• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes A170 CDI

tonyvandenbroek

Detailing addict
15 mrt 2010
100
62
52
Someren eind
Vandaag begonnen aan mijn eerste "grote" detail. De Mercedes van mijn vader. Deze is 12 jaar oud en dus her en der wat schades, krasjes, en veel steenslag. Goed, nieuw zal deze wel niet meer worden, maar ik ga er mij best op doen.

Eerst maar eens de wagen bekeken op de vuiligheid en schades. Veel kleine krassen die krijg ik wel weg, maar de diepe putten steenslag en flinke schaafwonden zullen helaas zichtbaar blijven.

IMG_7257.jpg


IMG_7256.jpg


IMG_7251.jpg


IMG_7248.jpg


IMG_7247.jpg


IMG_7245.jpg


IMG_7244.jpg


Eerste maar eens lekker alles foamen, en de velgen aanpakken. Kijken hoe het er dan uit gaat zien. Ook de velgen zijn helaas niet meer nieuw te noemen, maar ik heb gedaan wat ik kon.

De auto een flinke sneeuwbui gegeven:
IMG_7260.jpg


IMG_7262.jpg


Alles lekker na gespoeld en begonnen met de velgen:
IMG_7270.jpg


en zo zag het spoelwater (2e emmer) eruit na 4 velgen:
IMG_7271.jpg


Na de velgen heb ik de auto gewassen met Meg. Gold Class Shampoo met de Washmitt. Dit blijft een geweldige manier van auto wassen. Ik had die washmitt al jaren geleden moeten hebben. Wat is dat heerlijk. Na de gehele auto gewassen te hebben, en weer schoon gespoten gaf het al een veel beter resultaat als toen ik de auto op de oprit had gezet.

IMG_7280.jpg


IMG_7281.jpg


Het wassen zit erop, en voor de "normale" poetser is het klusje geklaard. Voor mij niet dus. Nu gaan we pas echt beginnen.
De klei uit de autogeek-tas en aan de slag. De auto voelde op het dak erg grof, en ik wist op voorhand dat het de nodige klei ging kosten vandaag.
Met de PB Spray and Wipe en de Poorboys Clay heb ik de gehele wagen gekleid. Dat het erg nodig was laat de volgende foto wel zien. Dit is na de motorkap en 1 deur het restant van de klei die nieuw uit de verpakking kwam

IMG_7284.jpg


Het heeft me dus de nodige klei gekost, maar het heeft zich wel geloond. De wagen begint steeds gladder en gladder te worden.
Ik heb de wagen nog eens nagespoeld met flink wat water, en gedroogd met de Miracle dryer van Meg. Ook weer zo'n geweldig product om de wagen te drogen. Nu een vervelend klusje. De gehele wagen polijsten. Ik wist dat dit me een hoop tijd ging kosten, maar heb me niet laten opjagen, en dus rustig verder gegaan. Eerst de gehele trims rond de lakdelen maar afgeplakt, scheelt me straks weer wat Trims herstellen.
Ook dit is een klusje waar je rustig moet blijven, en soms valt het niet altijd mee, om alles lekker in de ronding mee te plakken.

IMG_7287.jpg


Nu wordt het tijd om de Dap500 te starten en een testspot te gaan doen. Besloten is om de Monello serie te gaan gebruiken.
De Inizio op de oranje pad va LC en zo werken we het rijtje af tot de Finale op de blauwe pad van LC. Ik heb me de nodige uren hiervoor nodige gehad en sommige delen hadden twee hits nodig met de Inizio om een redelijk tot perfect resultaat te geven. Wat een kneiterhade lak heeft deze wagen ten op zichte van mijn Fiat. Maar goed, beloofd is beloofd aan Pa, dus gewoon doorgaan....

Na alle rondjes gehad te hebben wordt het tijd om te gaan......hellup regen.....mmmm...besloten is om de wagen nog even lekker af te spuiten om alles polijst resten te verwijderen. We gaan morgen vroeg maar verder om de wagen nog de laatste finishing-touch te geven.
Ik wil nog de wagen in zijn geheel in de PB EX-P zetten, en dan nog waxen met Dodo Blue Velvet. Alle trims restoren wat bij sommige echt nodig is. De raampjes nog even doen met Glass-scrub. Alles nog eens goed na lopen en hopen dat ik morgen tevreden ben met deze 12 jaar oude MB,

Mijn hulp kaartje voor de pads. Wordt er steeds makkelijker in
IMG_7288.jpg


En een 50/50 van de motorkap. Helaas niet echt zichtbaar, maar in het echt een wereld van verschil.
IMG_7289.jpg
 
Mooi uitgevoerde detail! Prachtig resultaat! Toppie. En zoals D-J zegt: hoe kom je aan die mooie kaart?
 
De kaart heb ik inderdaad ergens van het net via een linkje hier op het forum. Vond het wel makkelijk omdat ik nog niet alles uit mijn hoofd weet. Net als alle benamingen en merken wil ik nog wel eens wat door elkaar halen, en dan zijn deze erg makkelijk.

