Mijn vader heeft een aantal weken zijn BMW 320D ingeruild voor een Mercedes A170, deze moest er natuurlijk aan geloven om vertroeteld te worden.. bij aanschaf zag hij er zo uit..
Gisterochtend 0m 8.00 uur naar Haaksbergen gereden en daar aangekomen was had mijn vader de auto al gewassen en was al begonnen met het kleien. Omdat er bij bijna alle Mercedessen roestvorming waar te nemen is, ook bij deze wagen, is het bestuurdersportier en de achterklep vervangen bij de MB dealer in Hengelo (OV)
Na het kleien konden we de staat van de lak eens goed bekijken, het viel allemaal heel erg mee, slechts een enkele swirl en voor de rest niets bijzonder. Een plekje van uitgebeter vogelpoep ontsierde de rechterflank, maar die was niet bestand tegen het wolletje en Mezzo op de rotary :-b
Ik ben begonnen met de rotary en een oranje Kompressor pad met Mezzo, dit bleek ruim voldoende resultaat te boeken, nagelopen met de DAP en een witte Kompressor met Finale voor de afwerking, maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil, ik zag geen polijstbanen, dit kan natuurlijk aan de kleur liggen óf aan mijn vaste hand ^
De voorpartij heb ik behandeld met de rotary en de DAP, de rest van de auto heb ik gedaan met de rotary en een witte Kompressor tesamen met Mezzo. Nadat het polijstwerk klaar was heb ik de auto afgenomen met IPA en daarna in de zon gezet, samen hebben we gekeken naar polijstbanen of hologrammen, maar die waren er niet te zien. De laatste keer dat ik de Passat heb gepolijst, ook met een witte Kompressor en Mezzo op de rotary, zag ik ook geen hologrammen...
Tussentijds heeft mijn vader de wielen allemaal gedemonteerd en schoongemaakt met Meguiars WB en CarPro Iron X en na het schoonmaken de wielen in de Poorboys Natty's Red gezet, bandjes voorzien van Poorboys Bold 'n Bright gel
Vanwege het sheeting effect gekozen om de 10 ml C-Quartz te gebruiken op de voorzijde, achterzijde en het dak van de Benz, de zijkanten zijn behandeld met Dodo Juice Rainforest Rub
Overzichtje gebruikte producten:
- Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds icm washmitt
- Drogen met Delerium
- Kleien met Bilt Hamber en DJ Basics clay en Dodo Juice Born Slippy
- Rotary icm oranje Kompressor en Mezzo
- DAP900 icm witte Kompressor en Finale
- DAP900 icm witte Kompressor en Mezzo
- IPA wipedown
- C-Quartz 10 ml
- Dodo Juice Rainforest Rub
- CarPro PERL voor het kunststof
- Meguiars Wheel Brightener
- CarPro Iron X
- Poorboys Natty's Red
Tijdens het afnemen van de C-Quartz en Dodo Juice heeft mijn vader het interieur nog even opgefrist, daarna zijn de ramen nog schoongemaakt met Autotaal gladsreiniger, tot slot nog wat foto's gemaakt het eindresultaat
Gisterochtend 0m 8.00 uur naar Haaksbergen gereden en daar aangekomen was had mijn vader de auto al gewassen en was al begonnen met het kleien. Omdat er bij bijna alle Mercedessen roestvorming waar te nemen is, ook bij deze wagen, is het bestuurdersportier en de achterklep vervangen bij de MB dealer in Hengelo (OV)
Na het kleien konden we de staat van de lak eens goed bekijken, het viel allemaal heel erg mee, slechts een enkele swirl en voor de rest niets bijzonder. Een plekje van uitgebeter vogelpoep ontsierde de rechterflank, maar die was niet bestand tegen het wolletje en Mezzo op de rotary :-b
Ik ben begonnen met de rotary en een oranje Kompressor pad met Mezzo, dit bleek ruim voldoende resultaat te boeken, nagelopen met de DAP en een witte Kompressor met Finale voor de afwerking, maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil, ik zag geen polijstbanen, dit kan natuurlijk aan de kleur liggen óf aan mijn vaste hand ^
De voorpartij heb ik behandeld met de rotary en de DAP, de rest van de auto heb ik gedaan met de rotary en een witte Kompressor tesamen met Mezzo. Nadat het polijstwerk klaar was heb ik de auto afgenomen met IPA en daarna in de zon gezet, samen hebben we gekeken naar polijstbanen of hologrammen, maar die waren er niet te zien. De laatste keer dat ik de Passat heb gepolijst, ook met een witte Kompressor en Mezzo op de rotary, zag ik ook geen hologrammen...
Tussentijds heeft mijn vader de wielen allemaal gedemonteerd en schoongemaakt met Meguiars WB en CarPro Iron X en na het schoonmaken de wielen in de Poorboys Natty's Red gezet, bandjes voorzien van Poorboys Bold 'n Bright gel
Vanwege het sheeting effect gekozen om de 10 ml C-Quartz te gebruiken op de voorzijde, achterzijde en het dak van de Benz, de zijkanten zijn behandeld met Dodo Juice Rainforest Rub
Overzichtje gebruikte producten:
- Wassen met Poorboys World Super Slick & Suds icm washmitt
- Drogen met Delerium
- Kleien met Bilt Hamber en DJ Basics clay en Dodo Juice Born Slippy
- Rotary icm oranje Kompressor en Mezzo
- DAP900 icm witte Kompressor en Finale
- DAP900 icm witte Kompressor en Mezzo
- IPA wipedown
- C-Quartz 10 ml
- Dodo Juice Rainforest Rub
- CarPro PERL voor het kunststof
- Meguiars Wheel Brightener
- CarPro Iron X
- Poorboys Natty's Red
Tijdens het afnemen van de C-Quartz en Dodo Juice heeft mijn vader het interieur nog even opgefrist, daarna zijn de ramen nog schoongemaakt met Autotaal gladsreiniger, tot slot nog wat foto's gemaakt het eindresultaat