wel geloond. De wagen begint steeds gladder en gladder te worden.
Ik heb de wagen nog eens nagespoeld met flink wat water, en gedroogd met de Miracle dryer van Meg. Ook weer zo'n geweldig product om de wagen te drogen. Nu een vervelend klusje. De gehele wagen polijsten. Ik wist dat dit me een hoop tijd ging kosten, maar heb me niet laten opjagen, en dus rustig verder gegaan. Eerst de gehele trims rond de lakdelen maar afgeplakt, scheelt me straks weer wat Trims herstellen.
Ook dit is een klusje waar je rustig moet blijven, en soms valt het niet altijd mee, om alles lekker in de ronding mee te plakken.
Nu wordt het tijd om de Dap500 te starten en een testspot te gaan doen. Besloten is om de Monello serie te gaan gebruiken.
De Inizio op de oranje pad va LC en zo werken we het rijtje af tot de Finale op de blauwe pad van LC. Ik heb me de nodige uren hiervoor nodige gehad en sommige delen hadden twee hits nodig met de Inizio om een redelijk tot perfect resultaat te geven. Wat een kneiterhade lak heeft deze wagen ten op zichte van mijn Fiat. Maar goed, beloofd is beloofd aan Pa, dus gewoon doorgaan....
Na alle rondjes gehad te hebben wordt het tijd om te gaan......hellup regen.....mmmm...besloten is om de wagen nog even lekker af te spuiten om alles polijst resten te verwijderen. We gaan morgen vroeg maar verder om de wagen nog de laatste finishing-touch te geven.
Ik wil nog de wagen in zijn geheel in de PB EX-P zetten, en dan nog waxen met Dodo Blue Velvet. Alle trims restoren wat bij sommige echt nodig is. De raampjes nog even doen met Glass-scrub. Alles nog eens goed na lopen en hopen dat ik morgen tevreden ben met deze 12 jaar oude MB,
Mijn hulp kaartje voor de pads. Wordt er steeds makkelijker in
En een 50/50 van de motorkap. Helaas niet echt zichtbaar, maar in het echt een wereld van verschil.
Eerst maar eens de wagen bekeken op de vuiligheid en schades. Veel kleine krassen die krijg ik wel weg, maar de diepe putten steenslag en flinke schaafwonden zullen helaas zichtbaar blijven.
Eerste maar eens lekker alles foamen, en de velgen aanpakken. Kijken hoe het er dan uit gaat zien. Ook de velgen zijn helaas niet meer nieuw te noemen, maar ik heb gedaan wat ik kon.
De auto een flinke sneeuwbui gegeven:
Alles lekker na gespoeld en begonnen met de velgen:
en zo zag het spoelwater (2e emmer) eruit na 4 velgen:
Na de velgen heb ik de auto gewassen met Meg. Gold Class Shampoo met de Washmitt. Dit blijft een geweldige manier van auto wassen. Ik had die washmitt al jaren geleden moeten hebben. Wat is dat heerlijk. Na de gehele auto gewassen te hebben, en weer schoon gespoten gaf het al een veel beter resultaat als toen ik de auto op de oprit had gezet.
Het wassen zit erop, en voor de "normale" poetser is het klusje geklaard. Voor mij niet dus. Nu gaan we pas echt beginnen.
De klei uit de autogeek-tas en aan de slag. De auto voelde op het dak erg grof, en ik wist op voorhand dat het de nodige klei ging kosten vandaag.
Met de PB Spray and Wipe en de Poorboys Clay heb ik de gehele wagen gekleid. Dat het erg nodig was laat de volgende foto wel zien. Dit is na de motorkap en 1 deur het restant van de klei die nieuw uit de verpakking kwam
Het heeft me dus de nodige klei gekost, maar het heeft zich wel geloond. De wagen begint steeds gladder en gladder te worden.
Ik heb de wagen nog eens nagespoeld met flink wat water, en gedroogd met de Miracle dryer van Meg. Ook weer zo'n geweldig product om de wagen te drogen. Nu een vervelend klusje. De gehele wagen polijsten. Ik wist dat dit me een hoop tijd ging kosten, maar heb me niet laten opjagen, en dus rustig verder gegaan. Eerst de gehele trims rond de lakdelen maar afgeplakt, scheelt me straks weer wat Trims herstellen.
Ook dit is een klusje waar je rustig moet blijven, en soms valt het niet altijd mee, om alles lekker in de ronding mee te plakken.
Nu wordt het tijd om de Dap500 te starten en een testspot te gaan doen. Besloten is om de Monello serie te gaan gebruiken.
De Inizio op de oranje pad va LC en zo werken we het rijtje af tot de Finale op de blauwe pad van LC. Ik heb me de nodige uren hiervoor nodige gehad en sommige delen hadden twee hits nodig met de Inizio om een redelijk tot perfect resultaat te geven. Wat een kneiterhade lak heeft deze wagen ten op zichte van mijn Fiat. Maar goed, beloofd is beloofd aan Pa, dus gewoon doorgaan....
Na alle rondjes gehad te hebben wordt het tijd om te gaan......hellup regen.....mmmm...besloten is om de wagen nog even lekker af te spuiten om alles polijst resten te verwijderen. We gaan morgen vroeg maar verder om de wagen nog de laatste finishing-touch te geven.
Ik wil nog de wagen in zijn geheel in de PB EX-P zetten, en dan nog waxen met Dodo Blue Velvet. Alle trims restoren wat bij sommige echt nodig is. De raampjes nog even doen met Glass-scrub. Alles nog eens goed na lopen en hopen dat ik morgen tevreden ben met deze 12 jaar oude MB,
Mijn hulp kaartje voor de pads. Wordt er steeds makkelijker in
En een 50/50 van de motorkap. Helaas niet echt zichtbaar, maar in het echt een wereld van verschil.