Enne die miracle dryer is inderdaad NIET van Meg....,^^ maar deze

Vandaag gaan we de auto verder afwerken. Lekker een rondje Black hole voor een mooie Glaze, daarna de EXP als sealant eroverheen. We Waxen de hele auto nog met Blue Velvet van Dodo, en hopelijk heb ik een tevreden Pa.
Dus nog enkele uurtjes werk aan de Benz.
Eerst maar eens kijken hoe deze er nu bij staat.

Alle polijsten resten heb ik gisteren al verwijderd, dus als het mee zit kan ik gelijk beginnen met de Black hole.
Of ik vandaag het interieur nog aanpak weet ik nog niet. Wil ook graag een extractor, maar deze heb ik nog geen. Staat wel hoog op de verlanglijst en aangezien we binnenkort een clinic hebben wil ik nog wel eens kijken hoe deze precies werkt.
Anders de stofzuiger erdoor, alles lekker afnemen met de NXT generation van Meg, Raampjes scrubben en weer een dag vol arbeid op mijn vrije dag. Wat hebben we het toch slecht;)


en neem me niet kwalijk als ik straks weer eens wat productnamen door elkaar haal. Blijf nog een beginner en aldoende leert men snel, beter, en mooier. dankzij de tips hier gaat het me steeds beter.
 
tonyvandenbroek zei:
BTW: dit is die handmade kaart die ik ook hier op het forum heb gevonden. Ook lekker makkelijk en zit dan ook mooi in de seal.

Waar heb je die kaart ook alweer gevonden?
Ik kan hem niet meer vinden...

mvg. Peter .
 
tonyvandenbroek zei:
Anders de stofzuiger erdoor, alles lekker afnemen met de NXT generation van Meg,

Ik persoonlijk zou die niet nemen, dat spul glimt als de nete :-&

Beter kun je dan Poorboys Natural Look nemen. ;)
Voelt niet vettig aan, geurt heerlijk, easy on - easy off, multi purpose.
 
Ben ik niet met je eens Patrick :no Ik heb het altijd gebruikt in het interieur van mijn Vectra en het glom helemaal niet, na het aanbrengen wel, na 15 minuten weer afnemen met een doek en het is gewoon normaal, niet glimmend. Het volgende is persoonlijk natuurlijk... de geur, ik vind de NXT beter ruiken dan de Natural Look, ik hou niet zo van die zoete snoepgeurtjes in mijn auto.
 
Vandaag dus de MB A170 verder afgewerkt. 's Morgens zat het niet mee met het weer, wat motregen. Dus hebben we het verplaatst naar de middag en mijn pa heeft de wagen weer meegenomen.

Vanmorgen zag de auto er zo uit. Al een mooie beading op het dak.
IMG_7291.jpg


Alles goed droog gemaakt en verder gaan waar we gebleven waren.
Ik moest nog de glaze, sealing en de wax aan brengen, dus nog werk genoeg.
Als Glaze heb ik de PB blackhole, en de sealing is de PB EXP geworden. Daarna de wagen nog eens lekker gewaxed met Dodo Blue Velvet.
De wielen heb ik ook nog in de PB wheel sealant gezet en de banden met PB Bold N bright. Trims nog allemaal goed gedaan met de trim restore van Megs.

Mijn vader was erg tevreden, en ikzelf vond het ook zéér geslaagd voor mijn EERSTE project.
IMG_7297.jpg


IMG_7298.jpg


IMG_7310.jpg


IMG_7312.jpg


IMG_7313.jpg


en de eigenaar vertrok met een grote smile of zijn gezicht.
IMG_7317.jpg



Ik bleef alleen achter met de mik mak op de oprit en een hoop op te ruimen.
IMG_7319.jpg


De doeken hebben we maar gelijk in de wasmachine gedaan zodat deze weer schoon zijn voor het volgend project.
IMG_7324.jpg



Helaas had mijn vader geen tijd meer om ook het interieur nog te laten doen, dus deze is ongemoeid gebleven. Nemen we die de volgende keer maar mee.
Ik hoop dat het een leuke show off is geworden, en op- en of aanmerkingen hoor ik graag, daar leer ik alleen maar van.

Tony
 
oja...vergeet ik deze nog. Schades die zelf IK niet meer weg kreeg:

IMG_7306.jpg


IMG_7304.jpg


Daar zal toch echt wat meer voor nodig zijn dan de Monello en de dap500.
Ach de auto is ook 12 jaar oud, en mijn vader zit er totaal niet mee. Ik zou er zelf doodziek van zijn, zo'n steenslag put op de motorkap.
 
Mooie druppeltjes op je lak.
Heb je de auto nog licht gewassen of heb je deze alleen afgedroogd?
Ik hoop namelijk niet dat er vannacht alteveel vuil op de wagen gewaaid is.